Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer min lille personlige anmeldelse av låtene. Er ikke sikker på om dette er den endelige album lista, og jeg er usikker på om jeg har alle sangene riktig. Så ikke ta dette for 100% god fisk helt enda :)

 

Chicane - Somersault:

 

1. Stoned In Love

- Denne låta har jo vært ute en stund. Det er Tom Jones som har vokalen på denne låta, helt sikkert til noens fornøyelse, og andres ikke fullt så fornøyelse ;)

Personlig syntes jeg låta er forholdsvis energisk, men med kjent chicane sound. Alt i alt en bra låt.

 

2. Always

Albumets mest freaky låt. Starter med litt mørke/tunge beats, og bygger seg opp med litt rolig piano spill, hvor en lys stemme kommer inn senere. Låta beholder alikevel låtas chicane sound, og låta "løsner" litt når det kommer inn flere instrumenter etter stemmen, og beaten blir igrunn ganske stilig.

 

3. Come Tomorrow

Jo mer jeg hører på denne låta, jo mer liker jeg den. Det er mannlig vokal også på denne. Vokalprestasjonen syntes jeg er meget bra, og låta har et rolig, men sterkt chicane preg over seg. Det er ikke dårlig i seg selv ;)

Har litt pop-preg over seg, men etter en del gjennomhøringer har jeg konkludert med at låta er ganske så bra!

 

4. Nothing

- Begynner med litt 70 talls preg, men de velkjente chicane lydene dukker opp utover i sangen, og ved første refreng med mannlig vokal, kommer den chille gitaren og sangen løsner skikkelig og blir virkelig bra og behagelig. Virkelig behagelig vokal også.

 

5. Arizona

- Mener å ha hørt denne låta på tidligere album, mulig mitt pre-eksemplar ikke er helt som offisiell release, men skriver litt om den alikevel.

Skikkelig chilla låt hvor man bare skal sette seg tilbake i stolen og nyte. Super chill chicane på sitt beste :)

 

6. Spirit

- Denne mener jeg også at jeg har hørt før. Denne begynner med en relativt rolig beat, og synten kommer inn, og så kommer den perfekte kvinnelig vokalen med "someday... someday, the spirit of the heart" osv. Bassen kommer igang, og chicane flyten er igang. Herlig låt.

 

7. Turning Corners

- En låt som likner litt på come tomorrow, litt popaktig, med mannlig vokal. Litt "mørkere", men behagelig låt.

 

8. Far Away From You

- Tittelen beskriver denne låta veldig bra. Mannlig vokal også her. Kan virke som jeg mener dette negativt, men det er det så absolutt ikke. Vokalprestasjonene på dette albumet er veldig bra :) En relativt chilla låt, med vanlige chicane beats, rolige synths og behagelige gitar riff. Sette seg tilbake i stolen og nyte sommeren låt (bare været hadde hatt noen sammenheng med årstida).

 

9. Way I'm Feeling

- Bittelitt mer upbeat. Mannlig vokal, litt mer energisk, men alikevel chicane beats, synths og gitarriff. Gitar riffet er litt mer markant i denne låta, noe som definerer den som litt mer energisk enn de andre. Lite snev av popaktig også denne, men for all del, han vet hva han gjør :)

 

10. Time Of Your Life

- Er ikke helt sikker på om denne er ment som en slags outtro på albumet, men uansett er denne helt fantastisk. En slags "gå tilbake og tenk over hva du har hørt låt". Svevende synth i bakgrunnen, og nydelig pianospill i forgrunnen. Her kan man virkelig drømme seg langt bort.

 

Husk at dette er basert på min personlige oppfattelse av albumet, og håper det er nyttig lesning for noen.

 

Enjoy albumet, det er virkelig bra :) Jeg er ikke helt 100% fornøyd med pop sounden det har, men for all del, det funker!

Lenke til kommentar

Takker folkens! Tror chicane albumet er et album som bare vokser etterhvert som du legger mer og mer merke til detaljene, og virkelig setter deg inn i melodiene.

 

Konsert med chicane og ferry høres jo heller greit ut.

Lokasjonen på web sida sa meg heller lite. Er det på malta, eller har jeg blingsa?

 

Og, noen som har hørt om det blir noe og eventuellt når det blir noe Armin only 2007? Dit skal jeg, koste hva det koste vil! Flere som har vært/skal dit?

Lenke til kommentar

Utrolig album. Spekket med deilige og harmoniske beats, samt veldig bra vokaler. Ble faktisk ganske overasket, selv om jeg egentlig er veldig fan av hans tidligere arbeider. Merker tydelig utviklingen i sounden hans, men likevel hører du lett at det er gode gamle Chicane som står bak..

 

Time Of Your life er bare fantastisk.

Lenke til kommentar
Utrolig album. Spekket med deilige og harmoniske beats, samt veldig bra vokaler. Ble faktisk ganske overasket, selv om jeg egentlig er veldig fan av hans tidligere arbeider. Merker tydelig utviklingen i sounden hans, men likevel hører du lett at det er gode gamle Chicane som står bak..

 

Time Of Your life er bare fantastisk.

9096176[/snapback]

 

Helt enig, Time of your life får deg fort vekk fra den virkelige verden og langt inn i drømmeland :)

Lenke til kommentar

Tracklisting Corsten's Countdown 003:

01. Michael Cassette – David [Anjunadeep]

02. Unknown – Run To You (The Scumfrog Remix) [CD-R]

03. George Acosta – War Of Hearts (GA Vocal Mix) [Five AM]

04. Sander van Doorn – Riff [spinnin’ Recordings]

05. Ferry Corsten – Brain Box [Flashover Recordings] :love:

06. Richard Durand – Sweep ‘n Repeat [Terminal 4]

07. Super8 & Tab – Suru [Anjunabeats]

08. Bissen – Exhale (Sean Tyas Mix) [A State Of Trance]

09. Mandala Bros – Sleep Walking (Duderstadt Uplifting Remix) [Mandala Beatz]

10. Agnelli & Nelson – Wear That Dress [Deepblue Records]

 

 

 

Stem på ferrycorsten.com/countdown

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...