Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Jeg tror Xanitra har forduftet fra forumet. Eller kanskje han har sluttet å høre på trance, god forbid.

 

Når du begynner å dra inn dette om stoff (regner med at det er rusmidler du snakker om), tror jeg ikke det finnes et fasit-svar. Og snakker du om Norge eller verden generelt? Uansett, så ruser vel folk seg på det meste. Amfetamin, hasj, kokain, alkohol, syre, etc...

 

EDIT: Huff, hvordan kunne jeg glemme trance-kulturens klisjé numero uno: extasy?

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må bare få spøre deg xanitra... Hva er trance og hva er ikke trance?

 

Hva er meningen med trance? Hvordan skal man høre trance?

 

Hvordan er trance? Hva gjør trance for deg?

 

Har du vert på trance party utenom i norge?

 

Siden det finnes så mange dj'r rundt om i verden... har du da noen sjangs så lenge du bare har laga remixer og lagt ut på paint sia di?

 

Her er et spørsmål til trance entusiaster...

 

Hvilke stoffer blir mest brukt i Trance events sammenhenger? :p

 

(tro det eller ei men dere fleste kommer nok til og svare feil)

5995841[/snapback]

 

Pepper (amfetamin), ecstasy og der det er lov: hasj er vel de mest brukte.. Er jo alltids noen som går på syre, LSD, GHB, piller: rohypnol, ritalin også, men jeg føler at det er mindre utbredt nå til dags.

 

Faktisk så så jeg flere dop-huer på 80 days world tour konserten med ca. 7-800 mennesker i Norge enn jeg så på Tiesto.com release party i amsterdam med 5000 mennesker... Men det har vel noe med at i nederland så røyker de fleste istedenfor å ta dop.. I Norge er det jo ikke lov å røyke så da må man finne på andre ting..

 

Nå som Trance endelig begynner å komme litt på beina igjen i Norge så dukker plutselig mange av raverne fra 90-tallet opp igjen.. Og dop har ikke blitt noe særlig vanskeligere å få tak i siden da.. Så jeg er litt redd for utviklingen hvis ikke holdningene rundt det endrer seg.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Amf. og rohypnol skal visst være en knusegod kombo. Selv synes jeg amfetamin er den største dritten av bedritne drittdimensjoner.  :thumbdown:

5996045[/snapback]

 

Har aldri prøvd noen som helst og det har jeg tenkt til å fortsette med, så ikke vet jeg :p

 

Har hørt at kokain er noe av det som gir best rus, men det er så utrlolig lett å bli avhengig, visstnok.

 

Har vært på noen fester der folk har sniffet amfetamin, og det ser ikke akkurat ut som om de har det så jævla gøy, men sånn er det med hasj også. Det er bare inni sitt eget hode ting er gøy, det synes sjeldent :p

 

Få med noen sanger også da, så vi ikke sklir ut:

 

Airwave - Hello Sunshine

Airwave - People Just Don't Care

Airwave - Ping Pong

Airwave - Sky Blues

Airwave - Summer Turnaround

Airwave - Symphony Beneath a Summerstorm

Airwave - Ubiquity

Airwave feat. Jon O'Bir - The Promise I Made

Alliance - Distant Planet (Menno de Jongs interpretation)

Attitude - Flood Warning (Signalrunners remix)

Aly & Fila - Thebes (Mark Eteson Remix)

Andrew Bennet & Rico Soarez - Light of Hope

Apogee - Shimmering (Marcos Euphonic Remix)

David West feat. Andreas Hermansson - Larry Mountains 54 (Moods Remix)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Tror jeg må skaffe meg briller snart jeg :whistle:

 

White Water - The Unknown (Original mix)

Skyskraper - The Hymn 2006 (Duende Remix)

K.K.E. - Hold My Breath

Gabriel & Dresden feat. Molly Bancroft - Let Go

Airaforce - Topside

Airaforce - No One Knows

Stalker - Magic Crayons (Peak Twins Remix)

Will B & Steve Allen - Alchera (JPL Remix)

York feat. Asheni - Mercury Rising (Hammer & Funabashi Remix)

Lenke til kommentar
Jeg tror Xanitra har forduftet fra forumet. Eller kanskje han har sluttet å høre på trance, god forbid.

 

Når du begynner å dra inn dette om stoff (regner med at det er rusmidler du snakker om), tror jeg ikke det finnes et fasit-svar. Og snakker du om Norge eller verden generelt? Uansett, så ruser vel folk seg på det meste. Amfetamin, hasj, kokain, alkohol, syre, etc...

 

EDIT: Huff, hvordan kunne jeg glemme trance-kulturens klisjé numero uno: extasy?

5995916[/snapback]

 

 

Hmm... det er gode svar fra feh... i og med at hasj er så mye brukt til trance er pga du skal fly i tonene... det er logik egentlig men det bare sånn det er...

Tipper Xanitra ikke har så ufattlig mye peiling allikevel...

 

Når det snakk om trance bør du vite hva trance betyr!

 

Trance = ligger i ordet

 

Transe! det er musikk som skal få deg i transe på sett og viss...

 

Viss man forttsetter sånn og lagger poster om en musikk arrt som er så utbredt så er det bare for og virke tøff... det er ingen i hele verden som forstår trance!

 

De fleste er som slike 14izz trancere :p hører på en melodi og sier den er bra... dem forsåt ikke meningen i det....

 

 

Sier bare... unger som har eksisteret fra 90 tallet only...

Hod dere unna trance dere trenger 80 teller for og kunne legge dere ut i denne breden!!

 

men sånn ellers!

la oss starte "siste post leken!" :p

 

JAJA.. dette var forumets siste post!

 

og for dem som ikke kan reglene:

 

Alle skal prøve og få siste post i dette forumet før det blir stengt :p

Så kom igjen folk!

Siste POST

Endret av Johss€
Lenke til kommentar
Hmm... det er gode svar fra feh... i og med at hasj er så mye brukt til trance er pga du skal fly i tonene... det er logik egentlig men det bare sånn det er...

Tipper Xanitra ikke har så ufattlig mye peiling allikevel...

 

Når det snakk om trance bør du vite hva trance betyr!

 

Trance = ligger i ordet

 

Transe! det er musikk som skal få deg i transe på sett og viss...

 

Viss man forttsetter sånn og lagger poster om en musikk arrt som er så utbredt så er det bare for og virke tøff... det er ingen i hele verden som forstår trance!

 

De fleste er som slike 14izz trancere  :p hører på en melodi og sier den er bra... dem forsåt ikke meningen i det....

 

 

Sier bare... unger som har eksisteret fra 90 tallet only...

Hod dere unna trance dere trenger 80 teller for og kunne legge dere ut i denne breden!!

 

men sånn ellers!

la oss starte "siste post leken!" :p

 

JAJA.. dette var forumets siste post!

 

og for dem som ikke kan reglene:

 

Alle skal prøve og få siste post i dette forumet før det blir stengt :p

Så kom igjen folk!

Siste POST

5996929[/snapback]

Så du meiner det er mindre "DOP" i rockmiljøet?

De raser rundt på scenen høge så fly.

Finn ein nykter trommis..

 

Selv så holder jeg meg til Øl, og skal jeg ta helt av en kveld så finner jeg meg noe brennevin.

Aldri prøvd noe annet og kommer heller ikke til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Aldri prøvd noe annet og kommer heller ikke til å gjøre det.

5997893[/snapback]

Fint det. :) Har ikke prøvd så mye jeg heller. Røyker kanskje et par ganger i året, men holder meg borte fra alt som heter pulver/piller.

5997976[/snapback]

Har nok venner som smått driver/Har drevet. Har kamerater som sliter med dritten. Og en tidligere venn av meg er død av overdose, så: "NEI TAKK!!!

Lenke til kommentar
Aldri prøvd noe annet og kommer heller ikke til å gjøre det.

5997893[/snapback]

Fint det. :) Har ikke prøvd så mye jeg heller. Røyker kanskje et par ganger i året, men holder meg borte fra alt som heter pulver/piller.

5997976[/snapback]

 

Skal ikke se bort ifra at jeg i et bevisstløst øyeblikk kommer til å røyke når jeg skal på sensation white, men noe annet enn det er utelukket.

 

Har også en del kompiser som driver/dreiv med shit, men de fleste har slutta. Nå selger de det istedet.. vet ikke hva som er til det bedre jeg :p

 

DJ Bomba - Crazy Pipe, herregud for en teit sang?

Lasgo - All Night Long (Dave McCullen Remix)

 

Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All

Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Markus Schulz Remix)

Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers Remix) fette for en digg tune.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Omg. Var på russekåringa på skolen og flere steder ble det spilt trance/dance. En kompis av meg som jeg har snakka masse med på msn og anbefalt trance til osv fant jeg høy som bare faen meg drittet i hånda. Han sjangler og skriker så og si at trance er ingenting uten dop. Dessverre er det sånne folk der :s

Han var faen meg helt blek i fjeset og nesa hans var full av blod. Ikke er vakkert syn for å si det sånn. Han ble forresten kasta ut...

Lenke til kommentar

Vet det er en egen tråd om disse sakene, men antar dere som leser i denne tråden har mer peiling. Noen som vet hva denne sangen heter:

 

Vet kvaliteten suger, men hadde den vært bedre hadde vel Marte Thorsby og resten av IFPI saksøkt ræva av meg.

Endret av Zyztem
Lenke til kommentar

Ny melodiøs trance som anbefales, hva ellers... ah, hva er ikke en natt uten å få høre på litt avslappende trance før sengetid...

 

Ozone (aka Airbase) - Q (Original Mix)

Ozone (aka Airbase) - Q (Andy Bagguley Remix)

 

Gerry Cueto - Blue (Original Mix)

Gerry Cueto - Blue (Luke Terry & Chris Shepherd Remix)

 

Mike Shiver & Marc Damon - Water Ripples (Original Mix)

Mike Shiver & Marc Damon - Water Ripples (Mike Shiver's Catching Sun Mix)

Lenke til kommentar

Emphased Reality - Realsphere

Emphased Reality - Realsphare (Static Blue Remix)

 

Marcel Woods - Monotone

Marcel Woods - Monotone (Dub Mix)

 

Lol. Monotone er den siste singelen til Marcel, men faktisk så syns jeg det noe av det dårligste jeg har hørt av han ever. Hva faen slags dritt er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...