Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like greit å poste denne her også! :new_woot:

danielvansandxmas2heade.jpg

How has 2010 been for you?

2010 has been a fantastic year for me, music-wise. I have released Anything But You on the Australian label 405 Recordings with amazing remixes by Airborne Angel, Adriz, Dave Stroud and others. Live To Die Another Day was released this summer on Norwegian Above Recordings, and I received some massive feedback on it. Supported by Sander van Doorn, Bart Claessen, Kyau & Albert, Jochen Miller, First State and Ali Wilson to mention a few! Remixes by Thomas & Tierra - Eden and John Curtain - Mini Happy have also been well received. I hope 2011 will be an even better year, and I already have a massive orchestral meets trance-tune coming up!

So, why do you give out so many songs for free?

My love for music is endless. When I spend time in the studio, I often tend to work on remixes / bootlegs when I'm out of ideas for original songs. The result is a bunch of unreleased stuff, which I now wish to give out free.

So, the quality of these songs is lower than the ones you release on the labels?

Not in any way. I give them out for free because it is not possible to sign them. Besides, I want to share my love of music with the rest of the world!

You have also included a track titled "You Only Live Once". Can you tell us the story of that track?

You Only Live Once is a melodic uplifting track which features a piano-hook that is easily remembered. I also think the title is great. I included it because I never had any intention to release it. I was just practicing around with 140 BPM stuff!

___

Tracklist:

01. Johan Curtain vs. Ferry Corsten - Mini Brain Box (Daniel van Sand Mashup) Download

02. Tiësto Feat. Three 6 Mafia - Feel It (Daniel van Sand Bootleg) Download

03. Tiësto - Feel It (Daniel van Sand's Feel It In The Sack Dub Mix) Download

04. Coldplay - The Scientist (Daniel van Sand Bootleg) Download

05. Oceanlab - Satellite (Daniel van Sand Bootleg) Download

06. Cygnus X vs. Oceanlab - Superlite (Daniel van Sand Mashup) Download

07. Robert Miles - Children (Daniel van Sand Bootleg) Download

08. Daniel van Sand - You Only Live Once (So Do Everything Twice) (Original Mix) Download

09. The Blizzard - Kalopsia (Daniel van Sand Bootleg) Download

10. Danjo & Styles - Duende (Daniel van Sand Bootleg) Download

___

facebook.com/danielvansand

youtube.com/danielvansand

soundcloud.com/daniel-van-sand

:D

Lenke til kommentar

jeg veit "alle" har sånne promotekster og promointervjuer, men hver gang jeg ser sånt lurer jeg alltid på hvem i huleste det er som skriver de greiene der..!? så, siden du er her må jeg bare spørre; hvem i huleste er det som skriver de greiene der!!? skriver du det sjæl, eller betaler du noen for å gjøre det, eller er det faktisk noen som helt uavhengig har dette som jobb?

Lenke til kommentar

jeg veit "alle" har sånne promotekster og promointervjuer, men hver gang jeg ser sånt lurer jeg alltid på hvem i huleste det er som skriver de greiene der..!? så, siden du er her må jeg bare spørre; hvem i huleste er det som skriver de greiene der!!? skriver du det sjæl, eller betaler du noen for å gjøre det, eller er det faktisk noen som helt uavhengig har dette som jobb?

I dette tilfellet er det en nederlandsk produksjons-buddy av meg (med en remix på min neste release) som stilte spørsmålene. Han som kom på ideen og, etter han hørte at jeg skulle gi ut noen freebies.

Men i de fleste tilfeller tror jeg at det er forfattet selv. Selvfølgelig, om noen nettsider o.l. har intervjuet deg ved en tidligere anledning, kan jo dem brukes

Lenke til kommentar

I dette tilfellet er det en nederlandsk produksjons-buddy av meg (med en remix på min neste release) som stilte spørsmålene. Han som kom på ideen og, etter han hørte at jeg skulle gi ut noen freebies.

Men i de fleste tilfeller tror jeg at det er forfattet selv. Selvfølgelig, om noen nettsider o.l. har intervjuet deg ved en tidligere anledning, kan jo dem brukes

k, skjønner..ikke ta det personlig at jeg spør, jeg er bare blitt litt allergisk mot sånt etter x antall tusen spam-mails med liknende greier som bærer altfor mye preg av å være bestillingsverk.. den her var på ingen måte så ille, det er bare intervjuformen som pga spam-mails o.l. som gjør meg veldig lett skeptisk.. :p

Lenke til kommentar

Trance top 1000 er NÅ ute, personlig er jeg ikke helt glad i de 3 topp-plassene, og mener uten tvil de burde høre til noen andre, men slik er det med majoriteten :)

http://www.trancetop1000.com/

Jeg kan godta Silence (Tiesto rmx) som nr.1, selvom jeg selv mener at andre burde vært på topp. Men likte låta veldig godt den gang og den er helt klart en låt veldig mange liker, så det er ikke ufortjent.. G&D remixen på 3'de er en knalllåt though, men hadde ikke forventa å se den så høyt..!

5. Armin Van Buuren & Jan Wayne - Serenity (Original Mix)

yeah, right.. men hva kan man forvente når en sånn kåring arrangeres av plateselskapet til halvparten av låtene.. men hadde fryktet at det kunne bli seendes værre ut denne kåringa, men uansett In And Out Of Love og Dash Berlin feat. Emma Hewitt - Waiting plassert foran f.eks. Chicane -Saltwater er intet annet enn en stor vits.

AvB-Imagine er også representert 2 ganger; på #94 og #169 :hrm:

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Sensation til Norge!

Tema: Ocean of White. Forhåndssalget begynner i morgen, sjekk Telenor sin FB-side.

(sorry hvis det er allerede postet)

Dalh: "Live To Die Another Day" var veldig bra!

Forøvrig sikkert ett år eller to siden jeg har vært her inne, så greit å få litt påfyll av god trance. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...