Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Vocal trance er noe som er blitt oppfunnet så de som liker gaule-mennesker også kan få høre på trance. Sånt jall fantes nesten ikke før.

Ja, og hva så?

Hva så? Forsøpling av genren. DJ's bruker mer tid på å lage vocal enn klassisk trance. Men men, er vel bare å aksepterere at det har blitt sånn, selv om jeg misliker det. Burde nesten være en tråd for vocal og en annen for normal trance her.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enig i at vocal trance er en typisk undersjanger som - dessverre - har blitt altfor populær de siste årene. På lik linje med techtrance mangler de fleste vokallåter basic elementer som "kreves" i den orginale trancesjangeren.

Låter med en gjennomgående vokal (typisk mye av materialet fra Above & Beyond) har sjeldent takeoffet som gjør trancen til det den bør være: Suggerende, oppløftende og melodier basert på elektroniske instrumenter.

DI.fm har heldigvis prøvd å sile ut vokaltrancen i en egen kanal, så det er heldigvis noen som har forstått det :)

 

Sophie Sugar er en dame jeg forguder om dagen, her er eksempelet på maks bruk av vokal, selv om det i dette tilfellet nok er en speech synth ;)

For meg personlig har aldri vokal og trance vært to ord som går sammen.

 

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
WarpX: Liker du i det hele tatt trance som har blitt laget etter 2003?

 

Om ja, hvilke artister eller labels?

Hva har nå dette med saken å gjøre? Hva skjedde etter 2003? Bare fordi jeg ikke liker vocal trance så skulle jeg ikke like produksjoner etter 2003? Du gjør meg forvirret.

 

EDIT: omformulering

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
WarpX: Liker du i det hele tatt trance som har blitt laget etter 2003?

 

Om ja, hvilke artister eller labels?

Hva har nå dette med saken å gjøre? Hva skjedde etter 2003? Bare fordi jeg ikke liker vocal trance så skulle jeg ikke like produksjoner etter 2003? Du gjør meg forvirret.

 

Bare lurte, siden alle låter du tidligere har postet i tråden, var produsert tidlig på 90-tallet...

Lenke til kommentar

Etter en lang arbeidsdag, så er det faktisk ingenting som er så deilig som å sette seg ned, ta seg en kaldt glass med brus, ta seg en snus, og fyre innpå med all gromtrancen man kan finne..da føler man virkelig at man lever :D

 

Personlig er trance noe jeg har likt i en årrekke, følte meg ganske alene med å like denne musikken, etterhvert så fikk folk øynene opp for det. Det som jeg forundrer meg litt, de typpiske "metallhuene" som sier at trance er sjit, og det er så intenst, og grusomt å høre på.Trance er den musikken jeg slapper mest av til, og kan aldri tenke meg selv slappe av til growlmetall...ALDRI.

 

Uansett, et par tips, sikkert oppramset et par ganger før:

Favoritt liveset: ASOT - A state of trance. Liveset der vår alles venn Armin Van Buuren mixer ukens gromlåter til 1-2timers set. Ukens høydepunkt! :)

Favoritt DJ: DJX2 - En DJ jeg kom over her om dagen på DIFM VOCAL, veldig dyktig kar, kan arbeidet med mixebordet, og finne riktige låter. Han har egen nettside her, og alle mixene kan lastes ned gratis, absolutt ikke noe dere blir å angre på.Spesielt, last ned vocal mix nr 6, som finnes her, den er helt vanvittig. Og jeg blir målløs hver gang jeg hører den, spesielt trackene Invisible, Sunrise, Ghosts, og Dreaming Of Falling Into The Moon.

Hans tracklists finnes her for vocal mixes og her for rene trance-mixer.

Favoritt dj nr 2: Etter å blitt anbefalt det nyeste albummet til John O'Challagan av en på jobben, så var jeg lamslått. Maken til nydelige vocaler, fantastiske melodier, og geniale sanger. Albummet heter Never Fade away, og inneholder gromsanger som Find yourself, Sureal, og Never fade away. Absolutt terningkast 6! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...