airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) ..å klokke skjermkort.. Hva er det, og hvordan fungerer det? _____ tsktsk, husk emnefeltet Endret 26. mai 2004 av Mr.Ueland Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Du kjører GPU og minne på høgere hastighet en default.. Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Du kjører GPU og minne på høgere hastighet en default.. Ok, er det skadelig for eventuelt skjermkort ? Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Man setter opp mHZ hastighet på Minne og kjerne. Og hva det er godt for?: Nei gudene vet!!!!! Det eneste man ender opp med er et ødlagt skjermkort og høyere score i 3dmark!!! OG visst du en gang skal selge skjermkortet ditt trekker klokking ned på prisen. med mindre du ikke har god kjøler bør du ikke klokke! Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Man setter opp mHZ hastighet på Minne og kjerne. Og hva det er godt for?: Nei gudene vet!!!!! Det eneste man ender opp med er et ødlagt skjermkort og høyere score i 3dmark!!! OG visst du en gang skal selge skjermkortet ditt trekker klokking ned på prisen. med mindre du ikke har god kjøler bør du ikke klokke! Ok, hva er egentlig vitsen med klokking da? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er vel ganske opplagt for å øke ytelsen på kortet. Sett at du har et r9600pro-kort og vill ha litt mer ytelse i HL2 ( ). Da kan du overklokke skjermkortet ditt, på lik linje med en CPU. Og OK av skjermkort er ikke farlig så lenge du holder øye med det og vet hva du driver med Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Det er vel ganske opplagt for å øke ytelsen på kortet.Sett at du har et r9600pro-kort og vill ha litt mer ytelse i HL2 ( ). Da kan du overklokke skjermkortet ditt, på lik linje med en CPU. Og OK av skjermkort er ikke farlig så lenge du holder øye med det og vet hva du driver med Har forøvrig et litt eldre skjermkort (GeForce MX420), hvordan kan jeg overklokke det? Takker for svar:) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 last ned et overklokkings program. Powerstrip eller rivatuner. Søk etter det på google. Å overklokke et skjermkort er nesten det samme som og trimme en motor. Du setter opp frekvensen på skjermkortet; det jobber raskere (spill som hakker til vanelig kan slutte og hakke.) Du setter opp (trimmer) hestekreftene på en bil; den går raskere/den blir sterkere..... kansje en dårlig sammenlikning men det girlitt mening. Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 last ned et overklokkings program.Powerstrip eller rivatuner. Søk etter det på google. Å overklokke et skjermkort er nesten det samme som og trimme en motor. Du setter opp frekvensen på skjermkortet; det jobber raskere (spill som hakker til vanelig kan slutte og hakke.) Du setter opp (trimmer) hestekreftene på en bil; den går raskere/den blir sterkere..... kansje en dårlig sammenlikning men det girlitt mening. Ikke dårligere enn meg som forklarer! Tusen takk! Men kan skjermkortet i den grunn bli ødelagt, om jeg trimmer den for mye? Og vil driverne bli ødelagt? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hehe, mitt forrige kort var et 420. klokka det til ca. 300/400(GPU/MINNE). Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Hehe, mitt forrige kort var et 420. klokka det til ca. 300/400(GPU/MINNE). Og det vil si? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det vil si frekvensene på minnet. jeg er ikke helt inne i nVidia sine frekvenser så jeg kan ikke si hva standard frekvenser for et mx420 kort er..... Angående skade så hvis du kjører på frekvense som det ikke viser artifacts på (korrupsjon i skjermbildet eks. sjakkbrett og glipper i grafikken) er det ikke spesielt skadelig. Kansje det senker levetide på kortet fra 5 til 4 år.... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hehe, mitt forrige kort var et 420. klokka det til ca. 300/400(GPU/MINNE). Og det vil si? det er hvor kjapt grafikkprosessoren og minnet på skjermkortet kjører, jo høyere tall jo raskere ytelse last ned rivatuner og innstaller det, så kan du sakte øke mhz på gpu og minne på grafikkkortet med 5mhz av gangen til du får feil i grafikken, da klokker du littegrann ned igjen og nyter ytelsesøkningen Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Hehe, mitt forrige kort var et 420. klokka det til ca. 300/400(GPU/MINNE). Og det vil si? det er hvor kjapt grafikkprosessoren og minnet på skjermkortet kjører, jo høyere tall jo raskere ytelse last ned rivatuner og innstaller det, så kan du sakte øke mhz på gpu og minne på grafikkkortet med 5mhz av gangen til du får feil i grafikken, da klokker du littegrann ned igjen og nyter ytelsesøkningen må jeg ikke passe på at det ikke blir for mye for kjøleren? Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Litt dumt, men hvor laster jeg ned rivatuner? EDIT: Har lastet det ned nå! Endret 26. mai 2004 av airbus330 Lenke til kommentar
Sink Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Denne guiden kan hjelpe deg ganske mye.. jeg har selv klokket og flashet mitt 9800pro til xt, jeg merker ikke noe i spill(spiller bare cs da) men jeg kunne nok merket forskjelld hvis jeg spillte noe mere krevende. klokking er for mange en hobby, og det er jo alltid greit å klokke noe "billlig" til noe som yter like bra som noe dyrere. Lenke til kommentar
airbus330 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Denne guiden kan hjelpe deg ganske mye.. jeg har selv klokket og flashet mitt 9800pro til xt, jeg merker ikke noe i spill(spiller bare cs da) men jeg kunne nok merket forskjelld hvis jeg spillte noe mere krevende. klokking er for mange en hobby, og det er jo alltid greit å klokke noe "billlig" til noe som yter like bra som noe dyrere. Spiller Flight Simulator, s¨grafikk er en fordel! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det vil si frekvensene på minnet.jeg er ikke helt inne i nVidia sine frekvenser så jeg kan ikke si hva standard frekvenser for et mx420 kort er..... Angående skade så hvis du kjører på frekvense som det ikke viser artifacts på (korrupsjon i skjermbildet eks. sjakkbrett og glipper i grafikken) er det ikke spesielt skadelig. Kansje det senker levetide på kortet fra 5 til 4 år.... Std. var vel 250/333, så jeg vil si meg fornøyd med den overklokkingen. Fra 75 til 256 marks i 03. Lenke til kommentar
nicolaiik Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 kan noen si meg hvor jeg kann gjøre dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå