Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alphazone - Stay, Aphrodite - Listen To The Rythm [Vortex Mix], Atb feat. Blank And Jones - Summer Sun [Original Mix], Balloon - Technorocker [Warp Brothers Remix], Blank & Jones - Desire [4 Strings Remix], Bomfunk Mc's - Super Electric [Fu-Tourist Remix], Bulldozer Project - Arise, Dj Dean - Play It Hard, Dj Dean - Protect Your Ears [Pulsedriver vs. Rocco Remix], Dj Dean - Attention [Album Version], F&W - You Will Understand, Flickman - Hey Paradise, Jan Wayne - Love Is A Soldier [Club Mix], Lab 4 - Pure Kaos, Megara vs. Dj Lee - Hold Your Hands Up High, Miss Distess X - The Beat Goes [Megara vs. Dj Lee Remix], Paul Van Dyk - We Are Alive [Vandit Vocal Mix], Ravers On Dope - Get High [Radio Mix], Ron van den Beuken - Endless, Special D. - Home Alone [Megara vs. dj Lee remix], Svenson & Gielen - Twisted [Original Single Edit], The Rebirth Of Trance - Dance Groove [Js remix], Vicious - Pfeifenalarm [balloon Remix]

 

Det blei kanskje litt monge, gode er dei i hvert fall :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan ikke se at jeg har skrevet noe imot det, jeg sa bare at den var gammel jeg!

Trodde "Hahaha!" indikerte at du hånte "eldre" trance. Men drit i det...

 

1200 Mics - Ayahuasca

Accuface - Is There Life on Mars?

Agnelli & Nelson - El Nino :love:

Aria - Dido (Armin van Buuren Remix)

Blank & Jones - A Forest (Ron van den Beuken Remix)

Dave 202 - Abyss

DJ Greenhead - Crystal (Hiver & Hammer Remix)

DJ Shog - Tribute

Luis Paris - Incantantion

Madison Avenue - Don't Call Me Baby (Armin van Buuren Remix)

Marc van Linden - AM 2 PM

P.G. feat. Jane - Whipe Away My Tears (billig plastikk"trance", men passer bra nå om våren :love: )

Rank 1 - It's up To You

Ronald van Gelderen - Proceed

Lenke til kommentar
hurra for fantasien.

 

Bare et spørsmål. Hvorfor er halvparten av sangene her "remix". Er ikke det ganske tafatt?

Vet du hva en remix er? Vet du hva en mix vil si? Hvis ikke - STFU!!!

 

Men jeg kan si deg det:

 

En mix vil i de fleste tilfeller si en bestemt versjon av en låt, det kan godt være original versjonen, men også en radio versjon f. eks. De fleste artister/band/prosjekter lager ulike versjoner av samme låt, før de til slutt mastrer sammen den endelige "mixen".

 

En remix derimot, er en mix bygget på en orignal-versjon, der man bruker elementer fra denne låten og bruker sine egne særegne "sounds", og lager på sett og vis en "ny" låt.

Endret av Calcuta
Lenke til kommentar
hurra for fantasien.

 

Bare et spørsmål. Hvorfor er halvparten av sangene her "remix". Er ikke det ganske tafatt?

Vet du hva en remix er? Vet du hva en mix vil si? Hvis ikke - STFU!!!

 

Men jeg kan si deg det:

 

En mix vil i de fleste tilfeller si en bestemt versjon av en låt, det kan godt være original versjonen, men også en radio versjon f. eks. De fleste artister/band/prosjekter lager ulike versjoner av samme låt, før de til slutt mastrer sammen den endelige "mixen".

 

En remix derimot, er en mix bygget på en orignal-versjon, der man bruker elementer fra denne låten og bruker sine egne særegne "sounds", og lager på sett og vis en "ny" låt.

Noe du vil frem til?

 

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det lages så utrolige mange remixer innen dette miljøet.

Lenke til kommentar
hurra for fantasien.

 

Bare et spørsmål. Hvorfor er halvparten av sangene her "remix". Er ikke det ganske tafatt?

Vet du hva en remix er? Vet du hva en mix vil si? Hvis ikke - STFU!!!

 

Men jeg kan si deg det:

 

En mix vil i de fleste tilfeller si en bestemt versjon av en låt, det kan godt være original versjonen, men også en radio versjon f. eks. De fleste artister/band/prosjekter lager ulike versjoner av samme låt, før de til slutt mastrer sammen den endelige "mixen".

 

En remix derimot, er en mix bygget på en orignal-versjon, der man bruker elementer fra denne låten og bruker sine egne særegne "sounds", og lager på sett og vis en "ny" låt.

Noe du vil frem til?

 

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det lages så utrolige mange remixer innen dette miljøet.

At mange tror (kanskje ikke du) at cover og remix er det samme. Uansett; om du klager på at trancemiljøet inneholder veldig mange remixer, så kan jeg forklare deg hvorfor:

 

1. Artister produserer ofte under flere aliaser, og disse er "eid" av ulike selskaper. Så når en produsent har lagd ferdig en låt som er blitt godkjent, sendes den ut til produsenter som kan remixe låten; i enkelte tilfeller hender det produsentene selv gjøre det (men det er veldig sjeldent).

 

2. Remixing av låter blir gjort for å markedsføre andre produsenter; ofte nye som er på vei frem i bransjen. Da hjelper det ikke å kun ha egne låter.

 

3. Remixing har i lang, lang tid vært en del av trance-bransjen. Produsenter har ofte nær kontakt med hverandre, og de som f. eks. skulle eie et selskap hver, kan få hverandre til å remixe ens eget låt og utgitt på sitt eget selskap.

 

BTW: hiphop-miljøet fungerer på en noenlunde lik måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...