Shepherd Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Dette har havnet langt utenfor topic men skitt au. Quote: Jeg vet forsåvidt at det ikke er samme prinsipp (legg merke til smiley), men konstruksjonen kan i prinsipp være den samme. Det forutsetter at en ikke bruker hullplatekolonne. Tja, de kan til en viss grad ligne. La ikke merke til smiley'n Quote: Ikke nødvendigvis enig i definisjonene dine. Om man må tilføre energi i en destillasjonsprosess er avhengig av komponentenes kokepunkt. De blei sterkt generalisert, de aller fleste komponentene en kommer borti har kokepunkt over romtemp. Destillasjon av feks edelgasser m kokepunkt laaaangt ned på - skalaen krever jo seff at man først kjøler dette ned slik at det blir flytende. Quote: I et kontinuerlig system vil du ha tilnærmet lik ren komponent A øverst, men ikke nederst. Her vil du nok ha en blanding... Husk at systemet fødes med ny blanding hele tiden. Det er derimot riktig i et batchsystem (etter evig tid). Her er jeg uenig med deg fordi: Innløpet er som regel designet slik at det kommer inn på den platen som har ca samme blandingsforhold som føden. Du må ta ut den tyngste fra bunnen ellers vil du jo bare fylle opp kolonna/tårnet. Og derfor vil det være ca ren B i bunnen. Quote: Litt søkt å kalle dette destillasjon, men det var så fint ro-vær i dag. ;o)Kan jo legge til at jeg er kjemiker hvis dette skulle gjøre det jeg har skrevet over noe mer riktig. Fint da er vi enige da, at det ikke er det samme :grin: Må ofte forklare hva tekniker er da dette er en misbrukt tittel, gjør derfor dette ubevist. Det var ikke ment som en "derfor har jeg peil"ting. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Tilbake til topic. Ved bruk av bong er løftehøyda på pumpa viktig. Dette fordi at med bong må du overvinne høydeforskjellen på bongen din i tillegg til andre strømningstap. Eks. Det vil ikke funke m en to meter høy bong, hvis pumpa bare har en løftehøyde på 1,1 m. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Ok, takker for alle svar! :smile: Tror kanskje skal mekke meg kjøleblokk også for å få dette så billig som mulig. Er det noen som vet hvor man kan få tak i eller bestille kobber? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå