ossa Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg drar til Singapore/Malaysia for å studere til sommeren. Tenker på å kjøpe meg en ny PC i Singapore. Problemet blir da at jeg får et amerikansk tastatur. Noen som vet hvor mye det vil koste å skifte ut et slikt tastatur til norsk når jeg kommer hjem? Tenkte på å kjøpe meg en Dell Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 12:16, ossa skrev:Jeg drar til Singapore/Malaysia for å studere til sommeren. Tenker på å kjøpe meg en ny PC i Singapore. Problemet blir da at jeg får et amerikansk tastatur. Noen som vet hvor mye det vil koste å skifte ut et slikt tastatur til norsk når jeg kommer hjem? Tenkte på å kjøpe meg en Dell Kan du ikke bare installere norsk tastaturdefininsjon og deretter klistre på norske tegn på de riktige stedene? Burde jo ikke være allverdens arbeid... Lenke til kommentar
ossa Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 takk for svar, men jeg har ikke allverdens peiling...men er det så lett er jo det et alternativ. Har et amerikansk tastatur like mange knapper da? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Ja, det har like mange knapper som et norsk tastatur. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei, jeg gjorde det en gang. Fungerte utmerket, men tasaturet manglet 1 knapp. Dersom du ser til venste for Z tasten så har de norske tasaturene "<" ">" tastene. Det tasaturet jeg kjøpte i Asia hadde ikke den, så når jeg brukte norsk oppsett så måtte jeg bruke alt+50 og alt+52 for tagge i HTML. Ellers så var i alle fall alle bokstavknappene like, utenom æøå da. Men plasseringen på de er likt. Også er de spesialltegnene på litt anderledes plasser enn det som står /()=? Men hvis du lukker øynene og skriver så er de på lik plass. Lenke til kommentar
arni1971 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hvorfor kjøpe i Singapore/Malaysia. Pass litt på da at man ofte bruker litt andre standarer F. eks modem nettverkskort. Det er ikke sikkert disse vil fungere i Norge.Kanskje litt av besparelsen blir borte.. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 du mener på ledningene ja? og ikke modemet og netverkskortet er det ikke internasjonale standarer for hvordan det skall bli produsert da! :smile: Jeg mener da det i såfall så vil jeg anta det jeg tror ikke det vile ha slåt an å produsere modemer netverkskort som ikke kunne leveres utenfor en spesielt område du begrenser dermed salget. Lenke til kommentar
Rolfo Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg fikk bestilt et tastatur til Dell direkte fra fabrikken, jeg mener at det kom på ca. 1000-lappen. Sjekk med fabrikken hva det koster eller sats på de andre tipsene som har kommet. --- Rolf Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Tastaturene koster mellom 500-1000 kr, avhengig av produsent/leverandør. Problemet kan være å få byttet tastatur, det er ikke bare å skru opp 2 skruer, ta av det gamle og sette på det nye og skru igjen. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Bruker faktisk litt andre modemtyper i Øst-Asia. Finnes konvertere. Når det gjelder kjøp av bærbar i utlandet er det spørsmålet jeg får mest mail om. På tide med en guide om det. Hvor lenge skal du være der? Dell har ikke så gode garantivilkår. Lenke til kommentar
ossa Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 hadde vært glimrende med en guide om dette på siden din ja. Jeg blir i 1 1/2 år. 1 år i Singapore, 1/2 i Malaysia. Tror Malaysia har mye bra priser. Hvertfall om man sammenligner ulike land på Dell, og tar høyde for valuta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå