buskmann Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Kjappere internett er ønsket i heimen. De ønsker mine råd. Jeg ønsker ikke å gi dårlige råd. Skriver jeg noe feil i denne e-posten? Hei Jeg har sjekka litt. Telenor koster 349 kr/måned, Tele2 329 kr/måned, for laveste hastighet. Etter det jeg leser på nettet, så er det disse det er minst problemer med og best kundeservice. De er like bra når alt funker, men hvis ikke vil jeg tippe at Telenor har bedre kunderservice i de fleste tilfeller. Det er 12 måneders bindingstid, det er litt kinkig, for det innimellom kommer prissenkninger og hastighetsøkninger. Det får du da ikke glede av. Modem må kjøpes i tillegg, koster 500-700 kr. Det som står i PCen nå er av en annen type. Etableringskostnader: 1000 kroner for alle, pluss evt 1000 kroner i montering. De første 1000 ser Telenor og Tele2 bort fra frem til 31. mai (tilbud). Tele2s forretningsstrategi er å ligge så vidt under Telenors priser hele tiden. Tele2 spør: Har du flere enn ett telefonuttak i huset ? Hvis ja, må det velges etablering med montør, for å kunne bestille ADSL. Jeg trodde det var samme tekniske opplegg på begge, men Telenor sier ikke noe sånt. Leveringstiden til Telenor er tre uker, sikkert omtrent det samme for Tele2, jeg ser ingen dato der. Telenor selger en høyttalerpakke til kroner 1 hvis du bestiller over internett. Sikkert verdt noen hundre kroner. Eller en trådlåst nett-pakke for 599 kr. Da kan du sitte hvor du vil og surfe med den bærbare. Husk at når du bestiller Online ADSL får du med ett av disse tilbudene: Logitech Surroundpakke Bestiller du Online ADSL nå via Internett kan du få en Logitech Z-640 Surroundpakke til kr 1,-! Få denne pakken fra markedslederen Logitech til kun kr 1,-. Pakken leveres med 5.1 surroundsystem. Dette gir deg både en kraftig bass og hele 5 satellitthøytalere! Høyttalersoklene kan dreies rundt og kan monteres enten på bordet eller på veggen. Pakken leveres med 2 års garanti. Pris kun kr 1,- SparkLAN 11Mbs WLAN router og trådløst USB adapter Bestiller du Online ADSL nå via nett kan du få SparkLAN 11Mbs WLAN router og trådløst USB adapter til kr.599,-! Surf trådløst med Online ADSL eller sett opp ditt eget hjemmenettverk. Har du flere PC-er hjemme, eller du ønsker å surfe trådløst, er dette pakken for deg! Pakken inneholder en Sparklan 11Mbs WLAN router og trådløs USB adapter, som gir deg mulighet for fast tilkobling av inntil 4 PC-er. Den trådløse routeren er lett å sette opp. Pris kun kr 599,- Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Sier bare NGT!! de leverer det seriøst beste produktet!! 1.1mbit til 398 md (2 års binding) Kundesevicen er grei denn, men du må vente ca en halvtime før du kommer frem. (Hvis du ikke har noe imot grusom ventemusikk, go NGT!) Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 det med krav til montør ved flere kontakter i huset er litt avhengig av opplegget der ifra før av. Har han ISDN idag? Og står i så fall ISDN boksen i samme rom som pc'en blir stående? OG, er ISDN boksen koplet til linja med en kontakt og ikke sånn at ledningen bare forsvinner rett inni boksen så er det rimelig greit å smelle det ihop. Men om han har analogtelefon med masse kontakter rundt omkring og gammelt annlegg kan det være litt pes... ellers aaaaaaaner jeg ikke Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg vil også anbefale NGT, så lenge du ikke er typen som ofte trenger support. Brukerstøttefolkene bruker lang tid på å svare, men når linjen først er på plass, er den et flott produkt. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 kanskje han ikke har mulighet til ntg siden han ikke har tatt det med da? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 ville nå vurdert bluecom også jeg da.. suvverent beste isp'n jeg har vert borti om han ikke har tilgang til ngt. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Ikke ISDN der nei. 50 kroner pr måned ekstra for NGT er penger ut av vinduet for han. I tillegg skulle de ha samme beløp for leie av trådløs ruter som Telenor selger den (inkl nettverkskort) for. Det er fakturagebyr for papirfaktura og så krever de forskuddsbetaling. Etablering koster 800 kroner (modem regner jeg da følger med i routeren som får til låns). Prisen å betale totalt blir mye større for NGT enn Telenor. Etter innlegg på dette forumet å dømme, er kundeservicen til tider på linje med Tiscali og Kvalito sin. Det er ikke noe for min far. Jeg anbefaler naturligvis ikke NGT, når tilbudet ikke er konkurransedyktig for min far. Men det passer sikkert for dere som anbefaler det. Bluecom kunne vært et alternativ, men de krever etableringsgebyr på 1000 kroner. Det skremmer effektivt bort oss som kunder. Over en tolvmånedersperiode tilsvarer det nesten 100 kroner pr måned. Da er vi straks langt over Telenor/Tele2-priser. Fattern veit ikke hva hastighetssjekken på IT-avisen er, og tror ping er et racketspill. Det er derfor jeg anbefaler det billige og det trygge. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er 12 måneders bindingstid, det er litt kinkig, for det innimellom kommer prissenkninger og hastighetsøkninger. Det får du da ikke glede av. Vet ikke hvordan det er med Tele2, men man får både glede av prisnedsettelser og hastighetsøkninger med Telenor selv om man har bindingstid. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg vil anbefale NGT, når det først funker... Så er det utrolig bra, litt ventetid en gang i året bryr jeg meg ikke så mye om Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) En ting du bør huske på er at Telenor også gir antivirus/brannmur med i abonnementet - og mye gratis programmer/spill fra iCanal. Ble litt missunnelig på svigers da de "plutselig" fikk fjernet sperrene. Bare i spill til ungene er det verdier for et par tusen på iCanal Familie (som er inkludert...sukk....).... Les mer her om hva som er inkludert fra iCanal Sjekk også www.online.no Er lett å overse hva som følger med - og Telenor/Online har mye :-) (Er ikke Telenor fanboy - tiscali her i huset....enn så lenge.) Endret 26. mai 2004 av Freeload Lenke til kommentar
Player 1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg hadde i 1 1/2 år 704/128 linje fra Tele2. Betalte 339 i mnd. UTEN binding (mot 328 med...). Vet ikke om de har den muligheten lenger, men går jo ann å høre med dem. Ellers hadde jeg veldig lite trøbbel med Tele2, stabile linjer, ikke ventetid til kundesupport engang! Eneste grunnen til at jeg bytta, er at de ikke tilbyr raskere linje enn 1024/256 og det er litt for lite for meg. Håper jeg ALDRI må ringe support hos NGT igjen. Lenke til kommentar
rykin Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Her var det en del feil Telenors single port ruter (ja, du leste ikke feil) koster 490,- (Merke Thomson dvs Alcatels datterselskap som borger for kvaliteten) Etableringskostnad er 790,- hos Telenor, men for øyeblikket er det kampanje så dette er gratis. Tilbudet hos Telenor varer til godt ut i juni... Telenors og Tele2s tilkoblinger inne i huset er klin likt, ingen forskjell her. Om du må ha montør eller ikke kan være litt vanskelig å vite på forhånd. Orker ikke forklare alt rundt dette nå. Kort oppsummert kan jeg gi deg følgende tommelfingerregel: Hvis ISDN: Er tilførsel (kabel fra Telenor) fast montert i boksen -> Montør anbefales Hvis PSTN: Har dere flere enn en telefon i bruk -> Montør anbefales (Montør er egentlig veldig billig, bare 995,- uansett hvor du måtte finne på å bo. Ganske billig, tenk hva rørleggern tar for å komme en tur på besøk og bytte en pakning...) Telenor lever med Norton Internet Security og dette er inkludert løpende. Tele2 lever med Norman, tilsvarende SW. Hva er lettest for "foreldregenerasjonen" å bruke ? Jeg mener NIS vinner på brukervennlighet (smak og behag egentlig) Telenor har også tilbud om en mp3-spiller til kr 1,- på sine websider. Telenor gir med masse bra kvalitetsinnhold i samarbeid med diverse partnere. Se selv på www.icanal.no. Dette tilbudet (som er fint for mange, særlig de med barn kanskje?) har ikke Tele2. Vil også nevne Telenors nyeste tilbud til sine kunder, gratis tilgang til en Kunnskapsdatabase. Fullversjon av store Norske, masse ordbøker osv osv helt gratis. Telenor har åpen Kundeservice 24/7 året rundt. Jeg vet ikke hva Tele2 har.. Telenor har nylig også lansert en ny metode for å få koblet opp kundene. Dette er worldclass software som brukes av flere store internasjonale ISP'er. Alle som jeg har snakket med som har prøvd dette har blitt svært positivt overrasket. Alt i alt vinner Telenor overlegent, og bør være den preferte leverandøren til massemarkedet (med andre ord, ikke nødvendig best for alle innovatørene her inne) -r Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Jeg trodde adri jeg skulle si dette, men Telenor ADSL er faktisk blitt ett bra alternativ. Jeg gikk over til Telenor for ett par uker siden og fikk litt sjokk over hvor raskt og effektivt det gikk. Kundeservice er blitt veldig bra og prisene slett ikke verst. Etter å vært vant til NGT's yoyo linjer er det imponerende bra stabilitet hos Telenor. Til dere som anbefaler NGT. Det gjør meg vondt å si dette, men etter mitt syn kjemper ikke NGT i topp klassen lenger. Jeg tror dessverre ikke jeg ville vurdert dem før det var den absolutt eneste aktøren jeg kunne benyttet meg av (muigens med unntak av tiscali). Jeg mener ikke å provosere noen men jeg har aldri vært borte i noe mer horribelt enn NGT's service og kundebehandlings profil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om de har gode linjer for det har faktisk de andre leverandørene og. Prisene deres er helt grei men dyrt i forhold til hva de må tjene inn på manglende kundeservice. Jeg vil legge til at jeg overhode ikke klandrer de stakkarne som jobber på helpdesken til NGT. Det er flinke folk som gjør sitt beste, men de er offer for en dårlig strategi. Endret 26. mai 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Telenors single port ruter (ja, du leste ikke feil) koster 490,- (Merke Thomson dvs Alcatels datterselskap som borger for kvaliteten) Ja, dette visste jeg egentlig. Men la på litt ekstra i tilfelle det var dyrere hos andre leverandører. At den bare har én port, gjør ingenting for mine foreldre. Etableringskostnad er 790,- hos Telenor, men for øyeblikket er det kampanje så dette er gratis. Tilbudet hos Telenor varer til godt ut i juni... Ja, du har rett. Trodde det var til 1. juni jeg, men her står det 30. juni. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette skaffer Telenor massevis av nye kunder. Telenors og Tele2s tilkoblinger inne i huset er klin likt, ingen forskjell her. Om du må ha montør eller ikke kan være litt vanskelig å vite på forhånd. Orker ikke forklare alt rundt dette nå. Kort oppsummert kan jeg gi deg følgende tommelfingerregel: Hvis ISDN: Er tilførsel (kabel fra Telenor) fast montert i boksen -> Montør anbefales Hvis PSTN: Har dere flere enn en telefon i bruk -> Montør anbefales Vanlig PSTN (takk Google), er en boks i veggen med to uttak RJ-11, hvorav en er splittet i to, totalt altså tre telefoner i bruk. Det er mulig undertegnede skal få sulamitten opp og kjøre i sommer. Jeg regner meg som rimelig teknisk anlagt (stud.techn.), så det burde vel være mulig å gjøre dette selv? Telenor har også tilbud om en mp3-spiller til kr 1,- på sine websider. Denne ser jeg ikke her. Vet ikke hvordan det er med Tele2, men man får både glede av prisnedsettelser og hastighetsøkninger med Telenor selv om man har bindingstid. Det er notert. Jeg har for øvrig ikke sendt e-posten foreløpig. Takker for innspillene. Endret 26. mai 2004 av buskmann Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Carnifex Skrevet 26/05/2004 : 22:26 Etter å vært vant til NGT's yoyo linjer er det imponerende bra stabilitet hos Telenor. Vet ikke hvor du bor jeg, om det er langt fra sentralen eller noe. Men både hjemme hos mine foreldre, og på hybelen min, er linja fra nextgentel stabil som bare det. Ping på spillservere er stort sett jevnt lav, og både nedlastings og opplastingsfart er så høy som den skal være. på et "Delta 2200" eller hva enn abbonementet mitt nå heter, har jeg stabil fart på 270 KB ++ inn, og 65 KB ut. Jeg mener ikke å provosere noen men jeg har aldri vært borte i noe mer horribelt enn NGT's service og kundebehandlings profil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om de har gode linjer for det har faktisk de andre leverandørene og. Prisene deres er helt grei men dyrt i forhold til hva de må tjene inn på manglende kundeservice Greit, jeg skal innrømme at jeg også har hatt noen mindre gode erfaringer med kundeservicen til nextgentel. Men dette er temmelig lenge siden nå, og jeg håper de har blitt bedre. De har fremdeles problemer med ALT for lang responstid på telefon, og litt selektiv responstid på epost. Men, et par små poeng til slutt. Av de store leverandørene av ADSL i Norge, så er det KUN NGT som har ok linjehastighet. Hvis man bruker internett en del til mer enn å lese vg.no og å sjekke mail, så er jo linjehastighetene til telenor og de som bruker telenor sitt system (tele2,tiscali) helt horrible. jeg har 640 bps uthastighet nå, og vil aldri gå lavere enn 500 nå... Og det siste lille... jobber rykin i telenor? Eller er han bare sponset? Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sier meg enig i at telenor gir bra tilbud med tanke på ektrapakker (ikke at jeg vill brukt den driten) ...men er sikkert kjemepflott for barnefamilier og den voksne generasjon... Kvaliteten på hardware de gir bort til 1kr,- tviler jeg på er særlig bra ... correct me if I'm wrong... Må også si at den type linje de trenger sansynligvis er en tele2 billigste variant, og da blir mulligens NGT overkill. Men bare for å ha sagt det, hvis det er snakk om å faktisk bruke linja så er det kun NGT som har skikkelige ADSL linjer... Må opp i SHDSL (enkelte leverandører)...for å få noe brukbart... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Altså kan du få fra Canal Digital over kabel nettet er det jo ikke no å snakke om 750\750 til 450,- pr mnd, dette er spessielt gunstig hvis noen i familien sender filer ut, f.eks ved hjemmekontor o.l. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sier meg enig i at telenor gir bra tilbud med tanke på ektrapakker (ikke at jeg vill brukt den driten)...men er sikkert kjemepflott for barnefamilier og den voksne generasjon... Kvaliteten på hardware de gir bort til 1kr,- tviler jeg på er særlig bra ... correct me if I'm wrong... Må også si at den type linje de trenger sansynligvis er en tele2 billigste variant, og da blir mulligens NGT overkill. Men bare for å ha sagt det, hvis det er snakk om å faktisk bruke linja så er det kun NGT som har skikkelige ADSL linjer... Må opp i SHDSL (enkelte leverandører)...for å få noe brukbart... MEn du er sikkert så anti telenor at du ikke hadde brukt det selv om du hadde fått det tredd nedover halsen og ngt gikk konkurs.... Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 en anna ting og tenke på mtp NGT..... kundeservicen har vi hørt mye om.... faktisk en jeg vet om ringer ngt kundeservice som en rutine hver mårra når han kommer på jobb.... bare får å sjekke om det er lengre vente tid en på internett supporten til telenor,, (som han jobber) har ikke vært under halvtimen _EN_ gang..... så er det jo flere som har venta i 4mnd og enda ikke fått linja si.... tipper på det får kundene til og tvile! og forhåpentlig vis alle som tenker på å bli kunder i ngt... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Bor man i Bergen, er jo BGNett et greit alternativ. 800/400-linje for 196kr måneden, ~1500kr i etablering og to års binding. Det er helt sikkert en grunn til at tilbudet har såpass lang bindingstid (at de fleste aktørene kommer med adsl2 til en rimelig penge snart, f.eks.), men for mannen i gaten er dette en overkommelig pris. Hiv på ip-telefoni fra www.telio.no, så har man telefon også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå