Gå til innhold

Nikon Coolpix 5700. Bra eller dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg har nettopp kommet hjem fra en 3 uker lang ferie i California.

Gikk innom en fotobutikk på Walk of Fame og der fikk jeg tilbud på et Nikon Coolpix 5700 m/1GB Sandisk minnekort og bæreveske for 760 dollar (ca 5500,-).

Jeg trodde det var en ganske ny modell men har jo funnet ut nå at den ikke er det.

Det jeg lurer på er om det er et godt kjøp?

Her hjemme er jo prisen i underkant av 7000,- på nettet + at samme minnekortet ligger på ca 3000,- alene hos mpx.no. eneste plassen jeg har funnet det.

Har jo lest testen her på Akamera.no og synes den ikke er så aller verst egentlig. (7+) En del av de negative tingene som er beskrevet har jeg ikke opplevd selv enda. (har bare hatt det i ca 2 uker). Det forrige kameraet mitt var et Ixus II.

Siden testen er 2 år gammel vet jeg ikke om den er litt out of date med hensyn av kanskje oppdatert firmware eller lign.

Er det noen med samme kamera som mener det er noe tilbehør som er et must?

Har tenkt å skaffe meg en ny blitz uansett. tar gjerne i mot tips på hva som er bra dårlig.

En siste ting. hvordan er det med garanti siden det ikke er kjøpt i Norge?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vel ikke ubetinget si at dette kjøpet er godt eller dårlig, det ligger midt imellom etter min mening.

Ser du på innkjøpsprisen, er det nok noe under norsk pris, men hvis du legger det ut for salg, vil du neppe oppnå å få pengene dine tilbake.

Får du feil på kamera, må du nok belage deg på å vente en god stund med å få det tilbake. Såvidt meg bekjent, er importørene lite villige til å akseptere 'verdensgarantien' man blir opplyst om når man kjøper kamera i utlandet.

Det var mye negativt kanskje, men rent bruksmessig er det et høvelig bra kamera som du vil kunne få glede av framover.

Hva du skal kjøpe av tilleggsutstyr, avhenger av hva du skal bruke kamera til.

Lenke til kommentar

takk for svar.

sammenlignet med de andre kameraene jeg skikket på der borte var det dette jeg fikk mest igjen for. følte nå jeg.

egentlig var det samboeren min som skulla seg et og vi kikket på nyere Ixus modeller. husker ikke navnene på dem der borte med de som hadde 4 og 5 MP av Ixus modellene var dyrere enn dette, og da hadde de på langt ner så mye zoom + det bare var originalt minnekort med i prisen.

så derfor ble det til at jeg kjøpte dette og hun fikk mitt gamle.

mitt kamera bruk er veldig amatør hobby/ferie rettet. kunne tenkt meg en blitz uansett samt en vidvinkel kanskje + et lite stativ evt. bordstativ.

Endret av beddda
Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera.

Selv om coolpix 5700 ikke er helt nytt, er det likevel et kjempebra kamera.

Objektivet er jo faktisk det samme som sitter i nye 8700, og 5 megapixler er vel nok for de fleste.

Kanskje har 5700 mindre støy enn 8700 pga av at størrelsen på hver sensor på bildebrikka er større, er ikke sikker men i teorien er det i hvert fall slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...