Gå til innhold

Beste 19" CRT uansett pris!

Anbefalte innlegg

Det later til at jeg er "veldig" kresen på skjermer. Dog har jeg ikke særlig stor erfaring med de, men har lest meg opp på emnet over lengre tid.

På enkelte skjermer kan jeg merke flimringen selv ved 85Hz, og andre ikke. Men foretrekker derfor å kjøre på 100Hz.

Kjøpte Samsung SyncMaster 959NF, men returnerte den fordi jeg ikke var fornøyd med bildet. Sitter nå med en Iiyama VisioMaster Pro 454, men er heller ikke helt fornøyd med den. Jeg vet ikke om dette er noe som bare skal være slik på Diamondtron bilderør eller ikke, men pixlene flimrer litt. Opplevde dette på begge skjermene. Dette er svært irriterende når man leser tekst.

Lurer på om dette er noe man kan unngå, eller om Diamondtron bare skal være slik...

Noen anbefaliger til en annen 19", uansett pris!? (Synes 21" kanskje blir litt vel stort til spilling)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Samsung syncmaster 959nf selv og synes den er kanonbra! Har ingen problemer med flimring.Kan det være noe annet som er feil? Hvorfor kjøper du ikke deg en skikkelig LCD skjerm heller??? Du skrev jo "uansett pris". Da slipper du flimring.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Sitter selv med Nec MultiSync FE991SB og må si meg meget fornøyd med denne. Har hatt denne i godt over 1 år nå. Dette er en skjerm med Diamontron bilderør, og jeg kan ikke legge merke til pixel flimringen du refererer til. Kjører den i 1280x1024 @ 100Hz. Er selv veldig kresen på skjermer da jeg får veldig lett vondt i hodet og trøtte øyne hvis jeg sitter foran skjermer av lav/middels kvalitet. Men med denne skjermen er det ikke problem å sitte så mange timer en vil. :thumbup:

Har en følelelse om at en stort sett får det en betaler for med CRT-skjermer.

Kan hende det er mange som er uenig med meg i dette, men jeg vil påstå at denne skjermen er den beste 19" CRT-skjermen som er å oppdrive.

Mulig dette kan virke som en "for godt til å være sant-post", men det er sånn jeg ser på saken. Hvorvidt andre vil tolke dette får være helt opp til en selv å bedømme.

MVH Lars

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Enedlig noen som svarer :)

Takker for alle tipsene. Skal prøve skjermen hos en kompis, så får vi se om det hjelper.

En del av de skjermene som ble nevnt er vel litt vanskelig å få tak i i Norge?

Amphipod:

Sitter selv med Nec MultiSync FE991SB og må si meg meget fornøyd med denne. Har hatt denne i godt over 1 år nå. Dette er en skjerm med Diamontron bilderør, og jeg kan ikke legge merke til pixel flimringen du refererer til. Kjører den i 1280x1024 @ 100Hz.

Når jeg slår opp NEC'en på hjemmesidene deres finner jeg følgende:

720 x 400 @ 70 to 160 Hz

640 x 480 @ 60 to 160 Hz

800 x 600 @ 50 to 146 Hz

832 x 624 @ 50 to 141 Hz

1024 x 768 @ 50 to 116 Hz

1152 x 870 @ 50 to 103 Hz

1280 x 1024 @ 50 to 89 Hz

1600 x 1200 @ 50 to 76 Hz

1792 x 1344 @ 50 to 68 Hz

Takler den refresh-rater høyere enn det de oppgir?

Blir ikke bildet litt uklart da? Iiyamaen jeg har nå takler den oppløsningen med 120Hz, men blir mer uskarp da, kjører den derfor i 100Hz.

Lenke til kommentar

Den takler høyere Hz en hva som står oppgitt på NEC sine web-sider ja. Men noe særlig mer en 100Hz klarer den ikke i 1280x1024. Har ikke merket noen uklarheter i bildet med denne refreshraten. Bildet er like skarpt med både default Hz og 100Hz.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Samsung SyncMaster 959NF, som er ustyrt med samme billedrør som den NEC-skjermen nevnt tidligere i tråden. Jeg er MEGET godt fornøyd, og kjører som regel 1280x960 i 100 Hz.

Jeg anbefaler deg dette fremfor 1280*1024, da dette er en skjerm med størrelses-forhold 4:3.

Min type skjerm kan du få for cirka 2500,- på de billigste nettbutikkene. :)

Lenke til kommentar
Jeg har Samsung syncmaster 959nf selv og synes den er kanonbra! Har ingen problemer med flimring.Kan det være noe annet som er feil? Hvorfor kjøper du ikke deg en skikkelig LCD skjerm heller??? Du skrev jo "uansett pris". Da slipper du flimring.

kolle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...