Jola Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei. Hvorfor kommer det altid striper på filmene jeg eksporterer? De kommer bare på de områdene med bevegelse. Hva kan grunnen til dette være? --Jola-- Lenke til kommentar
Lars_h80 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det høres ut som om du har eksportert filmen i feil. Er filmen fra et DV-kamera er riktig valg på de fleste DV-kameraer "Lower Field" Det finne også i Premiere noe som heter "flicker removal" og "always de-interlace". Litt vanskelig å svare på da du ikke sier hvordan du eksporterte videoen og hvilket program du brukte. Fra DV-kamera? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er interlace-effekten du ser. De komemr av at du ser to halvbilder overlappet. Hvis du eksporterer til et format som ikke støtter interlace, så kan du med fordel bruke de-interlace. Hvis du skal ha resultatet på DVD (MPEG2) eller på DV, som støtter interlace, så vil kvaliteten bli dårligere hvis du bruker de-interlace. Under redigering og visning på pc, så vil du alltid se stripene. Les om mer om interlace på hhtp://www.digitalfaq.com Lenke til kommentar
Jola Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Takk.. Skal få prøvd ut dette for å se om det hjelper. Har dette også noe med et annet problem jeg har fått. Når jeg filmer med høy lukkerhastighet ser det ut til at alle bildene blir eksponert to ganger i hver "frame".. Hvorfor det? Har det noe med eksporteringen jeg velger å gjøre? --jola-- Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Redigeringsprogrammet viser et bilde som er sammensatt av to halvbilder (annenhver linje fra hvert). Dette gjelder uansett lukkertid. Men med kort lukkertid ser du det tydeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå