Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skylde på kunden ja, nå har jeg hørt det å :p

Jobb mer med promo!

Det er rart, men generelt er Norge sånn. Folk drar ikke på event så sant det ikke er internasjonal DJ.

Nå synes jeg du er litt kjapt og brutalt ute her, Dark. Noen punkter hvorfor jeg tror det er dårlig oppmøte på Pi:

-For det første ligger det heeelt utenfor allfarvei når det gjelder utesteder i Oslo (Jeg vet det ikke er langt sånn fysisk sett, men det ligger øde i forhold til andre steder).

-For det andre, hvis folk drar ut for å leite - de to første gangene jeg skulle på Pi så fant jeg ikke stedet og endte opp andre steder. Første gang jeg faktisk fant stedet var da jeg var med en lokalkjent.

-For det tredje så selger ikke trance seg selv. Ei heller annen elektronisk musikk. Ei heller Pi(solstice).

-For det fjerde har jeg til gode å se en stappet 3de etasje, hverken fredag eller lørdag. I 1ste har det vært fullt flere ganger.

-For det femte - ikke forvent at det skal bli fullt når det spilles techno, minimal og andre litt mer sære musikksjangre. Publikumet er aaaaaaalt for lite. Av alle mine nærmeste venner (ikke baremøtespåbyenvenner) kan jeg telle på to hender hvor mange som liker trance/house og 0 som liker mer nisjefylte sjangre. Jeg kan ærlig si at jeg har 0 interesse av å dra på noe annet enn house/trance events. Selv liker jeg alt fra minimal til hardcore, men på byen vil jeg høre house og trance.

Så, om det er en trance event på Solstice en fredag. Med Daniel Kandi og Kris O'Neil for å ta fredagens eksempel. Hvorfor er det ikke stappfullt? Jeg synes det blir alt for dumt og rett og slett idiotisk å påstå at det er VÅRES skyld. Jeg skulle gjerne møtt opp på Solstice hver jævla fredag og lørdag, men det har jeg ikke råd til fordi jeg blakker meg hver eneste gang jeg skal dit. Det kostet meg ca. 5-700 kr bare i transport for å komme meg fra litt utenfor drammen til Pi og hjem igjen, samt inngangspenger drikke og mat så kom en Oslo-kveld på godt over 1000 lappen. Nå har jeg flyttet til Horten så jeg blir nok mindre å se der fremover bortsett fra virkelig store events. Jeg tipper det er mange i samme situasjon som meg, som faktisk brenner for musikken og klubbmiljøet men rett og slett ikke har nok ressurser til å kunne være med på alt, derfor velger vi heller ut de store tinga for å være "sikre" på at når vi først drar, så blir det bra.

Bare for å nevne to events i første som har vært stappings så nevner jeg ITWT release partyet til DJ SL. Var det store navn der? Nei. Var SL, Kimito, Luis og Phynn. Likevel var det stappa fullt innen kl. ett. Ett annet party var The White som ble arrangert i forkant av Sensation 06. Da var det dekorert og fint der inne og det var stappa med folk.

Jeg tror det er mange sovende klubbere rundt omkring i Oslo, som bare venter på å få en åpenbaring, men den kommer ikke av seg selv. De aller, aller fleste som drar ut i Oslo drar ut for å ha det gøy og danse, snakke, drikke etc. men de fleste ender jo opp borte ved karl-johan eller på mosquito og andre drittsteder. Se på andre utesteder f.eks. Ligger de gjemt inne i en bakgate hvor det ved inngangen bare står en haug med negre som røyker hasj? Nei. Jeg har faktisk sett folk som skulle på Pi som har snudd i døra fordi det eneste de så var en stooor gjeng med negre på utsia og eneste de hørte var Salsa.

Å dra på Pi er ingen opplevelse bortsett fra musikken. Bare tenk igjennom. Hvor innbydende er det å gå til en klubb som ligger i en bakgate full av negre og merkelig musikk, for så å gå opp en trapp ved siden av som absolutt ikke ser ut som fører til noen Klubb, og så komme opp til et mørkt, dystert lokale. Great Success? No.

Selv bryr jeg meg ikke, fordi jeg liker musikken og det er det som betyr noe for meg. Men når man tenker på å få andre folk til klubben så må noe gjøres! Jeg håper da inderlig dere innser dette. Jeg skal ikke si hva som må gjøres, for det vet jeg ikke, men noe må forandres for at det skal bli attraktivt å komme dit.

Jeg skal gi all ære til Freeloop/Fredrik for å prøve så godt han bare makter og alle andre som støtter opp ved å møte opp og stille som funksjonærer.

Der. Det var my 2 cents...

Lenke til kommentar

For det første savnes du og Sunshine. Dere var der ofte og støttet opp, og det var bra. Og jeg skylder ikke akkurat på deg, for jeg vet du og Sunshine har flyttet.

Og jeg er enig med deg i mange av punktene der. Den har en elendig beliggenhet og vi prøver å gjøre noe med det problemet som er med den jævla latinoklubben som ligger i 2. Det som skremmer folk vekk er den musikken fra latinoklubben de har lempet opp på høytaller ut mot gata. Vi har prøvd å få de til å fjerne den, men de tviholder på den. Det andre problemet er det faktum at det står et jævla svært stilas foran inngangen nå, som gjør den enda mer usynlig enn den var før.

Vi har tenkt å ta et par dager i uka hvor vi skal shine opp lokalet og kanskje noe rundt og, hvem vet? Må bare finne dager som passer.

Det er nok mange sovende klubbere der ute som venter på noe stort, men for å selge lokalet vårt, må vi jo lempe inn Under The Sun der eller noe liknende. Skulle likt å sett Bang! der igjen, men det ser litt dødt ut. Husk at i 2006 ble Pi kåret til årets utested i Oslo og hver helg var det 50+ der, uansett sjanger. Det er det Fredrik, jeg og noen andre vil ha tilbake. Vi har en jævla oppgave foran oss, siden klubben har sunket såpass som den har gjort, men vi skal gjøre vårt beste. Vi har mistet flere av våre absolutt faste klubbere i høst pga studier og militæret. Målet vårt bør vel være å vekke de som har flyttet hit pga studiene.

Senest i helgen hadde jeg flere opplevelser på Solstice. Var tre stk som (av en merkelig grunn) hadde rotet seg opp til Solstice når du skulle på latinoklubben. De lurte på hva som spiltes på Solstice og vi svarte jo trance. Han ene svarte med "hvorfor er vi ikke her?", men jenta de dro med dro dem ned igjen. Ti min senere var guttene tilbake på Solstice, mens jenta ble igjen på latinostedtet. Viser at hadde folk bare visst hvor det var kunne vi hadde mange flere besøkende.

Og vi går mest fremover for house, trance og noe elektro fremover, og håper at det samler folk. Mange steder i Oslo spiller house, få spiller trance. Det er det vi bør prøve å selge til folk.

Lenke til kommentar

Dark har absolutt et bra poeng.

Det handler ikke om promo alltid, du kan ha verdens beste pr kampanje men fortsatt trekke få folk.

Vedr. akkurat festen med Daniel Kandi så ble det satset på at folk skulle få med sine venner etc, er billigere det enn å trykke opp plakater til 6000,- å måtte øke inngangen fra 100,- til 200,- bare pga. dette. Var jo enorm respons på festen i det store og det hele. Men folk er giddalause, da mener jeg ikke de som må kjøre 20mil for å komme men de som må gå 200m ekstra.

Problemet med Norge er at flertallet er intetanende og utakknemlige, se f.eks på Monday Bar i Sverige. De trenger ikke Tiesto for å klare fullt hus, der holder det med en billig og grei lineup. Folk jubler uansett.

Er jo ganske merkelig at det må Tiesto til for å klare fullt hus i Norge, hvorfor kan f.eks ikke Above & Beyond eller Eddie Haliwell få flere? Om du virkelig digger trance så skjønner du jo fort at Eddie er mye kulere enn Tiesto, men så velger du heller å dra på Tiesto(?!)

Det med synligheten til Solstice er jeg fullt enig i, kanskje derfor Under The Sun klarte 700 personer på det lokalet da køen bare sto bortover Storgata.

Norge har mange trance elskere, bare synd at de heller velger å høre på musikken hjemme og ikke ute. Så gå på Tiesto når han kommer hit en gang i året.

Jeg skjønner godt hvorfor så mange arrangører som arrangerer trance ikke gidder mer

Endret av mihkku
Lenke til kommentar
[...]Skulle likt å sett Bang! der igjen, men det ser litt dødt ut. Husk at i 2006 ble Pi kåret til årets utested i Oslo og hver helg var det 50+ der, uansett sjanger. Det er det Fredrik, jeg og noen andre vil ha tilbake. Vi har en jævla oppgave foran oss, siden klubben har sunket såpass som den har gjort, men vi skal gjøre vårt beste. Vi har mistet flere av våre absolutt faste klubbere i høst pga studier og militæret. Målet vårt bør vel være å vekke de som har flyttet hit pga studiene.

Og vi går mest fremover for house, trance og noe elektro fremover, og håper at det samler folk. Mange steder i Oslo spiller house, få spiller trance. Det er det vi bør prøve å selge til folk.

Savner Bang! konseptet jeg og, det døde vel ut samtidig som Kimito og Luis sjeldnere og sjeldnere hadde events der, etter Luis kjøpte XL Drammen.

Uansett for Solstice sin del, så både håper og tror jeg det bare er et spørsmål om tid før det blir bra der igjen. Men første pri burde være å få det litt lysere der inne, kan godt være mørkt der, men lokalet burde være lysere. House/Elektro kveldene burde absolutt være noe som trekker folk for å spre omdømmet til klubben siden det er utrolig hot om dagen. Jeg håper hvertfall inderlig at den overlever for det er definitivt den klubben i Oslo som har best musikk - det er det absolutt ingen tvil om.

Forresten, har dere folk som sprer flyers på andre events, i forkant av events som skjer på Solstice? Jeg husker kim og luis var veldig flinke på det der. Jeg var ikke på et eneste event i Oslo i 2006 uten at jeg så en av de, eller noen andre som delte ut flyers for events på Pi.

Jeg så også her om dagen at noen har hengt opp tonnevis med postere for Ministry of Sound på Club Stereo i Drammen faktisk :p

Edit2: Er helt enig mikkhu. Har sett det fleeere ganger på Solstice at det kommer folk opp dit, men så ser de seg rundt i 1 min og stikker igjen. Jeg skjønner frustrasjonen.. Hva med å bytte ut happy hour fra 22-23 til 23-00... større sjans for at folk blir da tror jeg. Er det som er det største problemet. Hvis alle som var innom Pi iløpet av en kveld hadde vært der hele tiden ville det jo ofte vært i det minste halvfullt.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Er synd å si det men her i Norge virket det som at folk synes at det er kun Tiesto som er verdt og høre på av trance djene. Resten gir de bæng i.

De fleste ville sikkert også gitt bæng i hvor Tiesto spiller.

Ta eksempel på "La Tiesto komme til Norge" gruppa på Facebook, er jo laget av folk som egentlig ikke burde få lov til å dra ut på party.

Tiesto er en god dj men synes folk har litt for feil vinkling. Kanskje bare kalt en ny stil for Tiesto?

Tiesto har jo selv oppdaget dette ved å anbefale at folk stemmer på andre djer enn bare han hele tiden.

Respekt til Tiesto som faktisk prøver å få folk til å skjønne at det er mange andre gode djer der ute.

Lenke til kommentar
Håper du og kommer. Og skaff deg en jobb du ikke må jobbe på i helgen :)

Vel, vanskelig å jobbe på hverdager når man studerer...

Norge har mange trance elskere, bare synd at de heller velger å høre på musikken hjemme og ikke ute. Så gå på Tiesto når han kommer hit en gang i året.

Jeg skjønner godt hvorfor så mange arrangører som arrangerer trance ikke gidder mer

Er man tranceelsker, så prioriterer man ikke Tiesto hvis han kommer en gang i året. Å betale 400-500 kroner for å se Tiesto, eller PVD, blir ikke så aktuelt for meg når jeg kan få med meg Kandi eller Aly & Fila for kun et par hundrelapper. I tillegg må dere huske på at trance er populært blant yngre folk, gjerne studenter. De fleste av oss har ikke råd til å gå ut hver helg.

Håper i alle fall at det tar seg opp. Kudos til dere som tar i et tak!

Og forresten:

Daniel Kandi & Robert Nickson - Liberate :love:

Lenke til kommentar

Haha, litt artig forslag mikkhu. Tiesto - The new trance!

Nå ser sikkert ikke jeg like mye rundt meg som det du gjør, mihkku, men min oppfatning er hvertfall ikke det at "alle" liker tiesto og det er det eneste de gidder å dra på, men jeg skjønner hva du mener. Det jeg undres over er hvorfor det skal være så mye vanskeligere i 2008, enn det var i 2006? Spilte generelt liten rolle hva jeg dro på da, men fullt var det.

Jeg nevnte det for sunshine og hun mente at grunnen til at Solstice sliter er fordi det ikke var like bra som før. Jeg tipper hun tenkte spesielt på at hun savnet litt hardere musikk-events fordi det er jo generelt det hun liker. Hard Trance/House. Hun mente også at litt av grunnen var at mange gamle Pi-gjengangere heller hadde flyttet seg over på Sika.

Lenke til kommentar

Jeg liker jo den hardere musikken selv, men det er grenser hvor mange andre som gjør det. Solstice blir nok nokså full da det blir arrangert hardstyle i oktober, men vi satser på at likker hardere trance og kommer inn i bildet fremover. Før Fredrik tok over Pi var det jo så og si nesten bare house der. Fredrik er heldigvis personen som setter god uplifting trance over housen og det blir mye mer trance enn det var under gamle Pi.

Også litt kjedelig som du sier at mange har stukket fra Pi/Solstice og over til Sika. Kjedelig, men det er trolig litt som hun sier.

Men noen ganger tror jeg det er som jeg sier at mange tror at det bare de store DJene spiller bra ute på byen. De bryr seg ikke så mye om de norske virker det som. De drar kun ut med en utenlandsk headliner. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dark, hadde jeg bodd i nærheten av Østlandet, hadde jeg glatt svidd spenna mine på Solstice og det jeg antar er god trance og annen EDM, men å dra fra trønderland og til Oslo blir litt overkill for meg og den slunkne pengeboka mi som hovedsaklig brukes på alkohol, utesteder og nattmat :p

Festende studenter, unite! ^^

Lenke til kommentar
Dark, hadde jeg bodd i nærheten av Østlandet, hadde jeg glatt svidd spenna mine på Solstice og det jeg antar er god trance og annen EDM, men å dra fra trønderland og til Oslo blir litt overkill for meg og den slunkne pengeboka mi som hovedsaklig brukes på alkohol, utesteder og nattmat :p

Hvis lommeboka hovedsakelig brukes på alkohol og utesteder, hvorfor kan du ikke ta turen ned da? :p

Lenke til kommentar

Har enda til gode å se en plakat på Blindern.

Må si at jeg har skuffet med mitt mangel av oppmøte, men vanskelig å få med meg noen likesinnede ut, de ser ikke ut til å eksistere rundt meg.

Heng opp posters, så kommer dem!

Da sniker de seg ut fra de skjulte kroker og menger seg med deg/oss.

Lenke til kommentar

Hvis lommeboka hovedsakelig brukes på alkohol og utesteder, hvorfor kan du ikke ta turen ned da? :p

Tør ikke for reven?

Lenke til kommentar

Hvordan skaffe posters?

Usikker på reglementet der oppe angående plakater, men ser ut til å være fritt frem.

En facebookgruppe er i mine øyne litt idiotisk for å vise populæritet.

"Alle" har hørt om Tiesto, kun et fåtall utenforstående har hørt om andre produsere og DJ-er innenfor sjangeren.

"Trance er kult, har du hørt Tiesto, Cascada og (whatever)?

Selv er jeg ikke medlem i noen av de.

Plakater blir også revet ned, ihvertfall borte over natta :( .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Men noen ganger tror jeg det er som jeg sier at mange tror at det bare de store DJene spiller bra ute på byen. De bryr seg ikke så mye om de norske virker det som. De drar kun ut med en utenlandsk headliner. :thumbdown:

Er kanskje litt heldig med mine venner jeg da. De gangene jeg får de med ut så har de sjelden anelse om hvem som spiller eller hva de spiller, men så lenge jeg sier at dette blir knallfett så blir de med (dog det ikke skjer ofte :p).

Men jeg skal være litt enig. Skal selv innrømme at det har vært ofte det har skjedd ting på Pi eller andre steder i Oslo som jeg ikke har giddet å dratt på. Nettop fordi jeg aldri har hørt navnene før, og jeg ikke har noen anelse av hva de spiller. Veldig ofte skremmes jeg vekk av alt som heter "tech-" ett eller annet :p

Uansett. Fremdriften vil jeg uansett si er der. Innenfor klubbmiljøet i Oslo, men det tar tid. Det gikk jo brutalt oppover i 05-06-07, men alle oppturer har motgang.

Lenke til kommentar

Hvordan skaffe posters?

Usikker på reglementet der oppe angående plakater, men ser ut til å være fritt frem.

En facebookgruppe er i mine øyne litt idiotisk for å vise populæritet.

"Alle" har hørt om Tiesto, kun et fåtall utenforstående har hørt om andre produsere og DJ-er innenfor sjangeren.

"Trance er kult, har du hørt Tiesto, Cascada og (whatever)?

Selv er jeg ikke medlem i noen av de.

Jeg så ofte plakater på blinderen da jeg gikk der, men det var stort sett for partys på Betong/Chateau Nefu og der skjer det vel aldri noe mer? Dessuten var de stort sett borte iløpet av kort tid. (Jeg var ekstrem til å stjele posters for å henge opp på rommet hver gang jeg gikk hjem fra blindern i fylla :p)

Lenke til kommentar
Altså, når en gruppe på Facebook klarer å trekke 6000 medlemmer med "La Tiesto komme til Norge" så burde vel det si om hvor mange som liker Tiesto? F.eks UTS gruppa på Face har bare 1800 medlemmer

Men nå vet ALLE hvem Tiësto er da, og alle tror Cascada lager samme musikk som han/dem/whatever.

Hvordan skaffe posters?

Fin et bilde du kan lage stort med flyer. Alle events har som regel flyers og print ut på en fargeprinter og heng opp :D

Er kanskje litt heldig med mine venner jeg da. De gangene jeg får de med ut så har de sjelden anelse om hvem som spiller eller hva de spiller, men så lenge jeg sier at dette blir knallfett så blir de med (dog det ikke skjer ofte :p).

Men jeg skal være litt enig. Skal selv innrømme at det har vært ofte det har skjedd ting på Pi eller andre steder i Oslo som jeg ikke har giddet å dratt på. Nettop fordi jeg aldri har hørt navnene før, og jeg ikke har noen anelse av hva de spiller. Veldig ofte skremmes jeg vekk av alt som heter "tech-" ett eller annet :p

Uansett. Fremdriften vil jeg uansett si er der. Innenfor klubbmiljøet i Oslo, men det tar tid. Det gikk jo brutalt oppover i 05-06-07, men alle oppturer har motgang.

Da får vi bare det til å gå oppover igjen :D Hæhæ.

Og jeg har venner som drar med andre osv, men det er mange som ikke orker å dra med andre osv. Det må vi få dem til å gjøre.

Og jeg må nok venne meg til all musikk de spiller der om jeg skal være der hele kvelden som låseannsvarlig.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...