Gå til innhold

Mulig med direkte pass.beskyttelse av foldere?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører med NTSF og lurer på om det er mulig at man direkte passordbeskytter foldere eller eventuelt hele partisjoner? Dette UTEN å måtte gå vegen om å opprette en egen konto med adgangsrestriksjoner. Med andre ord at brukeren vil måtte direkte skrive inn passord for å åpne en bestemt folder/partisjon. Hvis dette ikke lar seg gjøre i XP, tar jeg gjerne imot tips om eventuelle programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du høyreklikker på en mappe -> properties -> security kan du sette hvilke brukere på systemet som skal ha tilgang til en mappe. (du kan gjøre det samme med hele partisjoner). du kan gjøre dette enten med brukere eller gi brukergrupper tilgang til en gitt partisjon/mappe.

når du har gjort dette blir du ikke spurt om passord; enten får du tilgang til partisjonen/mappen siden du er en bruker som har tilgang eller så får du opp en melding pm at du ikke har tilgang til en gitt mappe/partisjon.

Lenke til kommentar
han sa vel at han ikke ville bruke rettigheter basert på bruker, og da må nok et ekstra program brukes til dette..

han ville ikke måtte gå vegen om å opprette en egen konto med adgangsrestriksjoner... og det jeg forklarte går på eksisterende brukerkontoer som han kan administrere selv ved hjelp av sin egen konto (som antageligvis er administrator-konto på maskinen).

Jeg gidder ikke kverulere unødvendig mye med dette - jeg gav han et eksempel på hvordan han kan løse problemet så kan ghroeren selv vurdere om denne løsingen skal implementeres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...