Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Har foreløpig bare lest det første innlegget hvor trådstarter har laget noen regler bl.a om at hvis låta spilles på radioen blir den diskvalifisert fordi det er nemlig ikke skikkelig trance, men fordervet plastisk pop trance, med elendige kvinnelige vokaler.

Videre sier han at hvis man har tenkt å foreslå Dina og lignende trance artister som etterligner orginal låter som plagiat, så skal man KOMME SEG UT HERFRA!

 

Jeg syns det er litt merkelig siden han like etter lister opp låter hvor halvparten har blitt spilt på radio pluss at det er plenty med plagiat med kvinnelige vokaler. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det første innlegget var litt trangsynt skrevet. For det er jo mye bra trance som går på radio. Riktignok ikke "public" radio, men nettradio osv. Dessuten er det også mye bra trance med kvinnelige vokaler. Så jeg synes at Xanitra (trådstarter) kunne redigert litt på den innledende posten i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig.

Kvinnelige vokaler finner du jo i utrolig mange fine trance låter, så det er litt idiotisk å si at trance med en kvinne i vokal er "plastisk pop trance".

Det kan jo også bli spilt fin trance på radioer også.

 

Før når jeg hørte på NRK mP3 hørte jeg Armin van Buuren innimellom. Også litt Above & Beyond og annet go' trance :)

Lenke til kommentar

Stargaze-Souvenir of Ultra

BT - Force Of Gravity (Ferry Corsten Remix)

Leon-Passionate (Original Mix)

Sandler-Theme (Sandler Remix)

M.I.D.O.R. & Six4Eight-Mirage

DJ Dave 2002 Pres. Impaxx-Feel (Original Mix) :dribble:

 

Randy Katana-Fancy Fair 05 originalen er nok bedre

Raster-Desdemonia (Vincent De Moor Original Mix) vdm er endelig tilbake i gammel form

Yves Deruyter-Born Slippy begynenr å bli få som ikke har prøvd seg på den låta nå.

Ron van der Beuken-Endless (4 Clubber Mix) originalen duger vel bedre?

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt merkelig siden han like etter lister opp låter hvor halvparten har blitt spilt på radio pluss at det er plenty med plagiat med kvinnelige vokaler. :whistle:

Jeg forandrer ikke på det jeg har skrevet. Selvfølgelig har det meste bra trance blitt spilt på radio. Men jeg kom med en overdrivelse her for det er mange som anbefaler

snappi, dina, og div andre artister som lager "sangen passet da i fylla" låter.

 

 

Den første posten har produsert frem MEGET gode forslag hittil, så det er vel ingen vits i å endre på noe som fungerer MEGET bra.

 

 

:love:

 

Keep em coming.

Lenke til kommentar

Er usikker på om denne er nevnt, da jeg ikke har fått gjennomgått alle de over 1300 innleggene. De av dere som liker denne typen musikk har også hørt om Sensation (white). Jeg var der i år, og Armin van Buuren presenterte et av de feteste settene på lenge. Men det var spesielt en godbit som skilte seg ut. Her samarbeider han med pianisten Jan Vayne, og det låter fordømt bra :D

 

Armin van Buuren & Jan Vayne - Serenity

 

Nå er jeg veldig glad i litt rolig trance, og litt dyktig piano mikset inn gjør susen :) En låt som Absolutt er å anbefale. Utover det har jeg ingen problemer med å anbefale hele livesettet fra Armin van Buuren og Marco V fra Sensation White 2005!

 

Edit: D'oh, så nettopp av den er blitt nevnt. Da er det iallefall sagt :p (fin tråd btw)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Flere av ace da brain:

 

 

Pervading Call - No Time To Rest

Ace Da Brain - Sunset

Ace Da Brain - Sunrise (Ace's Delight Mix)

Marc La Cruz 'N' Ace Da Brain feat. The Grim Reaper - Dancing In The Dark (Post Nuclear Mix)

Ace Da Brain - Tales Of Dusk And Dawn (Sunrise Ace's Delight Mix)

Ace Da Brain - Tales Of Dusk And Dawn (Sunset Ace Da Brain Mix)

Ace Da Brain - Trinity (Aerial mix)

Ace Da Brain - Trinity (Liquid mix)

Ace Da Brain - Trinity (Hard mix)

Ace's Delight - Mental Theme (Ace Da Brain's Hell On Earth Mix)

 

 

Oxo er det han som er bak airfire om det er noen av dere som husker det ;)

Lenke til kommentar
Sett bilder derfra!! Skulle gjerne vært der, ble faktisk tilbudt billetter, men jeg hadde ikke penger  :no:

Sensation Black er i dag kl 22.00 til 07.00 jeg og det vises live videostream derfra. Har brytet alle avtaler i natt, skal være med å høre på dette. :w00t:

 

ED: Ser ut som det starter 22.00 og livestream kan du se >Her!<

Endret av danger_of_death
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...