mkon Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hører lite på trance/techno siden jeg syns mye av det suger......blir for kjett i lengden......men.....kan noen anbefale en "rolig" trance melodi for en sen kveld Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Going to Sensation White myself... og så Sensation Black.... Og Sensation Belgium... Det er heftig! Gleder meg som en unge på speed Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Tipper Xanitra ikke har så ufattlig mye peiling allikevel... Når det snakk om trance bør du vite hva trance betyr! Trance = ligger i ordet Transe! det er musikk som skal få deg i transe på sett og viss... 5996929[/snapback] Xanitra har ikke sagt et kvakk her på evigheter, så kommer du å spør han om ting, han svarer ikke og du sier han ikke har peiling? Hvordan får du det til? Hvis du så på Lydverket spesial fra Sensation 2005 så var det nettopp en transe forsker som forklarte dette. Han sa at når du hører på trance musikk (i ordet: trance's rette betydning) klarer ikke hjernen å bestemme seg for om det er kjedelig eller ikke, så derforor inntar den en litt underlig sinnstemning som kan få noen folk til å oppføre seg litt rart til tider. Er du på et trance party så blir ikke sinnet ditt bedre av alle lysene og eventuelle rusmidler. Men å si at vi ikke vet hva Trance musikk er, at ingen i hele verden vet det, er ikke det bare litt dumt? I disse dager er det riktignok tonnevis med musikk som ødelegger det gode grunnlaget for skikkelig trance musikk (slikt jeg ville kallt fjortiss-trance), men innimellom og ikke så reklamert kommer det ofte en del sanger som er selve definisjonen på trance. Slik som for ek. Yahel & Dj Miss T - Skywalker (Dj mix) fra et av de gode gamle In Trance We Trust albumene(Nr. 003 mixet av Dj Lars Holte). Jeg må si jeg misunner det som vokste opp på tidlig 90-tallet under trance musikkens/miljøets dannelse, da var det ihvertfall skikkelig musikk du fikk høre, ikke slik mainstream-drit som vi så alt for ofte får servert nå. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Jeg vil kun ha DET BESTE innen trance. Spilles låta på radioen blir den diskvalifisert. Dette er nemlig ikke skikkelig trance, men fordervet plastisk pop trance, med elendige kvinnelige vokaler. CosmicMan - KrystalDreams SASHA - Wavy Gravy BT - BLAMING JUNE Signum - Push Through (M.O.R..P.H. remix) DJ MAUI - REVENGE I Binary Finary - 1998 Chicane feat Moya Brennan - Saltwater Paul van Dyk - For an Angel J&R Project - Keep it up Hidden sound system - I know San - I know ARENA - JUMP Earthbound - Mission Dreams (Spacecorn Remix) COSMIC GATE - EXPLORATION OF SPACE ROBERT MILES - CHILDREN Mario Piu - Communication Robert Miles ft. Maria Nayler - One & One DJ Balloon - Monstersound _____og____ DJ Balloon - Techno Rocker <- Super ostepop K-system - Guardian Angel Phil Green - Goliath Anthem Miss Jane - It's a fine day [ ATB remix ] Benny Benassi - Satisfaction ATB - The fields of Love Dune - I can't stop raving BLANK AND JONES - DJ'S, FANS, AND FREAKS Blank and Jones - DJ Culture 2PM - Tetris Mono - Rise ( original mix ) Bartezz - On the Move ASYS - Acid Nightmare perpetuous dreamer - The Sound of Goodbye (Armin Van Buuren Remix) Cygnus X - Orange Theme__________ [ orginalen er best ] Kyau vs Albert - Outside (Voodoo And Serano Remix) Kay Cee - Escape (club mix)___________- foreslått av 2 stykk.. så denne er bra. veracocha - Carte Blanche (Original Version) Paul Oakenfold - Southern Sun Yoji Biomehanika - Harstyle Disco BT - Mercury and Solace Tonca Boys - Meet Us At Tonca (choir boys remix) GOURYELLA - LIGAYA Gouryella - Gouryella Scarab - Monday PM (Original Mix) Plastic Boy - Angel Dust Martillo Vago - Por Que No ( Radio Edit ) <- Syns du nevnte noe om radio..? Corderoy - Deeper (Vocal Mix) FAST - TRANSMISSION DJ Shoh - The 2nd dimension Aquagen - Take the Chance Johan Gielen - We Move Like Shadows 666 - SUPADUPAFLY Modem - Contact (warp brothers mix) LA RISSA - I Do Both Jay & Jane (Kay Cee Mix) Night Club - French Kiss (DJ Scott Project Remix) GOA: Alien Project - Groovy GOA: deedrah - liquid skies gms rmx GOA: deedrah - Reload Corderoy - Deeper (Vocal Mix) Gemmano - Analog Rain Jowan - Front Loaded Slash - Hypnotize (Dave 202 & Phil Green Mix) Brooklyn Bounce - Bass, Beats & Melody Sunbeam - Outside World [den beste innspillingen av denne finnes på Rave Massacre 1 ] Sunbeam - Outside World ( Schiller remix ) Empyreal Sun feut. Elles de Graaf- From dark to light (u-turn remix) Joy Kitikonti - JoyEnergizer ( Mauro Picotto personal mix ) Watergate - maid of orleans Dj Dream - Hoppesangen DJ Quicksilver Pres Base Unique - Always On My Mind DJ QUICKSILVER - BELISSIMA Coast 2 Coast feat. Discovery - Home Airbase - Genie Airbase - The rock theme Airbase - Emotion Airbase - Ionize The Thrillseekers - Synaesthesia WarpBrothers - Power Wavetraxx - The Rithem D&A - Crystal Danzeø - Pump it up Freejack II - No promises DJ SCOTT PROJECT - X DJ x2000 - Modem (Dj scott project remix) Freeloader - Pure Devotion Creambase 1 - Fiddle 2003 (Vox Mix) Johan Gielen presents Abnea - Velvet Moods paul glazby - beautiful Paul Oakenfold - Enervate ETNICA - TRIP TONITE (REMIX) Vanessa Mae - White Bird (Cosmic Gate Remix) Jan Van Houten - Loco Love (Firewall Remix) Mat Silver Vs Tony Burt - Waimea (Original Mix) Condor - Velvet Dreams (Velvet Mix) Anamorphic - Dream (le brisc remix) DJ TIESTO - SUBURBAN TRAIN (COSMIC GATE REMIX) Alex Gold - Electric Places DJ SCOT PROJECT - FM (FEELIN' ME) Aida - Corvana Dj Overdog - Bassmachine Alex Bartlett - R.A.C. SPACECORN VS ARTIFICIAL - INSIDE OF ME (SPACECORN REMIX) Safri Duo - Baya Baya (Future Breeze Remix) Laava - Wherever You Are [i Feel Love] Sash - Encore une Fois Rank 1 - Awakening (Ferry Corsten mix) CREAMTEAM - SAMURAI Motorcycle - As the rush comes DJ Hinx - El Viento Cosmic Gate - Tomorrow Svenson - Sunlight Theory Mark Jones - New Life og remix av Junk Project Driftwood - Freeloader (Radio Edit) Nexus - Next ATB - 9PM (Till I come) ( Signum Remix) ATB - Don't Stop Walt And Feliz - Expansion (original mix) Oceanlab - Satellite X900 - Viva La Revolution (Club Mix) Dj Balloon - Technorocker(Pulsar Crew´s Trance Force Remix) gouryella - walhalla (armin van buuren's rising star mix) Ayumi Hamasaki - Still alone (Warp Brothers remix) dj karpin - Arma La Vida Riva feat. Dannii Minogue - Who Do You Love Now? Scarf! - Odysee (Plazmatek remix) Orion Too - Hope And Wait Chakra - Love shines Through rio addicts - crossroads Solid Globe - Sahara Quench - Dreams ATB - Klangwelt Ferry Corsten - Punk (Cosmic Gate rmx) Har her merka i RØDT hva du kaller Cheesy, men som fortsatt er på lista di. Tror du har misforstått din egen tråd Ikke alt jeg kjente igjen. Så sikkert mye mer som kan merkes med rødt. Uansett, hvis du vil høre noe ordentlig musikk, foreslår jeg følgende låter: Gabriel & Dresden - Let go (Den kommer på det nye Gabriel & Dresden albumet i Juni) Blank & Jones - Catch (Martin Roth remix) The Thrillseekers feat. Gina Dotson - By your side (Martin Roth remix) Solar Stone - Eastern Sea Marksun & Brain - Neno Itome Markus Schulz feat. Anita Kelse - First time Endret 28. april 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) btw... remixene til xanitra høres ut som om de er laget i mobil dj... mid, poly tones Det er seriøst ikke gjennkjennlige Ejay dunk dunk musikk Endret 28. april 2006 av Johss€ Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (Den kommer på det nye Gabriel & Dresden albumet i Juni) 6003334[/snapback] Jeg gleder meg vilt til det albumet. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ja, det albumet blir syke greier. Sitter akuratt nå å hører på endel promos. KOSER meg. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Tipper Xanitra ikke har så ufattlig mye peiling allikevel... Når det snakk om trance bør du vite hva trance betyr! Trance = ligger i ordet Transe! det er musikk som skal få deg i transe på sett og viss... 5996929[/snapback] Xanitra har ikke sagt et kvakk her på evigheter, så kommer du å spør han om ting, han svarer ikke og du sier han ikke har peiling? Hvordan får du det til? Hvis du så på Lydverket spesial fra Sensation 2005 så var det nettopp en transe forsker som forklarte dette. Han sa at når du hører på trance musikk (i ordet: trance's rette betydning) klarer ikke hjernen å bestemme seg for om det er kjedelig eller ikke, så derforor inntar den en litt underlig sinnstemning som kan få noen folk til å oppføre seg litt rart til tider. Er du på et trance party så blir ikke sinnet ditt bedre av alle lysene og eventuelle rusmidler. Men å si at vi ikke vet hva Trance musikk er, at ingen i hele verden vet det, er ikke det bare litt dumt? I disse dager er det riktignok tonnevis med musikk som ødelegger det gode grunnlaget for skikkelig trance musikk (slikt jeg ville kallt fjortiss-trance), men innimellom og ikke så reklamert kommer det ofte en del sanger som er selve definisjonen på trance. Slik som for ek. Yahel & Dj Miss T - Skywalker (Dj mix) fra et av de gode gamle In Trance We Trust albumene(Nr. 003 mixet av Dj Lars Holte). Jeg må si jeg misunner det som vokste opp på tidlig 90-tallet under trance musikkens/miljøets dannelse, da var det ihvertfall skikkelig musikk du fikk høre, ikke slik mainstream-drit som vi så alt for ofte får servert nå. 6003302[/snapback] Anyways, det er ingen som forstår trance 100%... det er umulig... me n noe av det er forstålig... btw, noe av det var noe jeg sa for og se om Xanitra virkelig var den trance entusiasten som han utgav for og være.. det resulterte i svaret "NEJ" Det var lett og se at han ikke var den som lever av trance vertfall Simpelten en test, han svarte jo aldri på spørsmålene mine... hehe... trenger ikke være noe vondt i setninger, men Xanitra var ikke personen til og lage en slik tråd når han ikke kunne svare på hva trance er Endret 28. april 2006 av Johss€ Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 http://www.xanitra.com/music.htm <- :!: :!: :!: hahaha, hør på fruityloops skitet da, hahaha! Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hey, ikke snakk stygt om Fruityloops! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er helt unødvendig å disse xanitra ang det han har skrevet. I første omgang var denne posten ment som en post der man kunne skrive inn gode forslag til trancelåter også kunne han samle dem sammen, men iløpet av den perioden har han forsvunnet og man har valgt å ha denne tråden som et diskusjonstråd for trance musikk. Om han lager bra eller dårlig musikk er hans problem og ser ingen grunn til å gjøre narr av det. Samtidig så syns jeg moderatorene har gjort en bra jobb der dissing av trance og lignende har forsvunnet, noe som var et problem tidligere. Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Lol. Monotone er den siste singelen til Marcel, men faktisk så syns jeg det noe av det dårligste jeg har hørt av han ever. Hva faen slags dritt er det? 6002443[/snapback] Synes den var ganske feit, jeg. Ligger jo også litt i navnet da; Monotone... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg vil ikke kalle Airbase sangene han har markert for cheesy!! Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Virker heller som han har hatt traktor dj og mixa speed raten i sangene begynnelsenav denne sangen : hihi! Endret 28. april 2006 av Johss€ Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For hardtrance-fans: Dave 202 - Nuclear Device (Dave Joy Remix) 5990573[/snapback] Lagt merke til likheten med den og Nish - Acidy Overdrive (Dave Joy rmx)?? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ingen over, ingen ved siden! BassHunter - Boten Anna! PS: Dette sier jeg etter å ha vært på fylla med russen, så min dømmekraft kan nok være litt svekket Men en sykt knall party låt! Tar heøt av her Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For hardtrance-fans: Dave 202 - Nuclear Device (Dave Joy Remix) Lagt merke til likheten med den og Nish - Acidy Overdrive (Dave Joy rmx)?? Det er vel egentlig ikke så merkelig når det er samme kar som har remixet begge, samme patterns går ofte igjen. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Bare hørt på Martin Roth remixer. De høres alle veldig like ut Alltid samme bass/drumline. Bare synther/pads og effekter som er annerledes. Lenke til kommentar
embark Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Bare hørt på Martin Roth remixer. De høres alle veldig like ut Alltid samme bass/drumline. Bare synther/pads og effekter som er annerledes. 6007606[/snapback] Kjennemerke? Beam vs. Cyrus er et godt eksempel her. Alle sangene bruke samme lyder, drums osv. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det er jo sånn det vanligvis er, men jeg har ikke hørt at Dave Joy har gjort det samme før. Det var derfor jeg nevnte det. Matrin Roth er jo bare et latterlig eksempel. Han har funnet en ting som virket en gang, og har brukt den ene lyden senere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå