Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Må lage litt liv igjen her nå...

 

Black Sun - Fat Buddha

Anglia - Out of Grace

Dejure - Sanctuary

Mellowtrax feat. INXS - Mystify

Pavo & Zani - Shutterspeed

Pulsedriver - Take You High

Sarah McLachlan - Fallen (Gabriel & Dresden Remix)

Schiller - Das Clockenspiel

Vincent De Moor - Eternity (Forever)

Ricky Le Roy - Turaeg

DJ Meemo feat. The Joker - Climax

DJ Spoke - Victim of the Night

Dream Pirates - Siren's Cry

Three Drives - Air Traffic

Human Evolution - Project Magneta

Paradoxia - Silver Sunset

John Rees feat. Helios - Beta Blocker

Cristopher Lawrence - Rush Hour

Deepsky - Stargazer (X-cabs Remix)

Albion - Air (Oliver Lieb Remix)

Dutch Force - Deadline (Armin Van Buuren Remix)

Gaia - 4 Elements

Luis Paris - Incantiation (Ferry Corsten Remix)

Blank & Jones - Desire (4 Strings Remix)

Slipstream - Into Other Worlds

Starrlyn - Futureshock

Hemstock & Jennings - Mirage of Hope (Lange Remix)

Reloop - Fucking Society

Genlog - Mockmoon 2002

Dariush - Ira

n.c.o.m. - Live

Mauro Picotto - Bangkok

Mauro Picotto - Awesome III

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blue Haze - Into Nothing (Bill Hamels Last Time For 9 Vox Mix)

 

knall

Kongelåt det ja, men den hører vel mer til progressive-sjangeren da :thumbup:

Er ikke progressive trance trance?

 

 

B.P. Empire (albumet, men særlig sang 1) av Infected Mushroom er jo veldig bra :)

Progressive trance er trance, men vil nok kalle den låten mer ren prog. enn progressive trance, selv om definisjonene av trance og progressive er veldig skjeve i dag. Som Armin van Buuren så fint sa det: "For me trance is everything from progressive to hard techno". Låten har noen elementer fra melodic trance, men that's it! :yes:

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at: Noen av sangene i lista til trådstarter har gått på radio før. Noen av sangene er såkalt "cheese trance" (dvs møkk).

 

Her er mine bidrag (sanger jeg hører på om dagen, dvs, nye sanger (ikke fra 1999/2000 som noen i lista)

 

Hybrid - Higher then a Skyscraper (Shatoshi Tomiie remix).mp3

(deilig sang med innslag av fiolin, prog. trance)

 

Boss@nova - Stonecold (afterburn remix).mp3

(mannlig vokal, trance)

 

Young Parisians - Jump the next train.mp3

(rolig sang med mannlig vokal, prog. trance)

 

Mike Foyle pres Statica - Space Guitar.mp3

(prog. trance, rolig)

 

Above & Beyond - No one on Earth (Gabriel & Dresden remix).mp3

(kvinnelig vokal)

 

Dido - Sand In My Shoes (Above & Beyond UV Remix).mp3

(progressive trance remix av Dido - Sand in my Shoes)

 

Ridgewalkers feat El - Find (Andy Moor Mix).mp3

(kvinnelig vokal, litt tempo)

 

Tïesto - Adagio for Strings

(drit fet sang, trance)

 

Ellers vil jeg gi et tips:

 

Bruk nettradio til å få musikken din. Noen radioer sender sang for sang (Rise FM danmark) mens andre spiller DJ livesets/ikke livesets.

 

Anbefalte kanaler:

 

TranceAirwaves: http://213.48.102.228:8000

ETS Global: http://216.179.62.46:8000

 

ETS og trancesphere.org skal slå seg sammen til en, stor radiokanal med 2 kanaler (en for trance, og en for progressive). En ny side er på vei.

 

På ETS-global sin hjemmeside kan man laste ned radio programmer som har blitt spillt der (det er nye programmer hver uke, timesvis!) ETS-Global's BitTorrent tracker (det er lovlig å laste ned på ALLE måter, så det skal ikke være noe problem, siden har autorisasjon fra DJ's til å hoste torrentsene)

 

Mine favoritt programmer (anbefales for de fleste som liker trance!):

Armin Van Buuren - A State of Trance

Global DJ Broadcast (GDJB)with marcus schulz +guests

Scouse - Trance Inc.

GreenWave - Trance Destiny

Lenke til kommentar

"Først vil jeg bare si at: Noen av sangene i lista til trådstarter har gått på radio før. Noen av sangene er såkalt "cheese trance" (dvs møkk).

 

Her er mine bidrag (sanger jeg hører på om dagen, dvs, nye sanger (ikke fra 1999/2000 som noen i lista)" - feh

 

Så all cheesy trance er møkk? Bare fordi du har hørt det på radioen da eller?

Og hvis du ser igjennom alle sidene, selvom jeg forstår om du ikke gidder det, så ser du det at det finnes musikk som er nyere enn 99-2000...

Skjønner egentlig ikke helt hvordan du kan påstå at den musikken som du har i den listen din er noe særlig nyere enn det andre har... for det er den ikke :p

 

Og til stekt fisk, Det er Creamteam som står bak protect the innocent .. De har masse annet bra og :D

 

Kamui - Ghosts

Alex Gold - Stranded in paradise (Agnelli & Nelson mix)

 

Noen som har noen formening om hvem som kommer til å bli de neste årenes store dj?

Tror Nu-Nrg kommer til å sparke fra seg framover, masse gøy og spennende der + de lager sin egen musikksjanger? (nu-nrg, som i gruppenavnet) All musikken de bruker i livesets er musikk de har laget selv....?

 

One group to rule them all....

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Nu-NRG har mye bra dem ja.. men jeg må innrømme at Ferry Corsten har laget noen meget bra sanger i det siste! =) tror han kommer til å lage en del bra.. forhåpentligvis vil han og DJ Tiësto snart gå inn i studioet å snekre sammen Gouryella albumet som har vært lovet lenge. Må si at jeg GLEDER meg! :w00t:

 

Min Nu-NRG favoritt er fortsatt Dreamland fra 2001 (hvis jeg ikke tar helt feil) :yes:

Lenke til kommentar
Nu-NRG har mye bra dem ja.. men jeg må innrømme at Ferry Corsten har laget noen meget bra sanger i det siste! =) tror han kommer til å lage en del bra.. forhåpentligvis vil han og DJ Tiësto snart gå inn i studioet å snekre sammen Gouryella albumet som har vært lovet lenge. Må si at jeg GLEDER meg! :w00t:

 

Min Nu-NRG favoritt er fortsatt Dreamland fra 2001 (hvis jeg ikke tar helt feil) :yes:

"Dreamland" er en sjefslåt, og Ferry var konge for en stund tilbake. Det er bra at han eksperimenterer med sjangre og den slags, men mye blir rett og slett boring. Den "nye" (produsert 2-3 år tilbake) System F låten, "Ignition, Sequence, Start" er seriøst dårlig, hovedsaklig fordi soundet er helt utgått! Anbefaler mer produsenter type Mirco de Govia, Passiva/Ava Mea, Arizona, DJ Danjo & Rob Styles/Primer, Foreign Force/Luis Kala/Szartd & TranceJax/Kyamoto, Menno de Jong, Inner & Outer, Vascotia, Mat Silver vs. Tony Burt, Whiteroom, Leama & Moor, Probspot/Rio Soarez, Recluse, Sonorous og Kyau vs. Albert. :thumbup:

Lenke til kommentar
Min Nu-NRG favoritt er fortsatt Dreamland fra 2001 (hvis jeg ikke tar helt feil) :yes:

"Dreamland" er en sjefslåt, og Ferry var konge for en stund tilbake. Det er bra at han eksperimenterer med sjangre og den slags, men mye blir rett og slett boring.

Har ikke hørt så mye på Ferry siden jeg var på trance energy... Det ble rett og slett litt boring, som du sa hehe... Ihvertfall det han spilte på Trance energy... Men det er bra musikk, jeg må bare ha noe med mer guffe i :innocent:

Når kommer det Gouryella albumet da dark?

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Spilles låta på radioen blir den diskvalifisert. Dette er nemlig ikke skikkelig trance, men

fordervet plastisk pop trance, med elendige kvinnelige vokaler.

Du har nok ikke hørt mye på radio i ditt liv...

 

 

Paul Maddox - Reach out

det har du desverre ingen peiling på :D

Når du sier: "Spilles låta på radioen blir den diskvalifisert. Dette er nemlig ikke skikkelig trance", så kan det virke sånn. Se for eksempel på innlegget til Feh. Vil du kalle det som går på de radiokanalene for ikke skikkelig trance, så lurer jeg litt på hva du definerer som trance...

Gå på internet radio i winamp 5, der finner du mange bra radiokanaler med skikkelig trance!

Lenke til kommentar
Når kommer det Gouryella albumet da dark?

ingen veit faktisk når gouryella albummet kommer.. er ikke tidsatt.. det kommer ut når ferry og tiësto har tid til å snekre det sammen..

for å være helt ærlig så syns jeg system F - Ignition, Sequence, Start er kul!

du sikter til de ferry sangene fra 2003 regner jeg med.. han har noen helt nye som bare er spilt på ferry's livesets! de er meget bra! de er mere på den vocale sjangeren men de er bra uans! Ta en titt på ferry's hjemmeside på forumet der.. der snakkes det om nye produksjoner av ferry :)

 

kule sanger:

Mass In Orbit - Wrong Is Right (right Is Wrong)

Andy Jay Powell & Mike Nero - Skyliner (Mike Nero mix)

Ferry Corsten feat Elles de Graaf - Show You My World <--- den helt nye, den jeg har skaffa meg er bare en Set-Rip.

Lenke til kommentar

Når du sier: "Spilles låta på radioen blir den diskvalifisert. Dette er nemlig ikke skikkelig trance", så kan det virke sånn. Se for eksempel på innlegget til Feh. Vil du kalle det som går på de radiokanalene for ikke skikkelig trance, så lurer jeg litt på hva du definerer som trance...

Gå på internet radio i winamp 5, der finner du mange bra radiokanaler med skikkelig trance!

Jeg er enig i at det jeg sa tilbake til den tid er kanskje litt uheldig skrevet.

Men jeg skrev en overdrivelse der for å unngå "Dina" type trance.

Ikke all trance som har blitt spilt på radioen er dårlig... men som sagt, slengte inn en overdrivelse.

 

Men radioen er en trofast venn den vet du :thumbup:

Lenke til kommentar

Blank & Jones - A Forest

DJ Spoke - Ignition (S.H.O.K.K. Remix)

Flutlicht - Icarus (S.H.O.K.K. Remix)

Marc Dawn - Random Walk

Motorcycle - As The Rush Comes (Gabriel & Dresden Remix)

New Energy - Dreamland

S.H.O.K.K. - Isn't It A Little Strange (Flutlicht Remix)

Safri Duo - Samb-A-Dagio (Cosmic Gate Remix)

Sarah McLachlan - Fallen (Gabriel & Dresden Remix)

Lenke til kommentar

Med cheesy trance mente jeg trance som er... mindre bra produsert? En trance låt blir ikke cheesy bare fordi den blir spillt på radio, herremin... Tïesto feat Mark Norman - Love Comes Again ble spillt mange ganger på radio og MTV, men det er ikke likevel en cheesy tune... (omstridt sange, noen elsker, noen hater).

 

Mye av den trancen som går på Norsk radio er heller dårlig. Mpetre spiller noen klassiske trance låter inniblandt, men de spiller også mye rart. Synes uansett om jeg ikke liker det de spiller, at de gjør en god jobb! De har demo konkurranser og spiller ofte demoer sendt inn av nordmenn, som får en sjanse! positivt.

 

Dessuten: Samtlige sanger jeg hadde i posten min, er fra 2003/2004, var vel bare 1 eller 2 av dem fra 2003. Ikke kom her å si at Hybrid - Higher then A Skyscraper ikke er en ny låt. Den kom for rundt 1 måned siden... Tiesto - Adagio for strings kom også i år, (på sommeren), og er en remix av William Orbit's klassiker - Barbers Adagio for Strings...

 

DJs som jeg tror kan bli veldig populære fremover i tid, og som alerede er ganske populære and growing:

1. Armin Van Buuren (radio show: A state Of Trance)

2. Markus Schulz (radio show: Global DJ Broadcast)

3. Cor Fijneman

4. Gabriel & Dresden

5. Above & Beyond (radio show: Trance Around the Wold)

6. Nu-Nrg

7. Danjo & Rob Styles

8. Mathew Dekay

9. Marco V

10. Menno De Jong (han hadde en single i år, som var pwn! men husker ikke hva den heter)

 

Ferry Corsten på Trance Energy 2004 synes jeg ikke er noe å kimse av. Det var et fantastisk set synes nå jeg. Synd at det blei noe tull med broadcasten derfra, så det eneste som gikk an å laste ned var FC, Johan Gielen, og halve Marcel Woods setet.

 

Synes den beste sangen til Nu-Nrg fortsatt er Energize. Digger Gabriel & Dresden fordi de spiller en del låter som man ikke hører av andre DJs (mye vocal), og de har noen heidundranes gode remixer.

 

Winamp radio grieia her mange bra trance kanaler ja... De beste jeg har funnet er:

 

ETS-Global (favoritten)

TranceAirwaves

Trancesphere

Digitally Imported (kanaler for alle mulige slags elektroniske sjangre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...