Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
'The Power of American Natives'?. Var vel 'The KLF - What Time Is Love' som satt standaren for hva trance var i '88 (?) (2 år før jeg ble født :whistle:)

Men det var vel ikke før rundt 98 / 99 at sjangeren ble brakt opp av undergrunnen og ble mer kommersiell med litt hjelp av Ferry.

Er vel Age of Love - The Age of Love, fra 1990, som regnes som den første trance-utgivelsen?

 

Når det gjelder Ferry så var det vel ikke bare han som gjorde trance kommersielt. Tror han hadde god hjelp fra blant annet dj Tiesto, Gielen, Solarstone osv.

Lenke til kommentar
Er vel Age of Love - The Age of Love, fra 1990, som regnes som den første trance-utgivelsen?

What Time Is Love ble laget før The Age of Love, så derfor syns jeg at den passer bedre på titlen 'den låta som satt standaren for trance'.

 

Når det gjelder Ferry så var det vel ikke bare han som gjorde trance kommersielt. Tror han hadde god hjelp fra blant annet dj Tiesto, Gielen, Solarstone osv.

Jo, de fikk han, men når du tenker på hvem som virkelig forbedret lydbildet, var det Ferry. Out of the Blue er nesten 10 år gammel, og allikevel høres den fresh ut.

 

Men noen år før det, var det nok Cosmic Baby, Taucher, DJ Dag, Mark Spoon (rip), Kid Paul og Paul van Dyk som utviklet lydbildet.

Endret av Dalh
Lenke til kommentar

Onz onz onz onz! Sensation White billettsalget starter 29. mars klokken 10.00 CET, dvs ca kl 11 her i gåren elns (?). BARE @ TicketOnline! Dere som ikke har fikset billett bør merke dere klokkeslettet, de siste åra har det jo blitt utsolgt på bare noen timer.

 

Faen, hvis noen har et bankkort de ikke bruker... helst kort, blondt hår, noe i den duren.. PM meg. :wee:

 

EDIT: Kilde ja... Les mer her!

Endret av E-wok
Lenke til kommentar
Faen, hvis noen har et bankkort de ikke bruker... helst kort, blondt hår, noe i den duren.. PM meg. :wee:

 

+1

Jøss! Det er jo meg! Og sentral lokalisjon. Ser ikke ut som noen av dere skal :wee:

Bare 24 dager til artigheter i Oslo. Og jeg så en av disse plakatene som annonserer Markus Schossow og Deadmau5 idag, yey. Til og med fjortisser som kommenterte det som techno. Lost case.

Lenke til kommentar
Faen, hvis noen har et bankkort de ikke bruker... helst kort, blondt hår, noe i den duren.. PM meg. :wee:

 

+1

Jøss! Det er jo meg! Og sentral lokalisjon. Ser ikke ut som noen av dere skal :wee:

Bare 24 dager til artigheter i Oslo. Og jeg så en av disse plakatene som annonserer Markus Schossow og Deadmau5 idag, yey. Til og med fjortisser som kommenterte det som techno. Lost case.

Vi gjør bare slik.

Husker memories fra i fjor, da jeg så flyeren til Under The Sun med Above & Beyond, Marcel Woods og Sebastian Leger som headliners på et gatekjøkken. Jeg døde :)

Lenke til kommentar
Vi gjør bare slik.

Husker memories fra i fjor, da jeg så flyeren til Under The Sun med Above & Beyond, Marcel Woods og Sebastian Leger som headliners på et gatekjøkken. Jeg døde :)

Hahaha, så jævlig genialt! Det er jo faktisk nesten en god idé da. Kunne sikkert lett kommet inn på PI i Oslo eller lignende. :wee: Blir litt verre på Sensation muligens.

 

Btw Dalh, var i Tunisia i fjor. Omtrent verdens kjipeste land. Dagen etter vi drar spiller Maor Levi på en eller annen miniklubb like ved hotellet. Skulle seriøst ønske jeg ikke så plakaten ...

Lenke til kommentar
Vi gjør bare slik.

Husker memories fra i fjor, da jeg så flyeren til Under The Sun med Above & Beyond, Marcel Woods og Sebastian Leger som headliners på et gatekjøkken. Jeg døde :)

Hahaha, så jævlig genialt! Det er jo faktisk nesten en god idé da. Kunne sikkert lett kommet inn på PI i Oslo eller lignende. :wee: Blir litt verre på Sensation muligens.

 

Btw Dalh, var i Tunisia i fjor. Omtrent verdens kjipeste land. Dagen etter vi drar spiller Maor Levi på en eller annen miniklubb like ved hotellet. Skulle seriøst ønske jeg ikke så plakaten ...

Been there, done that. DJ Zany hadde spilt dagen før jeg dro ned til Tyrkia en gang, og Andy Moor spilte den samme natta jeg dro...

 

 

Lineupen til Sensation er confirmed!!!!!

 

DJ Mangoo

Peter Hook

DJ Rankin

Hassbunter

Abba

MC Soulja Boy

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...