Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes dog Tunnel Trance serien fortsatt ruler, hør gjennom de siste cd'ene, du finner mye bra der.

 

Ja har alltid hørt om den serien men har helt glemt å høre på den..

og fant til og med de siste cdene på PC-en :) hehe

 

Har nettopp satt på vol 39.. serien har kommet til vol. 42

 

 

 

Off har ikke greid å legge meg enno.. og klokken er snart 08!

 

fikk så sykt kicket på denne igjen..

 

Cascade - Transcend :love::love::love:

Dette er mine øyne deiligste form for trance som finnes!

Endret av jonnis
Lenke til kommentar
Hvordan kan dere seriøst like sånn dunk-dunk trance drit?

"Lyder" satt sammen på PC på 10 min...  :thumbdown:

Håper Zeph tillater dette:

Jeg liker musikk, og hvis wikipedia har rett så er musikk:

an art form consisting of sound and silence expressed through time. Elements of sound as used in music are pitch (including melody and harmony), rhythm (including tempo and meter), and sonic qualities of timbre, articulation, dynamics, and texture.
Derfor er Trance også musikk.

Jeg er heller ikke en sånn idiot som kun hører på en sjanger og avskriver alle andre som møkk.

dunk-dunk? Ja, for konseptet stor-tromme er noe heeelt nytt :roll:

Helt greit at trance ikke er din "cup of tea", men det gir deg ingen rett til å kommer her å tro at du kan omvende oss til danseband-groupies sånn helt uten videre.

Trodde du vi skulle slippe det vi har i henda og erklære:"takk gud for bankhead, ellers hadde jeg ikke forstått at det jeg liker bare var dritt"

 

Har du noe grunnlag for at Trance er kokt i hop på 10 min.? all musikk kan være både god og dårlig. Trance er ikke et unntak. Si meg, hvis du mener Trance er så lett å lage hvorfor står ikke du bak platespillerne og spiller for tusenvis av folk i Amsterdam Arena med denne 10-minutters-låta di, hæ!?

 

Du har rett i en ting i hvert fall, som folk flest sjeldent har. Sjangeren er trance, ikke techno og i hvert fall ikke "dunk-dunk"

 

 

 

 

aaah, godt å få det ut. Tror jeg skal ta meg en stor kopp med sjokolade-melk for å belønne meg selv der :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
"Lyder" satt sammen på PC på 10 min...

 

For det har noe å si hvor lang tid man bruker på å enten lage eller sette sammen et spor/album?

 

Miles Davis' svært betydningsfulle, om ikke legendariske, album Kind Of Blue, ble spilt inn på to "sessions", altså ca to dager.

 

Det har senere tid blitt nevnt som det "definitive jazz albumet", og er en fantastisk inngangsport til sjangeren jazz.

 

Nok tid sløst på trollet, her er en anbefaling:

 

Hurricane (Mike Shiver Remix)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Lurer på hva Carl Cox, internasjonalt veldig godt anerkjent Texno DJ, tenkte på da han sa at "nå er den ferdig" til mixen av Riff. Han må jo ha vært rusa beyond recognition og samtidig hatt sement i øra, for det der må være det dårligste han har laget noensinne. SKAM SEG.

 

John O'Callaghan Pres Mannix - Acid Rain

John O'Callaghan Pres Mannix - Pyramid

John O'Callaghan Pres Mannix - Dream On

 

Above & Beyond - Home (Wippenberg Remix)

Gabriel & Dresden feat. Molly Bancroft - Tracking Treasure Down (Wippenberg Remix)

 

Matys - Funk

Matys - Funk (Krzysztof Chochlow Remix)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...