AVF_Kokken Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 ...brilleglass . Ingen ekte datanerd sitter ved skjermen uten skikkelig colabunnglass på nesen! Selv er jeg amatør med bare -2,75, skjev hornhinne og ca 20-24 mmHg trykk i øyeeplet. 'Min' rekord: Jeg har vært borti en dame som måtte bruke både kontaktlinser og colabunner for å ha noenlunde gangsyn. Det ble spøket med at dersom hun bare hadde kontaktlinser ville hun ikke ha store nok øyenlokk til å blunke . Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Er amatør jeg og, med -1,75 og -2,5 (Hvis jeg husker riktig). Søstera mi visste om en som så å si var blind - han gikk rundt med -21. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Brukar berre linser (-5) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har linser -7.75 på begge.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jaja.. linser jeg og. :smile: Men for en gangs skyld bruker jeg briller i dag, siden jeg er sjuk, og når jeg er sjuk for jeg så ondt i øya. :sad: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei! Eg har godt syn trur eg.. Har vært på ulike testar når eg skulle ta førarkortet og på sesjon..Uten at det var sagt at eg hadde dårlig syn..(no er no det noen år siden..) Når det er fint ute bruker eg noen arnette solbriller..Kosta 1500,- for ein del år siden.. Var siste arnette paret av den typen som brilleforetningen på Galleriet i Bergen hadde.. Er godt fornøyd med dei.. :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 JEg har briller også. Men det er ikke så tjukke glass på, gudsjelov at jeg ikke levde for 100 år siden:) Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 10:31, SirHartge skrev:JEg har briller også. Men det er ikke så tjukke glass på, gudsjelov at jeg ikke levde for 100 år siden:) Ja, det er godt at du (og jeg) slapp unna 1902 da datamaskinkonseptet var basert på mekaniske innretninger Det hadde nok blitt kjedelig. Må presisere at undertegnede har terminalbriller til sitt bruk og designer-briller alt annet... Anbefaler alle brilleslanger å gå over til terminalbriller hvis en er sliten i hodet (og øynene) etter en hard dags skjermbasert arbeid. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har briller til 4tusen.. Gant Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Mine kosta bare 1000,- :sad: Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 12:19, sosohal skrev:Mine kosta bare 1000,- :sad: Heldiggris (sa lønnskontoen min). Selv kommer jeg aldri under 3000 da jeg spec'er briller som jeg spec'er PC: Høy ytelse og få kompromier. Briller skal være: A) Lett vekt B) Tåle mye c) Komfortable ellers Ergo: Titan innfatning og tynneste (og dyreste) plastglass med pådampet herdet glass. Dessuten bruker jeg ikke smykker og dill så jeg stapper penger i litt diskret design på brillene (og armbåndsur). Rammer inn det viktigste ved kroppen min - øynene. I tillegg må jeg nevne at jeg er så tykk i hue at jeg aldri kan benytte standarddesign briller og må alltid over på obscrøne merkevarer. (Huet mitt er ikke iht til EU standard ) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 12:39, SoftLaughBrush skrev:[(Huet mitt er ikke iht til EU standard ) HEhehe.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 hee, skulle vel egentlig holdt kjeft med mine -1,25 *2 da....men jeg bruker linser.. kom meg gjennom biltilsynet, forsvartet og biltilsynet igjen uten å linser :smile: (siste lappen til jeg for ...løper etter lommeboka...ahh i 99 altså for 3 år siden) Måtte bare avfeie alle som måtte tro at jeg har mista lappen..jeg oppgraderte! Lenke til kommentar
sof Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 jeg har teip på mine 2500 kroners briller. Og brilleetui som står i stil til penneholderen. *tar seg en slurk cola* *burp* Lenke til kommentar
rolferus86 Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har -3.30 og bruker ikke linser, jeg synes jeg er mye kjekkere med briller __________________________________________________ Briller: Gant 3500 kr Styrke: -3.00 Annet: fikk rotta mi til å gnage bort beskyttelsen på stengene. __________________________________________________ Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Måtte dra og kjøpe linser for en uke siden. Brillene var sporløst forsvunnet helt til i dag. Det var nok Mizzy (en liten jævel av en kattunge) som hadde "tatt dem med seg" under sofaen... Men der lå de i alle fall. Ja, Mizzy lever fortsatt. Vent... *ta av seg brillene* Calvin Klein, titan, herdet plast. Brillene er som alt annet gadgets jeg har... -1,25 på begge de søte nusselige grønnblå øynene mine. DrE Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Infatningen min koster bare 2000 ca, + glassene til 2tusen.. argh mye penger..:/ Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 09:58, SoftLaughBrush skrev:Hvem har (bokstavelig talt) fetest... ...brilleglass . Seter en hundrings på at det er meg Tar ikke korreksjonen i hodet, men la meg tippe rundt 1cm tykke på midten? Noe som er kjipt at dem blir tynnere og tynnere hver gang jeg skifter briller :sad: Vitner: Xell, Amd_guru og Mr.Hassan :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 15:55, Anders Leipsland skrev:Seter en hundrings på at det er meg Tar ikke korreksjonen i hodet, men la meg tippe rundt 1cm tykke på midten? Noe som er kjipt at dem blir tynnere og tynnere hver gang jeg skifter briller :sad:Vitner: Xell, Amd_guru og Mr.Hassan :smile: Dæsken.. Tror vi har en vinner.. Hvor mye i pluss styrke har du da? Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 10:29, sosohal skrev:Jaja.. linser jeg og. :smile:Men for en gangs skyld bruker jeg briller i dag, siden jeg er sjuk, og når jeg er sjuk for jeg så ondt i øya. :sad: Mine kondolasjoner. Du bør kanskje også kontakte paven. Har hørt at han bedriver litt djevelutdrivelser på si i Vatikanet. Da blir du nok kvitt det onde i øya di, håper det ikke gjør vondt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå