Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommerlåter? Hmmz

 

Platen And Clarks - Caladesi

Orli & Martie - White Flower (Jerome Isma-Ae Remix)

Deadmau5 & Kaskade - I Remember (Original Mix)

Ashley Wallbridge ft. Meighan Nealon - My Blood (Lost Stories Remix)

Ashley Wallbridge & Andy Moor feat. Meighan Nealon - Faces (Original Mix)

Willem van Hanegem & M6 - Origin (Original Mix)

Daniel van Sand - Anything But You (Original Mix) :cool:

Lenke til kommentar

Jada...hater det bare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vocal_trance

Bra at de kaller det subgenre da, et utskudd liksom.

 

Høres så utrolig kommers ut. Laget for å nå et større marked og tjene mer $$$. Jeg kan jo f.eks. sammenlikne det med da Monkey Island-spillene plutselig ble 3D, dette for at flere grafikk-horer skulle kjøpe kuuule 3D-spill.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Jada...hater det bare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vocal_trance

Bra at de kaller det subgenre da, et utskudd liksom.

 

Høres så utrolig kommers ut. Laget for å nå et større marked og tjene mer $$$. Jeg kan jo f.eks. sammenlikne det med da Monkey Island-spillene plutselig ble 3D, dette for at flere grafikk-horer skulle kjøpe kuuule 3D-spill.

 

Veldig tøff du er da, som ikke vil innse at trance har utviklet seg fra acid basert 303-musikk fra R&S og Eye Q, til noe helt basert på software-synths.

 

Be my guest, bli i 90-tallet, men vær så snill - si at har blitt kommers fordi det ikke nødvendigvis lenger er 100% (selv om jeg som regel ikke er en ekstrem tilhenger av vox). Heldigvis var trance var mer populært ved '01 og '02 enn det det er pr dags dato. Du blir vel glad for at du kan digge undergrunnsmusikken din aldene nå? Undertegnede har faktisk ikke noe i mot å snakke om annet enn vær og tid til andre personer...

 

Ta heller å troll ved TranceAddict, hvor du vil finne personer lik deg! :)

 

Mine to cent...

Lenke til kommentar

Det er ikke bare jeg som liker det som ble produsert på 90-tallet, så jeg er neppe "alene". Man trenger heller ikke å gå helt tilbake dit for å finne noe bedre enn Linni Meister-bimboer som gnåler på såkalte trance-låter, det finnes bra produksjoner nå også, bevares.

 

Det må også nevnes at ikke all utvikling trenger å være positiv.

Lenke til kommentar

Synes fortsatt at "sjangeren" Vocal Trance bare er tull. Det er jo trance som alt annet (enten om det er prog, vanlig eller uplifting) bare det har vokal i tillegg. Ang. de youtube videoene så synes jeg på ingen måte de kan kalles pop eller dance. Det er trance. EOD.

Lenke til kommentar

Passe arrogant å plusse på en "eod" der jah ;)

Vocal trance er noe som er blitt oppfunnet så de som liker gaule-mennesker også kan få høre på trance. Sånt jall fantes nesten ikke før.

 

Når det gjelder den øvrige trancen som produseres nå så synes jeg den virker litt tam og lite original. Låtene på Trancemaster-cd'ene er ikke like varierte som de engang var. Oh well...

Lenke til kommentar
Passe arrogant å plusse på en "eod" der jah ;)

Vocal trance er noe som er blitt oppfunnet så de som liker gaule-mennesker også kan få høre på trance. Sånt jall fantes nesten ikke før.

 

Når det gjelder den øvrige trancen som produseres nå så synes jeg den virker litt tam og lite original. Låtene på Trancemaster-cd'ene er ikke like varierte som de engang var. Oh well...

 

Akkurat det siste der kan jeg være helt enig i. Har selv blitt litt lei trance og hører for det meste på house om dagen. Det har skjedd ett eller annet overall med sounden til trance om dagen. Synes det rett og slett har blitt vanskelig å høre på. For mange elementer og dritt som liksom skal bygge oppunder. Hva skjedde med de gode melodiene? Det er selvfølgelig hederlige unntak som f.eks Breakfast eller Moonbeam, men generelt blandt stjerneproducerne synes jeg det er lite hørbart og alt for komplisert.

 

Bare for å nevne det i tillegg også. Satan for en digg sommerlåt!

Se filmen hos Youtube

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...