Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg alltid har lurt på, som jeg kom til å tenke på igjen i dag er hva er, eller er det noe, forskjell på en remix, remake, respray eller remode? :p Heter jo så mye rart... Remix er jo vanligst.. noen få remake, respray har jeg sett av Above & Beyond, og Remode er Axwell (house). :p

Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på, som jeg kom til å tenke på igjen i dag er hva er, eller er det noe, forskjell på en remix, remake, respray eller remode? :p Heter jo så mye rart... Remix er jo vanligst.. noen få remake, respray har jeg sett av Above & Beyond, og Remode er Axwell (house). :p

9069141[/snapback]

 

Forskjellen på remix of remake er, som jeg har skjønt det, at remixen er likere orginalen enn en remake. Det andre der har jeg aldri sett før.

Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på, som jeg kom til å tenke på igjen i dag er hva er, eller er det noe, forskjell på en remix, remake, respray eller remode? :p Heter jo så mye rart... Remix er jo vanligst.. noen få remake, respray har jeg sett av Above & Beyond, og Remode er Axwell (house). :p

9069141[/snapback]

 

Forskjellen på remix of remake er, som jeg har skjønt det, at remixen er likere orginalen enn en remake. Det andre der har jeg aldri sett før.

9071547[/snapback]

 

Når man remixer, bruker man den originale sangen og bruker effekter til å få en ny sang. Når man remaker lager man sangen på nytt med samme melodi..

Lenke til kommentar

Kan hende at denne sangen er i feil sjanger.

Dette er sånn ca den eneste trance sangen jeg hører på. Det er fordi det er en russelåt/busslåt fra 07. Sangen er fra russetiden min og fra en buss hvor jeg kjente flesteparten av folka som var med.

Så det kan hende at jeg liker den ekstra godt pga det.

Savner å høre den bli spilt på et 250 000 watts anlegg på 120 desibel :cry:

 

Den er gratis og laste ned. Helt lovlig Finner den på linken nedenfor. Hvis siden skulle bli tatt ned så send meg en PM

Irvin feat Håvard - Vestfronten

Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på, som jeg kom til å tenke på igjen i dag er hva er, eller er det noe, forskjell på en remix, remake, respray eller remode? :p Heter jo så mye rart... Remix er jo vanligst.. noen få remake, respray har jeg sett av Above & Beyond, og Remode er Axwell (house). :p

9069141[/snapback]

 

Forskjellen på remix of remake er, som jeg har skjønt det, at remixen er likere orginalen enn en remake. Det andre der har jeg aldri sett før.

9071547[/snapback]

 

Når man remixer, bruker man den originale sangen og bruker effekter til å få en ny sang. Når man remaker lager man sangen på nytt med samme melodi..

9072053[/snapback]

 

Innen trance er remix og remake det samme og betyr at man tar melodien og evt vokal og andre lyder fra en låt og lager en ny versjon av den. Respray og remode betyr det samme såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Kan hende at denne sangen er i feil sjanger.
Jepp, Trance er ikke elendig :p
Dette er sånn ca den eneste trance sangen jeg hører på.
Stakkars deg
Det er fordi det er en russelåt/busslåt fra 07.
Hvorfor det, forventer du at russ har peil på musikk?
Sangen er fra russetiden min og fra en buss hvor jeg kjente flesteparten av folka som var med.
aha, så du ble tvunget til å høre på den altså.
Så det kan hende at jeg liker den ekstra godt pga det.
hjernevasking kalles sånt
Savner å høre den bli spilt på et 250 000 watts anlegg på 120 desibel :cry:
Syke, syke mann. Skal hørselen ødelegges skal det være av Sander Van Doorn, Richard Durand eller Leon Bolier. Ikke en tølper i semi-stemmeskifte som har piratkopiert Reason 3
Den er gratis og laste ned.
Er det rart :p Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Ser frem til å høre ASOT 308 når jeg får maskinen inn på rommet igjen.

Har dratt inn anlegget der nå så, skal bli mye kosehøring fremover!

 

308 Tracklist:

 

1. Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Umbrella (Marcus Schossow remix)

2. Dave Lambert - House in Play (Dub de Luxe remix)

3. Roland Klinkenberg ft. DJ Remy - Mexico Can Wait (Global Underground)

4. B.E.N. Vs Mr. Pit - Superstition (Coldharbour Recordings)

5. Sander van Doorn - Riff (Spinnin)

6. Wamdue Project - King of My Castle (Sander van Doorn remix)

7. Kirsty Hawkshaw - Outsider (Cosmic Gate remix) (Armind)

8. Breakfast - The Sunlight (Flashover)

9. Terry Ferminal - Deep Inside (High Contrast Recordings)

10. Vincent De Moor - Fly Away (Cosmic Gate remix) (More Moor Music)

11. Mungo - Summer Blush (ASOT)

12. Pascal Feliz - From inside the Speaker Part 1 (Rytmic Records)

13. Onova - Electroscandia

14. Simon Patterson - Bulldozer (Spinnin)

15. Filo & Peri feat. Eric Lumiere - Anthem (John O Callaghan remix)

(Vandit)

16. Unknown Artist - Unknown Title

17. Filterheadz - Yimanya (Digital Nature remix)

18. Bedrock - Heaven Scent (Greg Downey remix)

19. Armin van Buuren vs. Rank 1 - This World is Watching me (Cosmic Gate

remix) (Armind)

 

remixer av gamle låter, ser jeg frem til.

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar

DanceValley var RÅBRA! På Ferry Corsten sitt sett stod meg og dj dark helt fremme i samme t-shirt som han :D Ferry Fucking Corsten! :D

 

Kjipt vi måtte løpe før å komme oss til Sensation for vi hørte Yoji spille på veien til bussene og det var alle kongelåtene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...