Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jadda folkens. Svinet med navn Tiësto er tilbake til Norge den 8 des.

Place: Ballroom, Nedre Vollgt. 11 | Time: 21.00-03.00 | Age: 20

Tickets on sale from 9. November at Posten and Billettservice / Ticketmaster.

 

Les mer her: http://www.heatmusic.no/events.htm

 

Og jeg lagde en tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857806&hl=

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Du skal ikke gå bare for å fortelle oss hvor dårlig det var da? :wee:

Jeg satt faktisk og tenkte på det, men så fant jeg ut at det koster penger, og jeg bruker faen ikke penger på han..

Lame... Hadde gladelig gått hadde jeg hatt to år til på baken...

Godt faktisk...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot tiesto egentlig jeg. SKjønner greia med at han er kommers og alt det der, men han skaper da virkelig trøkk. Ikke at jeg har sett han veldig ofte, men han letta taket på amsterdam arena i 2006 ihvertfall :)

 

Klarer sikkert å trøkke litt i Oslo også!

 

Noen som skal på armin only 19 april 2008 da?

 

Hører igjennom First State albumet nå, og det er helt greit. Litt for electro etter min smak, men for all del et godkjent album :)

Lenke til kommentar
Dersom det er under 20-års grense så skal man ikke se bort ifra det. På tide å komme seg på slike arrangementer nå :wee:

Sier takk til Paul Oakenfold for å få meg inn på sjangeren, og Dalh her på forumet i senere tid :)

Sier takk til Oakenfold som gjorde valget mitt så lett, booke han eller å ikke booke han.

Ble ikke å booke han :thumbdown:

 

Er vel en smaksak på hvem man liker av DJs, virker som at hele dj greia har blitt en hooligan greie.

TIESTO er best, resten er bæsj.

Eller når Tiesto fansen lagde et bilde med PvD som blink pga. at PvD ble nr 1.

Eller at folk bare elsker Armin pga. at de bare har hørt ASOT showet. Alt annet av radioshows suger.

Eller at folk bare elsker PvD fordi han spiller låter som går i 130 BPM i 140 BPM.

Rare er at Above & Beyond og Oakie virker ganske nøytrale i denne sammenheng.

 

Jeg liker Ferry best fordi det han har gjort for trancen er større enn det både Tiesto og Armin har gjort.

 

Tiesto - Mannen som ga superstar DJ et navn

Ferry Corsten - Mannen som gjorde trance allmenn kjent

Armin - Genistrek med ASOT som har flere millioner lyttere

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot tiesto egentlig jeg. SKjønner greia med at han er kommers og alt det der, men han skaper da virkelig trøkk.

Det er vel heller det at det hele tiden florerer rykter om at han har ansatt et "team" som produserer for han.

Det har vel aldri kommet noen ordentlige beviser, så... det hele er vel bare rykter og sjalusi.

 

Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg hører ganske greit forskjell på stilen og måten musikken er laget på hans nyeste album. Men det beviser ingeting, folk må jo få lov til å endre stil.

 

chokke: Vi vil gjerne høre hvorfor du ikke liker dem. =)

Lenke til kommentar

Richard Durand - Submerge

Richard Durand - Submerge (Rough Trade Mix)

Richard Durand - Submerge (Twin Mix)

Richard Durand - Submerge (Stupendes Mix)

 

Ikke mye å si om originalen som jeg fikk gratis gjennom Most Wanted tilbudet trackitdown kjørte, men nye remixer kom idag. Twin Mixen er identisk med originalen, utenom oppbygningen.

Rough trade og Stupendes derimot har en annerledes (og tøffere) lead. Rough Trade mixen er helt lik som originalen med en annen lead, men Stupendes mixen tilbyr en helt ny versjon av låta. Helt klart min favoritt blandt de 4! :new_woot:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot tiesto egentlig jeg. SKjønner greia med at han er kommers og alt det der, men han skaper da virkelig trøkk.

Det er vel heller det at det hele tiden florerer rykter om at han har ansatt et "team" som produserer for han.

Det har vel aldri kommet noen ordentlige beviser, så... det hele er vel bare rykter og sjalusi.

 

Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg hører ganske greit forskjell på stilen og måten musikken er laget på hans nyeste album. Men det beviser ingeting, folk må jo få lov til å endre stil.

 

chokke: Vi vil gjerne høre hvorfor du ikke liker dem. =)

 

 

Er teorier om at han har brukt et produserteam siden 2002. Ronald van Gelderen, Geert Heuinik (?), Wakoop Reijers + Dennis ettelerannet. I "Another Day On The Office" DVD-en ser vi jo også en person fikle i studioet, men ingen vet hvem denne personen er.

Vet også at Montana hadde en stor inflytelse på Parade of the Athletes-låtene. Cor Fijneman var også med på å lage Theme From Norefjell og Sparkles.

 

 

tmoney.jpg

 

 

Tiësto er forsåvidt ikke den eneste blandt de store som har brukt et slikt team. Vet Cosmic Baby (Energy 52) har gjort noe for PvD. Hvertfall i de eldre tider. Er også fler som jeg ikke husker i farta.

Endret av Dalh
Lenke til kommentar
chokke: Vi vil gjerne høre hvorfor du ikke liker dem. =)

Jeg elsker dem :) . Det jeg mente. Liker de produksjonene jeg har hørt av dem veldig godt.

Finner jeg to remixer av en sang jeg liker (og skal bare ha en) så velger jeg automatisk Above & Beyond eller Aly & Fila sin. Det jeg derimot ikke har møtt enda er en sang hvor de har hver sin gode remix :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...