DJ_Dark Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 24 (Sean Callery) - The Longest Day (Armin van Buuren Remix) Fikk frysninger da jeg hørte stemmen til "Jack Bauer". Enig!! Den sangen er syykt fet! Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Vet ikke forskjell mellom Techno og Trance, men liker; DJ Mangoo - Eurodancer Happy Hardcore Techno - Eye Opener Hvorfor: Det er kul musikk... Lenke til kommentar
embark Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Paragliders - Oasis Denne er "older than dirt", som man sier. Mange som har "covra" denne også (Y.O.M.C., The Sunseekers osv...). Kul sang i fra 1995 hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Unknown Source - Cruentus (John O'Callaghan Presents Exertion Remix) Endre - I Kill For You (John O'Callaghan Presents Exertion Remix) Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Paragliders - Oasis Denne er "older than dirt", som man sier. Mange som har "covra" denne også (Y.O.M.C., The Sunseekers osv...). Kul sang i fra 1995 hvis jeg husker rett. Y.O.M.C., sin er bra Lenke til kommentar
embark Skrevet 23. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2005 Y.O.M.C. sin er bra Nja, jeg syns Sunseekers sin er enda bedre. The Shrink - Bit Staboi (Jean Moiree Remix) The Mystery - Devotion (Original Mix) Svenson & Gielen - Beauty of Silence (Original Mix) Sunscreem - Exodus (Push Remix) Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2005 Factoria - Twisting Free (Christian Zechner Remix) Factoria - Twisting Free (Miika Kuisma Remix) Factoria - Twisting Free (Original Mix) Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Kan nevne noen av mine "Future Favourites": Agnelli & Nelson - Shiver Alex M.O.R.P.H. - New Harvest (Original Mix/Mike Shiver Remix) Auke vs. Aerodrome - Pasquinade (Fictivision Remix) Christian Zellner - Stellar Winds (M.I.D.O.R. & Six4Eight Remix) Jonas Steur - Castamara/Silent Waves JPL - A Place Called Home (Original Mix/The Thrillseekers Remix (?)/Passiva Remix) LNQ - Explenations Matthew Dekay - The Deep Show M.I.D.O.R. & Six4Eight - Alone Niklas Harding pres. Arcane - Blue Circles Perasma - Swing 2 Harmony (Deserves An Effort Dub) Propylon - Shadows From The Past Ryan Grenz vs. Fillmore - Untitled Sundawner - Sorrow (Cosmicman Remix) Tangled Universe - I Miss You ...og jeg slenger på en behagelig dance-låt nå som sommeren nærmer seg -> Reset - Svalbard Theme Endret 26. mars 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 Sikkert nevnt før: Kraftwerk og Tangerine Dream er den beste trancen. Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Sikkert nevnt før: Kraftwerk og Tangerine Dream er den beste trancen. Kraftwerk kan neppe kvalifiseres som trance, selv om det er opphavet til mye av det som i dag betegnes som trance. Trance-begrepet dukket ikke opp før rundt midt på 90-tallet (dvs. rundt 93'-94' var det vel). Kraftwerk hører til under sjangeren electronica Endret 26. mars 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 Når begrepet kom spiller liten rolle. At både Kraftwerk og Tangerine Dream spilte/spiller transeaktige komposisjoner er kvalifiserbart nok til å kalle det den første trancen. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 Virus inc - Are you ready Virus inc - heaven is a place on earth Drunkenmunky - Calibria Ziggy X - X Rulez Lenke til kommentar
embark Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 Marcel Woods - Serenity (Original Mix) Marcel Woods - Serenity (Woods's Techtrance Mix) Lenke til kommentar
embark Skrevet 26. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2005 Divine Inspiration - The Way (Green Martian Remix) Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Luca Antolini DJ - The Rainbow (Hardtrance mix) Lenke til kommentar
defzx Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Når begrepet kom spiller liten rolle. At både Kraftwerk og Tangerine Dream spilte/spiller transeaktige komposisjoner er kvalifiserbart nok til å kalle det den første trancen. Please, du vet selv at det ikke en gang ligner på trance. For å si det sånn så er musikk alltid i utvikling, noe musikk kom før annet, er ikke no mer å stresse etter. Alle har forskjellig smak. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Sett deg ned å lytt til et spor som heter Stratosphear av Tangerine Dream Edit: The title-track opener is the highlight though, beginning with a statuesque synthesizer progression before unveiling an increasingly hypnotic line of trance. Endret 27. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) ^ Nå har det seg faktisk sånn at veldig mange produsenter/artister kaller musikken sin trance, selv om det faktisk ikke er det. Dummeste eksemplet på manglende musikkunnskaper vil jeg si Vegard "Shortcut" Olsen toppet her for noen år tilbake. Han skulle presentere en Modjo-låt (som alle vet lager de house) og kom med følgende kommentar: "Hva skal vi kalle dette for? Trance!!!??" + noe mer som jeg ikke husker helt.... Endret 27. mars 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 27. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2005 Liker ikke trance noe særlig, men "New Gjallarhorn Theme" (eller noe sånt) er tøff... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hva skal vi kalle musikk som utelukkende består av pulserende transerytmer da? Edit: Sample Endret 28. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå