Gå til innhold

lydløs serverboks

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg leker med tanken om å sette opp dedikert server. Jeg har tenkt litt på via c3, men det ser ut som om de prosessorene suger ganske kraftig ytelsesmessig. Jeg har en gammel duron 600 liggende.

Hvilken luftkjølingsalternativer kan jeg bruke? Kostnadsrammen er maks 300 kr, og aller helst vil jeg handle kjøleren fra flexi-data, slik at jeg slipper portoutgifter.

Vil jeg fx. kunne kjøpe ei kraftig ribbe med ei stille vifte og kjøre på 5 volt?

Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg vil ha støynivået såpass mye ned at viftelyden blir overdøvd av en 5400 rpm 60 gig wd-harddisk.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-11 09:50, arehb skrev:

Hepp!

Jeg leker med tanken om å sette opp dedikert server. Jeg har tenkt litt på via c3, men det ser ut som om de prosessorene suger ganske kraftig ytelsesmessig. Jeg har en gammel duron 600 liggende.

Hvilken luftkjølingsalternativer kan jeg bruke? Kostnadsrammen er maks 300 kr, og aller helst vil jeg handle kjøleren fra flexi-data, slik at jeg slipper portoutgifter.

Vil jeg fx. kunne kjøpe ei kraftig ribbe med ei stille vifte og kjøre på 5 volt?

Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg vil ha støynivået såpass mye ned at viftelyden blir overdøvd av en 5400 rpm 60 gig wd-harddisk.

mvh

Are-Harald.

Jeg hadde den miste Noisecontroll kjøleren på min Duron 600 og den fungerete perfekt. Klokka opp til 900 MHz med den vifta. Den er helt lydløs.

Lenke til kommentar

Quote:

arehb skrev (2002-04-11 09:50):

Hepp!

mvh

Are-Harald.

Jeg kjørte en duron 600 med en liten coolermaster ribbe og vifte på 5 volt. Dette gikk helt fint, men temperaturen låg på ca. 50 grader, så overklokking nytter ikke. Antar at hvilke som helst billig kjøler duger på 5 volt. En duron 600 er ikke så varm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...