henrikmain Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Min far og en kollega har i den senere tid arbeidet med en stor database i MS Access. Begge har en kopi av databasen på hver sin PC. Nå vil de gjerne at disse to forskjellige kopiene (de har arbeidet på forskjellige områder på databasen) skal smeltes sammen til én (jeg tror "merging" er det korrekte uttrykket - jeg er ikke bevandret innen Access selv). Hvordan gjør man dette på enklest mulig måte? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Det er i utgangspunktet en enkel sak og importere/exportere Access objekter fra en Access-database til en annen, men da må man vite hvilke tabeller, skjemaer etc. som er de siste. Kommer også an på hva slags endringer som er gjort. Om f.eks. begge to har sittet og gjort endringer i samme VB modul i hver sin base er det ikke bare bare og "merge" disse, og man må nok regne med en del manuelt arbeid. Et mulighet kan være og opprette en ny "tom" database og importere alle Access objekter fra begge de eksisterende (Ev. rename objekter med like navn til f.eks. "Ver. A" og "Ver. B" og deretter sammenligne/sette sammen objektene til et nytt med innholdet fra begge versjoner... Edit: Har de arbeidet med forskjellige ting som altså ikke henger sammen, kan man enkelt velge Fil - Import i en av databasene, søke opp/merke den andre databasen og velge at man ønsker å importere alle objekter. Endret 28. mai 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå