alt Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 anngående kundeservicen til NGT har jeg ringt fit tre ganger de siste to dagene og ventetiden har vært 5min 15min og 7min er overraska har ringt dit før og da har det vært de beryktlige over en og halv time.... knakjs edem ahr skjerpa seg...... uansett er NGT bare possitivt når det gjelder oppetid og linjehastighet i forhold til pris NGT Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 anngående kundeservicen til NGT har jeg ringt fit tre ganger de siste to dagene og ventetiden har vært 5min 15min og 7min er overraska har ringt dit før og da har det vært de beryktlige over en og halv time.... knakjs edem ahr skjerpa seg...... uansett er NGT bare possitivt når det gjelder oppetid og linjehastighet i forhold til pris NGT kan godt hende de har skjerpa seg i det siste..... men uansett da... Hvorfor NGT???? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 som tidligere nevnt så har jo telenor mye "ekstra" pakket inn i tilbudet sitt, deriblant norton internet security og -antivirus, 2004-versjonene. dette tror jeg neppe er dumt å ha for din far. dessuten så gir gjerne telenor en litt "tryggere følelse" for den noe eldre garde, noe som også er et lite pluss. nettopp dette - samt konkurransedyktig pris (endelig!) - gjør at jeg har anbefalt telenor til andre. men: sjekk likevel hva andre kan tilby, er jo flere enn bgnett som kan levere grisebillig nett. Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 En god idè er å sjekke www.telepriser.no . Forøvrig kan jeg nevne at du nyter godt av oppgraderinger og prisendringer hos NGT også, selv om du har bindingstid. Jeg gikk opp fra 2000 til 2200 upload i vår. (NGT Charlie, 450,-/mnd ) Lenke til kommentar
twarr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Men bare for å ha sagt det, hvis det er snakk om å faktisk bruke linja så er det kun NGT som har skikkelige ADSL linjer... Må opp i SHDSL (enkelte leverandører)...for å få noe brukbart... Det var det DUMMESTE jeg har hørt på lenge. Jeg har 2mbit/512kbps fra Mimer, og den linjen er skikkelig på alle måter. Det er ikke kun NGT som har skikkelige linjer. Dønn stabil, får maks hastighet hele tiden. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Men bare for å ha sagt det, hvis det er snakk om å faktisk bruke linja så er det kun NGT som har skikkelige ADSL linjer... Må opp i SHDSL (enkelte leverandører)...for å få noe brukbart... Det var det DUMMESTE jeg har hørt på lenge. Jeg har 2mbit/512kbps fra Mimer, og den linjen er skikkelig på alle måter. Det er ikke kun NGT som har skikkelige linjer. Dønn stabil, får maks hastighet hele tiden. Det han mente var vel "skikkelig" bruk er det samme som mye opplasting. Det er vel det eneste fortrinnet NGT har fremfor Telenor. For de som ikke har server stående hjemme, eller lignende, så er å betale den ekstraprisen for høy opplastingshastighet penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Er mange fordeler meg NGT fremfor andre levrandører da.. Jeg har f.eks Delta 2200 (2200/640) ,får sånn ca 291kb/sec når jeg max'er linja,så hos NGT får man ikke bare raske og stabile linjer,man får faktisk en god del mere en det man betaler for..+ NGT er litt mere fremtidsretta enn andre levrandørerer.. Mulig de kommer med Adsl2 og Adsl2+ og da snakker vi 12mbit-25mbit inet.. + må og si at man får litt bedre utstyr fra ngt en fra f.eks telenor.. Og det var en somm mente 2års bindingstid på ngt.. det er feil (jeg jobber med å selge ngt selv) NGT har noe som heter kontraktstid.. ikke bindingstid.. d.v.s.. Har man Bravo 1100 til 398.- mnd(2år) og så sier opp etter f.eks 6mnd,så må man tilbake betale prisfordelen man har i forhold til løpende kontrakt (498.-mnd) = 600.- NGT tilbyr også løpende kontrakt og da er man ikke under noen som helst bindings tid.. miracl Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Er mange fordeler meg NGT fremfor andre levrandører da..Jeg har f.eks Delta 2200 (2200/640) ,får sånn ca 291kb/sec når jeg max'er linja,så hos NGT får man ikke bare raske og stabile linjer,man får faktisk en god del mere en det man betaler for..+ NGT er litt mere fremtidsretta enn andre levrandørerer.. Mulig de kommer med Adsl2 og Adsl2+ og da snakker vi 12mbit-25mbit inet.. + må og si at man får litt bedre utstyr fra ngt en fra f.eks telenor.. Og det var en somm mente 2års bindingstid på ngt.. det er feil (jeg jobber med å selge ngt selv) NGT har noe som heter kontraktstid.. ikke bindingstid.. d.v.s.. Har man Bravo 1100 til 398.- mnd(2år) og så sier opp etter f.eks 6mnd,så må man tilbake betale prisfordelen man har i forhold til løpende kontrakt (498.-mnd) = 600.- NGT tilbyr også løpende kontrakt og da er man ikke under noen som helst bindings tid.. miracl Telenor legger visstnok også over til adsl2+ i løpet av sommeren: http://www.aftenposten.no/kul_und/tv/article768932.ece Jeg fikk ikke de stabile linjene du nevner forresten. Linjen min gikk opp og ned utrolig ofte. Hos chello og telenor har jeg ikke hatt det problemet. Ellers skal jeg ikke si noe mer slemt om NGT. De har nok mange fornøyde kunder og min dårlige erfaring trenger ikke bety annet enn at jeg har hatt uflaks. Endret 27. mai 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Og det var en somm mente 2års bindingstid på ngt.. det er feil (jeg jobber med å selge ngt selv) NGT har noe som heter kontraktstid.. ikke bindingstid.. d.v.s.. Har man Bravo 1100 til 398.- mnd(2år) og så sier opp etter f.eks 6mnd,så må man tilbake betale prisfordelen man har i forhold til løpende kontrakt (498.-mnd) = 600.- NGT tilbyr også løpende kontrakt og da er man ikke under noen som helst bindings tid.. miracl Jaha, hvordan mener du at det skiller seg fra bindingstid? At det ikke er mulig å komme ut av en kontrakt med bindingstid? For noe tull. Det fungerer akkurat på samme måte. Har du kontrakt med bindingstid og vil ut, må du betale en liten slump penger som tilsvarer mellomlegget for den fordelen du har fått ved kontraktsinngåing og kontrakt uten binding. Akkurat som hos NGT. Ikke akkurat tillitsvekkende fra en NGT-selger... Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Og det var en somm mente 2års bindingstid på ngt.. det er feil (jeg jobber med å selge ngt selv) NGT har noe som heter kontraktstid.. ikke bindingstid.. d.v.s.. Har man Bravo 1100 til 398.- mnd(2år) og så sier opp etter f.eks 6mnd,så må man tilbake betale prisfordelen man har i forhold til løpende kontrakt (498.-mnd) = 600.- NGT tilbyr også løpende kontrakt og da er man ikke under noen som helst bindings tid.. miracl Jaha, hvordan mener du at det skiller seg fra bindingstid? At det ikke er mulig å komme ut av en kontrakt med bindingstid? For noe tull. Det fungerer akkurat på samme måte. Har du kontrakt med bindingstid og vil ut, må du betale en liten slump penger som tilsvarer mellomlegget for den fordelen du har fått ved kontraktsinngåing og kontrakt uten binding. Akkurat som hos NGT. Ikke akkurat tillitsvekkende fra en NGT-selger... Lenke til kommentar
rykin Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Telenors single port ruter (ja, du leste ikke feil) koster 490,- (Merke Thomson dvs Alcatels datterselskap som borger for kvaliteten) Ja, dette visste jeg egentlig. Men la på litt ekstra i tilfelle det var dyrere hos andre leverandører. At den bare har én port, gjør ingenting for mine foreldre. Etableringskostnad er 790,- hos Telenor, men for øyeblikket er det kampanje så dette er gratis. Tilbudet hos Telenor varer til godt ut i juni... Ja, du har rett. Trodde det var til 1. juni jeg, men her står det 30. juni. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skaffer Telenor massevis av nye kunder. Telenors og Tele2s tilkoblinger inne i huset er klin likt, ingen forskjell her. Om du må ha montør eller ikke kan være litt vanskelig å vite på forhånd. Orker ikke forklare alt rundt dette nå. Kort oppsummert kan jeg gi deg følgende tommelfingerregel: Hvis ISDN: Er tilførsel (kabel fra Telenor) fast montert i boksen -> Montør anbefales Hvis PSTN: Har dere flere enn en telefon i bruk -> Montør anbefales Vanlig PSTN (takk Google), er en boks i veggen med to uttak RJ-11, hvorav en er splittet i to, totalt altså tre telefoner i bruk. Det er mulig undertegnede skal få sulamitten opp og kjøre i sommer. Jeg regner meg som rimelig teknisk anlagt (stud.techn.), så det burde vel være mulig å gjøre dette selv? Telenor har også tilbud om en mp3-spiller til kr 1,- på sine websider. Denne ser jeg ikke her. Vet ikke hvordan det er med Tele2, men man får både glede av prisnedsettelser og hastighetsøkninger med Telenor selv om man har bindingstid. Det er notert. Jeg har for øvrig ikke sendt e-posten foreløpig. Takker for innspillene. Vanlig PSTN (takk Google), er en boks i veggen med to uttak RJ-11, hvorav en er splittet i to, totalt altså tre telefoner i bruk. Det er mulig undertegnede skal få sulamitten opp og kjøre i sommer. Jeg regner meg som rimelig teknisk anlagt (stud.techn.), så det burde vel være mulig å gjøre dette selv? PSTN = Public Switched Telephone Network (tror jeg). Med andre ord: Vanlig, analog telefon. Grunnen til at jeg skrev det er at ISDN er veldig innarbeidet, men hvis man sier "ISDN og/eller analog telefon" så burde man heller sagt enten "analog og/eller digital telefon" ELLER som jeg: "PSTN og/eller ISDN". Ikke blande så fælt med andre ord :-) Telenor har også tilbud om en mp3-spiller til kr 1,- på sine websider. Her tok jeg en sjangse. Telenor har hatt mp3-spiller som bundle dødslenge, men tydligevis akkurat kutta det ut. Det var bare en billig plastikksak fra Jensen med bare 64MB (utvidbart med SD), så du har ikke gått glipp av noe. Logitch Surroundpakka vil jeg kvalifisere som; vanlig god Logitech kvalitet og ok lyd for de som ikke er alt for kresne Denne ser jeg ikke her. Lenke til kommentar
Asmodean Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Egentlig er denne Telenor vs. NextGenTel kranglene ganske tåpelig. Begge selskapene har selvsagt hatt sine problemer og det vil alltid være noen som har problemer. Bare se på postene i enhver diskusjon. Det er noen som klager over NTG og andre som klager over Telenor. Å få et skikkelig bilde over hvilken leverandør som er "best" på stabilitet og liknende er så godt som umulig. Ja, NextGenTel har generelt lavere pris for linjene sine per kb/sek, men ærlig talt, hvor mye trenger du? Til vanlig bruk (dvs browsing) er jo 704/128 (som afaik er Telenor sitt billigste alternativ) mer enn nok. Du kan laste ned en vanlig mp3 på 30-60 sekunder. En divx *host* tar 2 timer. Er ikke dette raskt nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå