Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å begynne begynne å lære meg Java, så jeg henta JBuilder X Foundation.

Jeg prøvde å lage et applet-eksempel, for å se om ting virket.

Skrev inn dette:

import java.applet.Applet;

import java.awt.Graphics;

import java.awt.Color;

public class Applet1 extends Applet

{

String textor = "ich bin ennisnfo";

public void inti()

{

textor= "ich bin leet";

setBackground(Color.cyan);

}

public void start()

{

System.out.println("starting....");

}

public void stop()

{

System.out.println("stopping....");

}

public void destroy()

{

System.out.println("destroying..");

}

public void pain(Graphics g)

{

System.out.println("painting....");

g.setColor(Color.blue);

g.drawRect(0,0,getSize().width-1,getSize().height-1);

g.drawString(textor,10,10);

}

}

Fant så ut at det kom en error, som forsvant når jeg satte dette på toppen:

package untitled2;

Da fikk jeg lagd .class-fila, men da jeg åpnet den i et .html-dokument, skjedde det ingenting.

Hvorfor ikke?

Hvorfor måtte jeg ha med den ekstra linja på toppen, som ikke fulgte med eksempelet?

Er ikke JBuilder helt i tråd med standard Java?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med JBuilder, og lenge siden jeg brukte applets. Men ville bare si at når du legger det inn i en package så må du huske på at package navnet blir en del av klassenavnet. Så nå starter du ikke "Applet1" men "untitled2.Applet1".

JBuilder er helt sikkert standard Java, tror det er kun Microsoft som har forsøkt seg med noe som ikke er standard.

Lenke til kommentar

Litt off-topic:

Vil anbefale Netbeans 3.6 hvis du vil lære deg Java. --> www.netbeans.org

Denne har en innebygd webserver - Tomcat 5.

Er ikke applets avlegs?

Tror du vil ha mer nytte av å lære å lage servlets. Disse kan du kjøre lokalt vha Tomcat.

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring med JBuilder, og lenge siden jeg brukte applets. Men ville bare si at når du legger det inn i en package så må du huske på at package navnet blir en del av klassenavnet. Så nå starter du ikke "Applet1" men "untitled2.Applet1".

JBuilder er helt sikkert standard Java, tror det er kun Microsoft som har forsøkt seg med noe som ikke er standard.

JBuilder er langt fra standard.. er masse pakker osv. som ikke er standard i java. Bl.a en genial XYLayout til frame layouts som gjør at du kan putte kontrollere hvorsomhelst i applets .... eneste drawbacket er at personen som skal bruke appleten må ha JBuilder pakkene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Emnefeltet (E) skal beskrive innholdet i tråden, mens emnebeskrivelsen (B) kun skal benyttes til ekstra info. Eks: (E)Problem med TV-ut på Radeon 9800 (B) jeg får kun sort/hvitt. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Dette emnefeltet sa meg ingenting om hva det var snakk om her, og et dårlig emnefelt, tråden stenges derreter.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...