Errae Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å fjerne virus/spyware ? Beskjeden jeg får opp er slik: Tittel : Tjenesten Messenger Innhold: Melding fra Women til You den 01.05.2004 00:58:35 FACT: In a recent survey, 67% of all women admitted bla blab balba å så litt spam om å gå inn på ei adresse. www.herbalP.info Og det står en OK-knapp som jeg kan trykke på. Er det noen som har peiling på hva dette er og hvordan jeg kan fjerne det ? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Tja, de vanligste (gratis) spyware-fjernerne er vel: Ad-Aware (www.lavasoft.de) SpyBot (http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download) Det er verdt å ta en titt på PestPatrol også, denne koster litt penger, men fjerner mer enn de to andre, og har generelt mer funksjonalitet. www.pestpatrol.com Antivirusprogram har du vel? Hvis ikke, anbefaler jeg www.nod32.com JL Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Slå av Messenger tjenesten for å stoppe slik teit "reklame". Gå til: Kontrollpanelet -> Administrative Verktøy -> Tjenester Finn Messenger tjenesten og dobbelklikk på den. Stopp den og sett den på manuell i oppstarttype. PS: Dette stopper alle meldingen med Net Send. Endret 26. mai 2004 av TCi Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 jo,- det er et alternativ (= men spybot og ad-aware tar ikke denne. jeg tror muligens det er ett virus )= Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 jo,- det er et alternativ (= men spybot og ad-aware tar ikke denne. jeg tror muligens det er ett virus )= Det er ikke et virus. Det er spam gjennom messenger. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Hvordan er dette mulig når pcen ikke er koblet mot nettet og ingen andre pcer i nettverket ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hvordan er dette mulig når pcen ikke er koblet mot nettet og ingen andre pcer i nettverket ? Hmm.. si det. Litt rart. Det er nettopp slike meldinger som kommer opp når du bruker net send. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 er vel kanskje det hvis noen spammere får tak i Ip`en på en eller annen måte da. mulig det blir sånn da. vet ikke. ser på skolen min og at sånne ting skjer. men mener at det skal funke hvis du deaktiverer Alert Messenger eller noe sånt. da går du til My Computer->Control Panel->Administrative Tools->Services eller noe sånt. der skal det stå noe om messenger alert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå