fuap Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hva er forskjellen på registrert og uregistrert ram ? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Registered RAM (Buffered) er RAM som øker stabiliteten på enkelte system, noen hovedkort/chipsett "krever" Registered RAM brikker dersom du skal fylle opp alle minne slottene... Men Registered RAM reduserer ytelsen noe, da denne fungerer slik at den forsinker data med en klokkepuls (vet ikke helt hvorfor dette øker stabilitet, men data blir vel dobbeltsjekket eller noe..(?) ) Men prisen er bortimot dobbel av standart og ECC Ram.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 ECC og REG er vel mest til serverer såvidt jeg har forstått. tror ikke dette er noe poeng å ha hvis du bare skal ha den til å spille og slikt. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Jeg kjører REG/ECC. KG7 HKet mitt krever det hvis jeg skal buke mer en to minneslotter. Eller det krever REG, men jeg har ikke funnet noe REG minne uten ECC. PC-en funker veldig stabil. Kjører FSBen på 155 med standard minne timings. Lenke til kommentar
fuap Skrevet 2. november 2001 Forfatter Del Skrevet 2. november 2001 Ja jeg også har KG7, er det slik at hvis du skal ha to brikker så må begge være registert ? Lenke til kommentar
Strips Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Nei. Hvis du skal bruke fler en to brikker så må du ha reg. RAM. Hvis du har KG7-Lite så har du bare to slotter mens vanlig og RAID har fire. To eller mindre så kan du bruke vanlig DDR. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Linken nedenfor skulle vel forklare det meste om DDR-SDRAM. http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar.../ddr-sdram.shtm Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå