Gå til innhold

Dreambox

Anbefalte innlegg

usikker på om denne er i rett kategori, men det var det nærmeste jeg kunne komme "riktig kategori" for en slik post.

Jeg har sett endel på Dreambox tunere til parabol, og sitter igjen med et par spørsmål etter diverse letinger.

Slik jeg forstår det, tar denne inn alle kanaler, og oppdaterer seg selv hvis du gir den internett-tilkobling, og det er mulighet for opptak til boxen's harddisk i MPEG4 format.

Blant spørsmålene jeg sitter med er :

1) Kan man stille denne inn til å ta opp programmer man selv ikke har anledning til å se på sendetidspunktet?

2) Hvilke operativsystemer er alternativ til denne? Bare Linux?

3) Er det lovlig å bruke denne i Norge? Kan man bli "tatt" ?

4) Hvordan fungerer denne i nettverk? Som en maskin med delte mapper\filer ?

5) Hva er "normal" pris på en dreambox? Slik jeg ser det varierer prisene betydelig fra sted til sted. maxsat.no ser til nå ut til å ha det beste tilbudet, med 120gig disk og ferdig konfigurasjon til 4.900,- - Noen bedre?

Det var vel forsåvidt alt, i første runde iallefall.

Håper på svar, evt. flytting til rett kategori om det er aldeles feilpost.

Endret av ezcey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Ja. Men da må du kjøpe harddisk, eller ta opp til en annen PC gjennom nettverk.

2) Bare linux. Det fungerer forøvrig ikke slik at du bare installerer en linux distro, du er nødt å bruke en firmwares som er laget for dreambox.

3) Boksen er selvsagt lovlig å bruke, men det er ikke lovlig å ta inn betal-tv uten å betale for det. Du kan forøvrig i praksis ikke bli tatt.

4) Den kjører ftp, telnet og http server, så du bruker FTP for å kopiere til/fra.

5) På qxl.no er det et par firmaer som selger, så der er det mulig å få den til en OK pris. 4900 er ganske drøyt. En 120GB harddisk koster ca 700 i databutikker og dreamboxen koster 3900 hos Hammar.no.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...