Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt lite fan av Trance, men jeg har akkurat oppdaget Jean Michel Jarre og må si at jeg er helt frelst. Sitter og hører gjennom Teo & Tea og Equinoxe Part 4 igjen og igjen, og slutter aldri å bli overveldet av hvor fantastisk musikken er.

 

Jean Michel Jarre - Les Concerts En Chine må være en av mine favorittalbum fra 80-tallet :D

Endret av Dalh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er generelt lite fan av Trance, men jeg har akkurat oppdaget Jean Michel Jarre og må si at jeg er helt frelst. Sitter og hører gjennom Teo & Tea og Equinoxe Part 4 igjen og igjen, og slutter aldri å bli overveldet av hvor fantastisk musikken er.

 

Jean Michel Jarre - Les Concerts En Chine må være en av mine favorittalbum fra 80-tallet :D

 

Da går den til gjennomlytting nuh. :)

Lenke til kommentar
New age fra Trance, eller hvorfor Jarre's musikk ikke er trance?

 

Sistnevnte. Jeg skal innrømme at likhetstrekkene med Basshunter ikke var så stor, men synes jeg følte mye av det samme jeg føler når jeg hører Armin van Bureen. Men det er kanskje ikke trance det heller?

 

Om ikke kan jeg enda stolt si at jeg ikke liker trance. :)

Lenke til kommentar
New age fra Trance, eller hvorfor Jarre's musikk ikke er trance?

 

Sistnevnte. Jeg skal innrømme at likhetstrekkene med Basshunter ikke var så stor, men synes jeg følte mye av det samme jeg føler når jeg hører Armin van Bureen. Men det er kanskje ikke trance det heller?

 

Om ikke kan jeg enda stolt si at jeg ikke liker trance. :)

 

Basshunter er dance, ikke trance og de fleste her i tråden er ikke fan av han.

Armin van Buuren derimot er trance.

Hvilke genre Jarre har produsert oppover årene vet jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjedde med utgivelsene som het Trance 2000, Trance 2001, 2002 osv? Fant frem en av disse, og her var det mye bra synes jeg, bla. DJ Bailar - Sound of Life og CAS -Alive (Mystery Vocal Remix). Har selv bare dårlige brente kopier som er 6-7 år gamle. Er det fortsatt håp å finne disse i salg noe sted? Hvilken type trance er dette forresten?

Lenke til kommentar

Klassikere kalles de. Trance er såpass nytt(sjanger-navnet kom i '99) at de er blitt klassikere. Jeg lurer også på hva som skjedde meg de.

Har selv:

Trance 2001 1st Edition

Trance 2001 2nd Edition

Trance 2002 1st Edition

Trance 2002 2nd Edition

Trance 2002 3rd Edition

Trance 2003 1st Edition

Trance 2003 2nd Edition

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Klassikere kalles de. Trance er såpass nytt(sjanger-navnet kom i '99) at de er blitt klassikere. Jeg lurer også på hva som skjedde meg de.

Har selv:

Trance 2001 1st Edition

Trance 2001 2nd Edition

Trance 2002 1st Edition

Trance 2002 2nd Edition

Trance 2002 3rd Edition

Trance 2003 1st Edition

Trance 2003 2nd Edition

 

Klassikere ja, jeg kunne ikke vært mer enig. Finnes det mer av denne typen trance i dag? Er ikke så flink til å finne slikt selv, derfor lurer jeg på om noen hadde noen tips til lignende, og gjerne bedre låter, samlinger osv.

Lenke til kommentar
det er "Cubase-musikk".

 

Hva faen er det for no? :p

 

(sjanger-navnet kom i '99)

 

Ehehe, nei. Trance ble brukt som betegnelse allerede på starten av 90-tallet, og kommer av navnet til gutta i Dance 2 Trance, og en annen med album kalt Trancfer ellernosånt. :)

Endret av Machius
Lenke til kommentar
Hva faen er det for no? :p
Musikk som kommer ut 5 år for sent og har absolutt null særpreg. Ofte med en melodilinje fra barne-sanger, arkade-spill eller pop fra 80-tallet. Bak-fjortisene er ofte mellom 15 og 18 år og tror de kan bli super-stjerner etter å ha lastet ned Cubase 4 fra TPB og fulgt første og beste walkthrough de fant på google.

 

Machius: Mente '89. Likevel så ble Trance "stort" først i '99.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Basshunter er dance, ikke trance og de fleste her i tråden er ikke fan av han.

Armin van Buuren derimot er trance.

Hvilke genre Jarre har produsert oppover årene vet jeg derimot ikke.

 

Så, til tross for alle likhetstrekkene mellom Buuren og Jarre, så er ikke sistnevnte trance?

 

Dere er virkelig fine på det... :p

Lenke til kommentar

Armin van Buuren derimot er trance

 

Blir vel å dra litt i, blir det ikke?. Han slipper et nytt album nå snart, 'Imagine', og 80% av låtene var det vocal på, og hans nyeste singel, 'Going Wrong', er mer pop en trance imo.

 

 

Ehehe, nei. Trance ble brukt som betegnelse allerede på starten av 90-tallet, og kommer av navnet til gutta i Dance 2 Trance, og en annen med album kalt Trancfer ellernosånt. :)

 

'The Power of American Natives'?. Var vel 'The KLF - What Time Is Love' som satt standaren for hva trance var i '88 (?) (2 år før jeg ble født :whistle: )

Men det var vel ikke før rundt 98 / 99 at sjangeren ble brakt opp av undergrunnen og ble mer kommersiell med litt hjelp av Ferry.

Lenke til kommentar
Så jeg er ignorant fordi jeg synes det er likheter mellom Buuren og Jarre? Trå litt forsiktig nå...
Nei, du er ignorant/du hører dårlig for du ikke hører ulikhetene.

Tar vi Jarre og Van Buuren som eksempel så er Jarre mye mykere og har lite til ingen perkusjon. Han bruker også mye snodige synther for snodighetens skyld(What can you say, he's french). Van Buuren lager låter som har klare dans-bare rytmer, enklere melodi-linjer og et noe hardere(om det nå kan kalles hardt i det hele tatt) lydbilde enn Jarre.

 

Øystein Sunde er ikke metall bare fordi han spiller gitar fort.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...