Gå til innhold

Aluminium eller lignende koffert, hvor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal lage meg en koffert mod.

Idèn er å helt gjøre den så liten som mulig, derfor tenkte jeg på å ha et mini ITX HK, med enten VIA C3 eller vente på de nye AMD Geode NX cpuene, hvis de er for dårlige kanskje jeg går for en duron/atlon XP mobile løsning. Jeg skal også i det minste prøve å bygge inn en 15" eller mindre LCD skjerm i den ene siden av kofferten.

Så jeg lurte på om noen vet om en litt robust aluminiums koffert som det er mulig å bygge i. Har funnet en på Clas Ohlson men den skal vist ikke tåle så altfor mye.

Hvis ikke jeg finner noe kommer jeg til å, i det minste prøve å lage en selv.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de har billig og bra på Europris burtikker, så det i no reklame jeg fikk...

Edit: Tåle mye? Skal du kaste den rundt eller? Ingenting i maskinen har godt av røff behandling!

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Jeg bruker nå clas ohlson-kofferten min i mitt evig pågående prosjekt om å få en bærbar underholdningsstasjon. Denne funker gull :) Har byttet ut toppen med aluminiumsplater (årntlig) som jeg har poppet fast. Blir brillefint, det... Så lenge man ikke ødelegger selve rammeverket, og limer fast evt. nye plater, så holder denne kofferten vann. Ellers så tror jeg det finnes en dyrere versjon enn "cd-/fotokoffert" på clas!

Lenke til kommentar
Jeg bruker nå clas ohlson-kofferten min i mitt evig pågående prosjekt om å få en bærbar underholdningsstasjon. Denne funker gull :) Har byttet ut toppen med aluminiumsplater (årntlig) som jeg har poppet fast. Blir brillefint, det... Så lenge man ikke ødelegger selve rammeverket, og limer fast evt. nye plater, så holder denne kofferten vann. Ellers så tror jeg det finnes en dyrere versjon enn "cd-/fotokoffert" på clas!

Hei! Gull for meg at du har kofferten! Kunne du tatt mål av kofferten hvor dyp den er innvendig på begge sidene? Bruker du den store eller lille kofferten? Hvordan er polstringen inni og utenpå den? Du kunne ikke tatt et par bilder av den(inni og utapå) og lagt de ut.

Takk.

Lenke til kommentar

Derfor bruker man gjennomgående skruer :) Har lagt ut litt bilder av kofferten på hjemmesiden min Målene innvendig er ~1,5 cm mindre enn yttermålene (si 2, du). Polstring, hva skal du med det? Har fjernet all min, det du putter inn må jo skrus fast uansett. For å feste hovedkortet, brukte jeg en 1,5 mm aluminiumsplate fra Clas Ohlson, boret hull og skrudde inn avstandsstykker jeg hadde til overs. Platen i lokket er som du ser byttet ut med aluplater (1,5 og 2 mm)

Nå er maskinen nesten klar, og den er STILLE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...