Gå til innhold

Hver 5. nye PC er en Dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Ingen muligheter for spesiell hardware (f.eks en SCSI-kontroller ekstra eller TV-kort)

* Ingen muligheter for oppgradering på egenhånd uten å bryte med garantivilkår

Det med at man ikke kan oppgradere å egenhånd uten å bryte med garantivilkår er bare tull. Når du kjøper ekstra minne hos Dell så får du de send i pakke i posten og har muligheten til å installere selv uten at du bryter garanti. En kompis av meg fikk problemer med modemet, han fikk nytt modem med ekspresspakke (til Nord Trønderlag!) og Dell sa at han fint kunne bytte selv. Han har kjøpt ram selv på komplett og installerte dette selv, dette sa han i fra til Dell men de brydde seg ikke stort om det.

Lenke til kommentar
Jeg vil helst bygge pcen selv. :p  Det  er det kjekkeste jeg vet og så lenge det går ann så vil jeg fortsette med det. :thumbup: .

Problemet her er at du ikke representerer resten av det norske folk ;)

Dere som mener at det er skremmende: kan ikke dere utdype hvorfor det er skremmende?

Min oppfattning og erfaring er at man ikke får hva man betaler for, vet om mange som er misfornøyde. Det er klart at når alle er sånn ca nerder så oppdager de fortere det enn det gjennomsnittsbrukeren gjør.

Skal ikke komme her å påstå at dell er et dårlig kjøp, men det er i hvertfall ikke det beste...

Lenke til kommentar
Det er greit at dette forumet er overbefolket av nerder som vil ha det beste bare for å ha det beste. For folk flest som hverken har tid eller penger til å sette seg inn i hva som er best på markedet duger en ferdig-PC fra Dell mer enn godt nok.

Kunne ikke sagt det bedre selv :yes:

Lenke til kommentar
Det er greit at dette forumet er overbefolket av nerder som vil ha det beste bare for å ha det beste. For folk flest som hverken har tid eller penger til å sette seg inn i hva som er best på markedet duger en ferdig-PC fra Dell mer enn godt nok.

Kunne ikke sagt det bedre selv :yes:

Slenger meg på jeg og, er 110% enig.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at ingen reagerer noe serlig på markedsføringern dems.

Sier feks "dobbelt minne i alle pcene!" men jeg kunne ikke se en eneste pc i reklame brosjyren dems som hadde 1024 mb ram selv om jeg har sett 512 fra før av. På meg virket det som at de hadde halvert minne på alle pcene før de kom ut med reklamen.

Og "krafitig multimedia pc" vil si p4 2.4 ghz 256 mb ram og gffx 5200. Kan ikke si meg enig her heller.

Vil ikke være en av de som mener dell er dårlig kjøp. Funker sikkert helt fint får den "vanlige" privatperson.

Har selv en kar i klassen min som har kjøpt seg et "dell vidunder" men skal si dere han ble litt lang i maske når jeg sa: "Nei jeg tror ikke du kan kjøre FarCry uten lagg med det grafikkortet (gffx 5200)" Satt senere å tenkte på hvilken flotters pc jeg kunne bygd til han får de 10000 han betalte som fortsatt kunne kjørt worden til faren hans og kabalen til morra.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen ting imot varene deres. De leverer maskiner til en konkurransedyktig pris, men det jeg har imot dem er tv-reklamene. Selv om de sier at de tilpasser maskina sånn at den passer for deg. Kanskje for en førstegans spiller, men ikke for en bestefar som kun bruker nettbank og legger kabal....

Lenke til kommentar
Jeg har ingen ting imot varene deres. De leverer maskiner til en konkurransedyktig pris, men det jeg har imot dem er tv-reklamene.

Jeg kom akkurat på en ting til: Nemlig de reklamene-blekkene de sender ut og ofte kommer sammen med avisa. Jeg missliker sterkt raklame og har reservert meg mot reklame i posten så akkurat det unngår jeg, men det er likevel irriterende at de trykker opp X antall mål skog og sender det ut til hele norge. Som regel havner det ulest i vel søppelbøtta så det er jo en ganske unyttig miljøbelastning. Reklamen som kommer lagt inn som vedlegg til avisa liker jeg like lite. Tar bare opp plass i papirsøpla og forurenser.

Lenke til kommentar
Veldig skremmende tall :scared:

Syns ikke at det er skremmende i det hele tatt. Jeg anbefaler alltid Dell til ffolk hvis de skal ha en desktop som er ferdigbygget. Dell har tross alt en support som overgår det meste!

For oss (som har litt mer peil) er det seff lurere å bygge datamaskinen selv.

Lenke til kommentar

En ting som jeg IKKE liker med Dell er at den tekniske supporten suger mer enn en støvsuger kongress. Mange av de som jobber i andre enden av telefonen, burde ikke hatt noe med PCer å gjøre ... langt mindre drive support på dem. Alt som skjer, er at de leser fra sin papirlapp ... og hvis problemet ditt ikke står der, har du et problem. Eller at du får beskjed om å kjøre defrag/scandisk når TV-ut ikke funker osv...

Jeg har nå en Dell laptop ... og den blir den siste Dell-PCen jeg betaler.

Og som Simen1 sa; prisene på oppgraderinger/ekstrautstyr ligner ikke grisen. Bare ta en titt på ramoppgraderinger på Inspiron bærbare osv. Latterig.

Hmm .. dette ble tre ting jeg ikke likte med Dell; de bruker skitne komponenter. Trege disker og elendige hovedkort. Har jobba som teknikker på Elkjøp og hovedkortene som er på de fleste maskinene der, er langt bedre enn hva man finner i noen Dell.

Dell er bare flink på en ting; spare kostnader hvor enn de kan spares: support, komponenter osv osv.

Lenke til kommentar
Dermed er det "statistisk sett" 20% prosent sjanse for at din neste PC blir en Dell :)

Forutsatt at du kjøper en ferdig-PC, noe langt fra alle gjør, og i enda mindre grad den jevne hardware.no leser ;)

Edit: Dell dårlige komponenter? Jeg har i alle fall ikke merket det i min i8200: Crucial RAM og Hitachi harddisk :ermm:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
bedre at de kjøper dell framfor elkøp osv  :yes:

Enig, dell er bra for de som bare skal ha en enkel fungerende PC.

Men det er likevel noen ting jeg missliker med dell:

* Høy pris i forhold til ytelse man får ved selvbygging og selv-tilpassing.

* At de ikke gir kundene valgfrihet mellom Intel og AMD.

* Ingen muligheter for spesiell hardware (f.eks en SCSI-kontroller ekstra eller TV-kort)

* Ingen muligheter for oppgradering på egenhånd uten å bryte med garantivilkår

* GrunnPC'ene er OK priset, med alt ekstra utstyr koster flesk i forhold til andre plasser.

Hmmmm... tror ikke folk som kjøper pakke PC bryr seg om det er Intel eller AMD, det er vel helst de som har litt mer peil og legger litt mer arbeid i å sette sammen en PC som bryr seg om det, og de færreste av dem kjøper vel egentlig PC fra Dell? Ut ifra hva jeg tror, selvsagt.

Lenke til kommentar
Dell Har iallfall Pentium 4, mange store aktører bruker Celeron (feks Elkjøp), og reklamerer med Kraftpakke: 2,8GHz prosessor

De billigste Dell-pakkene tar jo utgangspunkt i Celeron såvidt jeg husker, og så kan du oppgradere til P4, men da koster det heftig med flesk...

Jeg har ikke den "dypere" peilingen, som hva som er forskjell på chipsettene, volt osv. på rammen, you name it... :huh: Min peil er mer grunnleggende, så jeg ville valgt en Dell-PC hvis jeg absolutt skulle ha en pakke-PC, for av en eller annen grunn føler jeg meg tryggere på at de gir meg f.eks. den RAM-hastigheten jeg kan forvente av en PC i dag, enn Elkjøp. Men det aller tryggeste er å bare spørre kameratene mine som har mye mer peil enn meg :whistle: ville uansett ikke gått for pakke-PC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...