Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Til info så er det kun Tiesto og DJ Doboy låta som kan klassifiseres som Trance. De to første er House, den nest siste er Eurodance/Handsup og den siste er Breaks/Techno. ;) T.o.m den armin låta er breaks/breakbeat :p

 

Men digger den Utah Saints låta selv. Er Vanshee Tech Remix den låta som er i Youtube videoen.

oki ;) jepp den utah saints låter bra :D gleder meg til jeg får meg anlegg i bilen så jeg kan fyre de sangene på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin tråd dette her. Tror jeg må lese en del her når jeg har tid til overs.

Jeg har ikke fått fulgt noe særlig med på trance det siste året, er det noen som kan anbefale noen hits eller plater med det beste som har vært siden ca sommeren?

 

Edit: Fant forresten en god gammel sang i farta på youtube:

, husker jeg lagde en kortere verson av clubmixen av den når jeg var DJ for noen år siden. Denne versonen her er litt flat, men det er en nydelig melodi, fant ikke clubmixen i farta.

 

Noen som vet om det har kommet noe nytt fra Goliath, Blank&Jones, ol. i det siste?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Stemmer, jeg vet jeg hørte noe bra fra Goliath noen år tilbake, men har ikke hørt noe mer, så jeg lurte på om det hadde kommet mer, som det da ikke har gjort.

DJ Dream, var ikke det han som hadde hoppesangen? :p

 

Noen som vet om det har kommet noe nytt fra DJ Mangoo da? Siste jeg hørte derfra var vell også rundt 2003-2004.

 

Vil dere si at musikken på Future Trance går under Techno/house/dance/euro (osv) eller Trance?

 

EDIT: Fant forresten en god gammel til på youtube: Barthez - On The Move

Blir det fortsatt laget trance av denne typen? Mario Lopez - The Sound Of Nature, Bhartez - On The Move

Eller ala DaRude, Rocco, Galaxee, DJ Dean... Hadde grei oversikt for noen år siden, men nå savner jeg nye og nydelige trance melodier. Det har desverre gått litt for mye i euro/techno/dance/house de siste åra :(

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
DJ Dream, var ikke det han som hadde hoppesangen? :p

Finnes flere DJ Dreamer. DJ Dream som mixet noen goliath album er fra Sveits.

 

Noen som vet om det har kommet noe nytt fra DJ Mangoo da? Siste jeg hørte derfra var vell også rundt 2003-2004.

Couldn't care less

 

Vil dere si at musikken på Future Trance går under Techno/house/dance/euro (osv) eller Trance?

Handz Up

 

EDIT: Fant forresten en god gammel til på youtube: Barthez - On The Move

Blir det fortsatt laget trance av denne typen? Mario Lopez - The Sound Of Nature, Bhartez - On The Move

Barthezz har heldigvis tatt seg sammen og produsert mer kvalitet under 'Bart Claessen' i det siste.

 

Eller ala DaRude, Rocco, Galaxee, DJ Dean... Hadde grei oversikt for noen år siden, men nå savner jeg nye og nydelige trance melodier. Det har desverre gått litt for mye i euro/techno/dance/house de siste åra :(

Ikke si det ikke produseres nydelige melodier lenger?. Sindre Eide - Essentia er et godt nylig eksempel!

Lenke til kommentar
EDIT: Fant forresten en god gammel til på youtube: Barthez - On The Move

Blir det fortsatt laget trance av denne typen? Mario Lopez - The Sound Of Nature, Bhartez - On The Move

Barthezz har heldigvis tatt seg sammen og produsert mer kvalitet under 'Bart Claessen' i det siste.

Infected.. Hvem likte IKKE den låta? Var vel 10 år elns den gang, men anyways.. Barthez var kul!

 

On the move er jo mye bedre :p

Lenke til kommentar
Venter fortsatt på tips om noen nye fine melodiske trance sanger.

 

Sindre Eide - Essentia :love:

 

Herlig låt fra den unge norske gutten. En av mine favoritter hittils i år.

 

 

Ace's Delight - Mental Theme (Ultra Trance Mix) :love:

 

Min alltime #1 låt. Breakdownet er bare... grøss!

 

 

 

Min favorittlåt av Duende. Sjekk også deres remix av ATB - Feel Alive, for litt vokaler.

 

 

Mike Koglin vs. P.O.S. - Untitled Audio (Nitrous Oxide Remix)

 

Melodisk som fy!

 

 

 

It's all about the breakdown!

 

 

Onova - Platitude

 

Energisk, melodisk. Choon!

 

 

Cold Blue & Del Mar - 11 Days (Sebastian Brandt Remix)

 

Samme som låta over

 

 

Alex M.O.R.P.H. - Walk The Edge (M.O.R.P.H. B2B Woody van Eyden Mix) :love:

 

Min favoritt fra i fjor. Igjen, så er alt om breakdownet!

 

 

Envio - Touched By The Sun :love:

 

Også en av mine alltime favoritter. Melodien er simpel, men gir meg frysninger hver gang!

 

 

:love:

 

Min favorittlåt hittils i år. Andy Blueman er en ekspert på euphoric musikk!

 

 

Above & Beyond - Tri State (Robert Nickson Remix)

 

En av mine favoritt pianobaserte låter. Screw Robert Miles, Mangoo og alt det andre som faller av moten.

 

 

Rapha - Pandora (Daniel Kandi's Emotional Mix)

 

Vakker. Energisk. Dette er hvordan trance skal oppføre seg!

 

 

Dalh - Symbol of the North (Other Edit)

 

Høhøhø :whistle:

 

____

 

 

Dette bør holde i første omgang. Ut i fra det jeg har forstått, liker du kun simple radio edits av låter, men ta deg litt tid til disse låtene :new_woot:

 

Edit: la til noen få til!

Endret av Dalh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...