Gå til innhold

Warner Bros vil gjøre noe med dårlig film-spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har enda til gode å spille et bra spill basert på film

(Med unntak av Grand Theft Auto som forsåvidt bare har

tatt navnet fra en film).

Forsåvidt mener jeg spill og filmer burde holdes

adskilte, da både filmer og dataspill fungerer som en

virkelighetsflukt. Det er heller ikke like morsomt å

lese en bok etter at du har sett filmen.

Lenke til kommentar
alien vs predator er jo en film som er besert på spill.

Aliens vs. Predator (spillet) er såvidt jeg vet basert på en tegneserie, men både Alien- og Predator-monsteret har bidratt til flere filmer, så jeg vil definitivt si at Aliens vs. Predator er et "film-spill".

GoldenEye er unntaket som bekrefter regelen, og det finnes selvfølgelig andre tilfeller også - MEN... Jevnt over mye slett i denne kategorien.

Sant, men jevnt over er det mye slett, generelt. ;)

Lenke til kommentar
alien vs predator er jo en film som er besert på spill.

som foresten også det burde bli litt orden på mange dårlige filmer som kommer fra spill.

Hm. Alien monsteret dukket opp for første gang i 1979, og Predator i 1987.

Litt eldre enn spillet ;)

Tja. Street Fighter filmen var vel ikke spesielt dårlig :D

Lenke til kommentar

Huff, husker med gru tilbake til 80/tidlig-90 tallet når Ocean hadde monopol på filmspill. Da pumpa de stort sett ut et plattformspill (i 2D såklart) der den du styrte ligna litt på helten i filmen, og slengte inn noen puzzlesekvenser og minigames som var løst relatert til filmen, pluss noen halvdårlige scanna 4-5sekunder filmsekvenser her og der.

F.eks. i Terminator 2 var et minigame å koble armen til Arnold riktig ved å flytte på ledninger.

I Aliens 3 hoppe man rundt mellom plattformer og drepte aliens i hundretalls, og redda fanger som var spredt rundt på kartet. Også i 2D.

Og etter Tomb Raider ble en suksess var alle licenses plutselig elendige TR-kloner (The Mummy f.eks.).

Håper ting forbedrer seg nå.

Lenke til kommentar

Du har også Stargate til snes som var ganske underholdende, men det er lenge siden... Nå har ikke jeg engasjert meg mye i filmspill, men inntrykket mitt er at dem enten går i dass fordi det er for mye fokus på å få det til å være en interaktiv film istedet for et brukbart spill eller det er en klone på et eksisterende spill med det respektive film themet dratt over. Jeg skylder på late utviklere som satser på at lisensen selger spillet. Tiltaket til WB kan risikere å skifte fokusen over til moro-faktoren.

Lenke til kommentar

Håper det var ironisk ment, for den filmen er kanskje et av de værste eksemplene. Det er påtide at det skjer. Altfor mye møkk der ute som aldri skulle ha blitt spill.

Lenke til kommentar

Håper det var ironisk ment, for den filmen er kanskje et av de værste eksemplene. Det er påtide at det skjer. Altfor mye møkk der ute som aldri skulle ha blitt spill.

Dette gjelder da vel strengt talt film -> spill og ikke spill -> film? (Tomb Raider, Street Fighter, Final Fantasy)

Lenke til kommentar

Dette gjelder da vel strengt talt film -> spill og ikke spill -> film? (Tomb Raider, Street Fighter, Final Fantasy)

Ja, det stemmer. Men i prinsippet er det egentlig det samme. De laget en film for å melke Street Fighter fansen.

Lenke til kommentar
Godt poeng, nå har jeg aldri spellt Star Trek spill, men LucasArt holder høy standard for hva de utgir med noen untak. Knights of the old Replubic og Rogue Squadron er klassikere ^^

Knights of the Old Republic og Rogue Squadron er blant UNNTAKA de. FYSJ så mye dårlig materiale som er pumpa ut med StarWars-navnet på. Og StarTrek får jeg krampetrekninger bare av å tenke på.

Lenke til kommentar
Håper det var ironisk ment, for den filmen er kanskje et av de værste eksemplene.

:yes: Forholdsvis ironisk.

Poenget er at det til tider virker som det ikke eksisterer noen form

for kvalitetskontroll mhp. film-spill konvertering.

Det lages altfor mange spill i rent hastverk (tydeligvis) for å melke

forbrukeren for mest mulig penger.

Bra det omsider stilles litt krav slik at spillmarkedet ikke fylles opp

av ubrukelige spill. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...