Gå til innhold

Den CX65 artikkelen

Anbefalte innlegg

En liten skriveleif i den seneste artikkelen, tror jeg iallfall.

Kameraet til CX65 er også et stort skritt fremover. Siemens har nemlig fått på plass VGA-oppløsning, som gjør det mulig å ta bilder helt opp i 640x480 pikslers størrelse. Dette er tre ganger oppløsningen man får med de 352x288-pikslers kameraene man ser på de fleste kameratelefoner i denne prisklassen.

Husker jeg litt fra barneskolen så er 640x480/2= 320x240. Dermed kan oppløsningen på cx65 neppe være 3 ganger større størrelse enn med de "fleste kameratelefoner i denne prisklassen".

-

Desuten synes jeg også at dere kunne legge til at dette er en tribandtelefon (Støtte for GSM 850 / 1800 / 1900) (Greit å vite).

-

At den foresten skal ha 10,32MB (Kilde: c-sm.net) minne blir litt flisespikking, det slipper dere å gjette når siemens alikvel ikke gir noe anna info om minnet. Men bare nevner det ;)

-

En litt "generell" ting jeg savner med disse forhåndsinfo "greiene" er at det direkte i artikkelen ikke står noe om størrelse, kunne ha vært greit. (Sier dette ikke pga. at det er siemens det er snakk om men bare sånn generelt så er det noe som jeg, og kanske noen andre savner litt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker jeg litt fra barneskolen så er 640x480/2= 320x240. Dermed kan oppløsningen på cx65 neppe være 3 ganger større størrelse enn med de "fleste kameratelefoner i denne prisklassen".

Der må jeg få arrestere deg. Dette er et multiplikasjons-stykke.

640x480 = 307,200 piksler

352x288 = 101,376 piksler

Halvparten av 640x480 ville altså blitt noe ala 450x350 piksler.

Desuten synes jeg også at dere kunne legge til at dette er en tribandtelefon (Støtte for GSM 850 / 1800 / 1900) (Greit å vite).

Kunne vel vært nevnt, men dette står uansett oppgitt i prisguiden så da føler jeg det er like så greit å konsentrere seg om de viktigste spesifikasjonene i artikkelen.

At den foresten skal ha 10,32MB (Kilde: c-sm.net) minne blir litt flisespikking, det slipper dere å gjette når siemens alikvel ikke gir noe anna info om minnet.

Vår kilde var MobileBurn, men skal ikke se bort fra at C-SM har rett, de har tross alt hatt et eksemplar av telefonen inne. Vi får se hva det blir til når vi får vår egen testmodell.

En litt "generell" ting jeg savner med disse forhåndsinfo "greiene" er at det direkte i artikkelen ikke står noe om størrelse, kunne ha vært greit.

Det er et godt poeng, CX65 er for eksempel svært tynn (1,8 cm). Skal ha det i bakhodet til fremtidige artikler!

Lenke til kommentar
Der må jeg få arrestere deg. Dette er et multiplikasjons-stykke.

640x480 = 307,200 piksler

352x288 = 101,376 piksler

Halvparten av 640x480 ville altså blitt noe ala 450x350 piksler.

Glemte den muligheten :p

Men hvis man deler den rene oppløsninga (bredde*bredde) så hadde jeg rett, men ikke i pixel greia :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt of topic dette Remerser, men du kan ikke på ramme alvor hevde at den regnemåten din er annet enn riv ruskende gal...

Illustreres med følgende oppgave:

Du har en finerplate på 1 kvadratmeter, hvor stor er halvparten av denne?

(Svaret er innlysende...)

Men etter dine beregninger blir halvparten av en plate på 1m*1m en plate på 1/2 m * 1/2 m.... U see da point?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...