Gå til innhold

Raedon 9800 pro??

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har overklokket raedon 9800 kortet mitt med powerstrip. Nå sier maskinen at jeg har et raedon 9800 pro. Jeg sjekket i enhetsbehandling, og der står det også at jeg har et raedon 9800 pro. Jeg vet at jeg har et vanlig 9800 og ikke pro. Er det en feil eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde man måtte flashe for å skifte navn jeg. Jeg har kjørt mitt R9800pro på XT hastigheter, men står ikke R9800XT fordet.

flash til XT, jeg kan love deg bedre resultater på for eksempel 3DMark... Har iallefall jeg fått :) selv med XT biosen og default pro hastigheter, ble resultatet bedre enn med vanlig pro

Lenke til kommentar

Grunnen til at man får høyere score i 03 med XT bios, er at skyggene ikke blir rendret skikkelig. Blir nesten som naturebuggen i 01.

Man får ikke noe bedre ytelse i spill, og kortet klokker heller ikke bedre. Jeg ser ingen vits i å flashe et Pro-kort med XT-bios.

BTW: Navnet i driverne endrer seg ikke når man klokker. Navnet sitter programert inn i bios. At det står 9800Pro i driverne med 9800np er faktisk helt vanlig. Mitt gamle hercules 9800np kom også opp som 9800Pro.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Grunnen til at man får høyere score i 03 med XT bios, er at skyggene ikke blir rendret skikkelig. Blir nesten som naturebuggen i 01.

Man får ikke noe bedre ytelse i spill, og kortet klokker heller ikke bedre. Jeg ser ingen vits i å flashe et Pro-kort med XT-bios.

BTW: Navnet i driverne endrer seg ikke når man klokker. Navnet sitter programert inn i bios. At det står 9800Pro i driverne med 9800np er faktisk helt vanlig. Mitt gamle hercules 9800np kom også opp som 9800Pro.

jeg sa ikke at man merket forskjell i spillene, men det er jo kult å få bedre 3DMark score...

Lenke til kommentar

Sikker på det? Uansett er det tøft at det står xt når man egentlig har et pro kort...

Jeg overklokket kortet mitt litt og plutselig var det rare prikker i spillene mine! Jeg måtte skru av Powerstrip og restarte maskinen!

Da har du nok klokka for langt...

Kalles artifacts.... :laugh:

Lenke til kommentar
Folk retter skrivefeil til andre for å få bedre postcount. :yes:

Og folk komenterer rettingen for å øke postcount...

hmm.. stein.. glasshus..hmmm. nah, kommer ikke på det :p

Og folk kommenterer kommentaren av rettingen...............

Ps: Vi burde kanskje holde oss on-topic, ellers blir vel tråden stengt.

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...