Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast NAT-konfig med SpeedTouch 510i fra TN

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med et Thomson SpeedTouch 510i-modem/router fra TN. Jeg bruker no-ip.com slik at folk kan connecte til FTP'en min, etc.

Pr. dags dato bruker jeg DHCP til å motta IP-adresse. Dette går greit, da jeg får samma ip'en hver gang.

Derimot forsvinner NAT (NAPT)-konfigurasjonen i routeren etter en stund. Under "Type", står det "Temp", noe som indikerer at den bare er midlertidig. Virker som om den fjernes om den ikke brukes på så-så lenge..

Noen som har peiling på kordan eg kan sette en FAST NAT-konfig, som ikke forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Sitter med et Thomson SpeedTouch 510i-modem/router fra TN. Jeg bruker no-ip.com slik at folk kan connecte til FTP'en min, etc.

Pr. dags dato bruker jeg DHCP til å motta IP-adresse. Dette går greit, da jeg får samma ip'en hver gang.

Derimot forsvinner NAT (NAPT)-konfigurasjonen i routeren etter en stund. Under "Type", står det "Temp", noe som indikerer at den bare er midlertidig. Virker som om den fjernes om den ikke brukes på så-så lenge..

Noen som har peiling på kordan eg kan sette en FAST NAT-konfig, som ikke forsvinner?

Jada... i NAPT menyen på modemet så skriver du inn vilke porter du skal route til pcen og ipen til pcen din og slik..... outside ip er blank...... :)

dette har du vel kanskje fått til :thumbup:

men har du trykket "save all" ? hehe... er ikke mer å gjøre for at den skal bli permanent... :) står til og med etter at du har opretta routinga.... "remeber to press save all to make settings permanent" ell.no

:green:

Lenke til kommentar

Joda, har ingen problemer med å sette opp selve NAT'en, men dem forsvinner etter en stund - selv etter eg trykker på "save all". Active-mode i DC har forsvunnet 2 ganger på 5 dager - og modemet har stått på heile tiden.

Lenke til kommentar
Joda, har ingen problemer med å sette opp selve NAT'en, men dem forsvinner etter en stund - selv etter eg trykker på "save all". Active-mode i DC har forsvunnet 2 ganger på 5 dager - og modemet har stått på heile tiden.

Active mode i DC fungerer ikke for meg eller :O

får connecta hubber... men får ikke søkt på noe?? snodig :hmm:

EDIT: men NAT'en i modemet blir ikke borte.... har routa bla ftp,web, og en anna port bort til pcen min, og noen andre bort til en anna pc.... fungerer selv om jeg slår av modemet og på igjen det altså...

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
får connecta hubber... men får ikke søkt på noe??

Det er fordi du må åpne porten du bruker både på tcp og udp. Search bruker udp.

Og joda Spirograf, jeg veit at jeg kan gjøre det - men det faktum at jeg har flere maskiner, både med DC andre duppeditter, gjør at jeg MÅ bruke NAPT.

Ingen som veit hvordan dette er mulig med dette modemet? Er den så seriøst dårlig at jeg må kjøpe ny router, eller sette opp en linuxboks som router?

Lenke til kommentar
Og joda Spirograf, jeg veit at jeg kan gjøre det - men det faktum at jeg har flere maskiner, både med DC andre duppeditter, gjør at jeg MÅ bruke NAPT.

Ingen som veit hvordan dette er mulig med dette modemet? Er den så seriøst dårlig at jeg må kjøpe ny router, eller sette opp en linuxboks som router?

Tror ikke TN har brukt det beste man får for penger her nei... Men du har muligheten til å telnet'e til routeren, da får du flere konfigurasjonsmuligheter (har bl.a. sett PPTP støtte),

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...