Gå til innhold

Zalman Northbridge Cooler

mFaFa

Anbefalte innlegg

zchipcool.jpg

En billig er og grei northbridge kjøler? :evil: På forhånd takk for innspill.

tbird 1,33ghz :: kt7a-raid :: fop32

gf2gts @ 220 / 380 :: wd200bb raid0

512mb :: wd400bb :: da01sld -mod

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-04-11 12:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den passer på Abit KG7, så da passer den nok på hk'et ditt. En kompis har en sånn med AS2 og vifta fra den orginale kjøleren sin. Det kjøler helt greit, men ikke noe spesielt bra hvis vi skal tro sensoren på hk'et. Har mine tvil om at denne sensoren er noe særlig bra, for jeg kommer ikke noe særlig høyere enn han med den orginale kjøleren min uten at vifta er på! Men så har han ikke planslipt ribba si da.

Lenke til kommentar

Denne er genial. :smile:

Jeg monterte den tidligere idag, og fant ut at plast klipsene som den orginale kjølerne passer "nesten" (hullene passer perfekt).

Med nesten mener jeg: Hullene til klipsene på zalman sin kjøler er laget i tykkere metall enn (min) orginale chipset kjøleren.

Dette fører til at plastklipsene ikke kommer langt nok igjennom å låses på baksiden.

Løsningen ble å file ned disse to "feste ørene" til ca halv tykkelse og kutte bort "bittelitt" på plast klipsene.

Resultat:

(Jeg bruker ikke vifte på denne)

Systemtemperaturen gikk ned ca 1 grad, og jeg er helt kvitt all uling fra små vifter.

Hovedkort:

EPoX 8HKA+

[ Denne Melding var redigert av: john_^ på 2002-04-12 17:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 16:47, Paragrafrytteren skrev:

Bare til opplysning, jeg fikk denne i dag, og den vil ikke passe på ASUS A7M266. Avstanden mellom festehullene på Zalman er større enn på på originalvifta. Men heldigvis fulgte det med tokomponentlim. Den gamle vifta støyer noe inne h*****

Sank 4 C på mitt hovedkort. Jeg hadde ikke chipsettkjøler før (Jeg vil kalle det en tykk alimiumsplate den jeg hadde før). Du burde planslipe den ført. På min var det er stor hakk uner.

Lenke til kommentar

Hyggelige tilbakemeldinger angående denne chipkjølern :smile: For min del hadde jeg tenkt til å planslip den uansett, pluss at jeg setter på en liten Papst. Blir sikkert bra. Men jeg gruer meg litt til å ta av org. kjøler. Lett å forestille seg det værste.. glippe meg tanga når man skal dra av festeklipsene, og deise den ned i hovedkortet :mad: (Må slutte å tenke sånn..)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-14 10:05, Petteram skrev:

Har nettopp planslipt min egen.

Brukte nesten en time på å få den plan.

Etterpå, mens den fremdeles var våt, kunne jeg henge den på stuevinduet som en sugekopp.

hva slags utstyr brukte du? fint sandpapir?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-14 00:23, mFaFa skrev:

Hyggelige tilbakemeldinger angående denne chipkjølern :smile: For min del hadde jeg tenkt til å planslip den uansett, pluss at jeg setter på en liten Papst. Blir sikkert bra. Men jeg gruer meg litt til å ta av org. kjøler. Lett å forestille seg det værste.. glippe meg tanga når man skal dra av festeklipsene, og deise den ned i hovedkortet
:mad:
(Må slutte å tenke sånn..)

Ja vær forsiktig! Tok ut hele hovedkortet jeg... Måtte også legge litt papir mellom sprekken på pinnene for at dem skulle sitte tilfredsstillende i hullet.

Lenke til kommentar

har et MSI ultra 845 (eller hva det nå heter), og dær er den orginale "ribba" med tilhørende vifte festa med en metallduppeditt som går fra en bøyle, gjennom ribba og til en ny bøyle. Litt vanskelig å forklare, men det er lixom ei metall-"stang" som er satt litt i spenn.

Passa fint på det HK'et vaffal. Brke AS3 og festemekanismen til gamle-ribba

Lenke til kommentar

Quote:

Thargoth skrev (2002-04-14 18:37):

har et MSI ultra 845 (eller hva det nå heter), og dær er den orginale "ribba" med tilhørende vifte festa med en metallduppeditt som går fra en bøyle, gjennom ribba og til en ny bøyle. Litt vanskelig å forklare, men det er lixom ei metall-"stang" som er satt litt i spenn.

Det du har er et hk for Pentium 4. De har en annen måte å feste kjølere på.

Quote:

simiden skrev (2002-04-14 19:01):

Jeg har den limt fast med Artic Silver Lim(dyre) på KG7. Har en stygg vifte på. Kom ett hakk høyere på FSB/ i forhold til standard kjøling.

Hvorfor brukte du AS lim når du kan feste ribba med festepinner i stede? Da kan du bruke vanlig AS som inneholder mer sølv (bedre ytelse) og i tillegg ta av kjøleribba hvis det blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...