Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kom CD'ne (International DJ's at Goliath, Tranceformer og In Trance We Trust 6, 7 og 8) som jeg hadde bestilt på Platekompaniet, så jeg fikk kjøpt dem i går. :D Mye bra musikk dere poster, spesielt posten til Feh, den hvor han forklarte de forskjellige sjangerene til et medlem.

 

Edit: International DJ's at Goliath og Tranceformer har jeg hatt lenge egentlig (i mp3 format), men nå har jeg CD'ne også. Digger The Scarab - Dreamer på International DJ's at Goliath, den er bare så epic. <3

 

Btw, hadde den retarderte samtalen med en idiot på msn for noen dager siden (har han ikke på msn, var i en gruppesamtale). Han er 16 år. Han er en sånn rock/death metal-type.

 

Jeg husker en tåpelig ting han sa: ''Det er ikke min feil at jeg kritiserer folk som hører på søppel''. For en idiot. Han kritiserer, hans feil, han blir provosert av andre som hører på elektronisk musikk. Han sa også at ekte musikk lages med fysiske instrumenter, ikke data. Og han tror at all elektronisk musikk lages bare med data. Så jeg måtte gi han en link til Halucinogen sound labs part II of II ->

for å vise han at ikke alt blir laget på en simpel datamaskin. Og han sa også at han hater slik musikk fordi det er så repeterende. Da ga jeg han link til denne epice sangen fra Donkey Kong Country 1 - Aquatic Ambience (ja, jeg liker spillmusikk): http://www.youtube.com/watch?v=D65TT5Ieb4M syntes han den var grei. Egentlig burde jeg linket til denne (Donkey Kong Country 1 - Life in the Mines), for denne her er mer repeterende (noe den andre egentlig ikke var) og sett hva han hadde svart da: http://www.youtube.com/watch?v=xZwrx4eMLr8

 

For en teit holdning. Har ikke respekt eller forståelse for at andre har en musikksmak han ikke liker. Jeg ble ikke provosert av han, det var mer det at det hele var så latterlig idiotisk. Ja, og han skulle sammenligne death metal med elektronisk musikk ved å si at death metal er så mye vanskeligere og mer krevende å lage. Og da jeg fortalte han at jeg liker techno, trance, dance, house, drum & bass, chillout, hip hop, rap, rock, metal og pop (sistnevnte i svak grad, ettersom det ikke er mye interessant å finne) trodde han ikke på meg. XDDD Han er vel bare redd for at han er så ensformig i musikksmaken og at jeg liker så mye mer. Men elektronisk musikk er det jeg hører mest på, da...

 

Edit 2: Han sa også ''Techno/trance er data data data all the way to Rio''. Latterlig. Og da jeg ga han link til en så fin sang som

sa han at han ble forbannet av å høre på den. Den er jo så chill og ikke noe bråkete.

 

Edit 3: Beklager wall of text, men måtte bare si det. :p

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar

En Death Metal-type klagde på repetisjon? :lol: Hadde du sagt det samme til han om all rock, hadde han bablet i vei om alle forskjellige sjangre innen streng-klimpring.

ang. "fysiske" instrumenter vs. "lages på data":

Hvor hadde Metallica vært uten elektronikken i, skal vi si en forsterker! 2/3 av det klassiske band-oppsettet(Rytme-gitar, bass og trommer) hadde ikke vært mulig uten god gammeldags analog elektronikk. Usj, blir irritert over sånne verbaldiare-infiserte verk-poser som han der.

Lenke til kommentar

Lol. Han sa at han alltid lurte så veldig på hvorfor jeg kan like noe sånt søppel. Og selvfølgelig var det han som startet diskusjonen om musikk. Om det er noe/noen som er søppel, er det han. Jeg er en 87-modell, jeg er vokst opp med sånn musikk fra tidlig 90-tallet, så det er jo klart jeg liker det jeg er vokst opp med. :p Og i de senere årene har jeg utviklet min interesse for flere sjangere. Musikk er noe man liker, og man kan jo ikke endre på det faktum at man liker f.eks hip hop, rock, blues osv. Det er noe som er limt fast i hjernen din for å si det sånn.

 

Edit: Jeg skjønner ikke helt rekkefølgen i In Trance We Trust. Det jeg ikke skjønner er hvilke CD som er nr 010. :S Går det rett fra 009 til 011? :S

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar
Ah, så det var den, ja. Har sett den på discogs.com før, men hadde helt glemt at 010 var en collector's edition. xD
Synes litt synd på folk som kommer med slike uttaleser... Tenk å være så dum?
Vel, det morsomme er at han er en smart gutt, men holdningen til musikk han ikke liker har jeg oppfattet som arrogant. Så klart man ikke trenger å like sjangeren, men det blir bare så dumt når man lar seg irritere over at folk kan like det i det hele tatt.
Lenke til kommentar

Hey folkens!

 

Her er linken til gjestemixen vi hadde på Armin van Buurens radio show A State of Trance episode 400 på lørdag. I settet er også premieren på vår nye låt Iselilja med det norske bandet Gåte. Håper mixen faller i smak! :-)

 

Link:

http://www.theblizzard.org/The_Blizzard_-_..._Trance_400.mp3

 

Tracklist:

1. The Blizzard with Gaate - Iselilja (Vocal Mix)

2. Dennis Sheperd - Black Sun

3. Paul Allen - Your Heart (Michael Cassette Remix)

4. Faithless feat. Cass Fox - Music Matters (Mark Knight Remix)

5. Morgan Kane vs. Simon Patterson - The Longest Road vs. Different Feeling (The Blizzard & Robinson Bootleg Mashup)

6. Jonas Steur feat. Julie Thompson - Cold Winds (First State Remix)

7. Omnia - Stick In Monday

8. Armin van Buuren - Face To Face (Martin Roth Remix)

9. Nadia Ali - Love Story (Andy Moor Vocal Mix)

 

Cheers,

Lars

Lenke til kommentar

Noen av dere som vet om noe ganske fengende musikk? Noe man får lyst til å danse av liksom. Jeg er ikke oppdatert på trance i det hele tatt, jeg hører egentlig nesten bare på black metal, men skulle gjerne hatt mer trance/lignende musikk som kanskje dere var mer oppdatert på. ;p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...