Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Marc Marberg with Kyau and Albert - Megashira (Stoneface & Terminal remix)

Stoneface & Terminal - Venus (Club mix)

Kuffdam & Plant - Summerdream (Stoneface & Terminal remix)

Og selfølgelig Stoneface & Terminal - Super Nature (Original mix)

They're all good :love:

Albumet er på vei as i write this ...

Lenke til kommentar

Hva er det folk syns om det nye Above & Beyond Vol 5?

Jeg var så heldig at jeg fikk min signerte kopi for rundt 1-2 uker siden.

Feteste tracken hittil er nok Tranquility Bass - Razorfish (2007 Rework)

Syns det er utrolig synd at de har valg Home (Club Remix). Sangen i seg selv er rolig, så den passer dårlig som u upbeatet form. Samme gjelder for Good for Me.

Originalene er helt klart aller best!!

Eller så syns jeg dette albumet var som Worldwide litt av en skuffelse. Jeg er sjokkert over hvor mange fillere man klarer å fylle et album med om dagen... ER trancescenen virkelig så dårlig om året?

jeg vet folk nevner singler her i hytt og gevær (og bra er det!), men er det noen som har lyst til å nevne noe ferske GODE trancealbum? Helst noe som matcher 99-2000 trancen ;)

Eller album som ligner Around the World in 80 Days, Creamfields (Ferry), Destinations, Magik, ISOS.

For 1-2 år siden da jeg fulgte skikkelig med på trance, var det utrolig mange som var lei av scenen slik som den var, mange ville tilbake til de glade dager med gode melodic og uplifting trance. Hvorfor er det ikke mulig å produsere god musikk lenger, selvom vi lever i 2007?

Bah, frustrasjon :S

Lenke til kommentar

Kan det skyldes at:

1. Dance har fått så stor gjennomslag og tatt over mye av populariteten til trance.

2. Dance har ganske mye av det samme som uplifting trance hadde.

3. Trancestilen har forandret seg.

4. Det har kommet nye artister som har vært med på å videreutvikle trance som sjanger?

Lenke til kommentar
Dogzilla - Frozen (Wippenberg Remix) .. kreeem!

8721073[/snapback]

En av mine favoritter for øyeblikket. Mye bedre enn orginalen.

8723950[/snapback]

mhm faktisk.. etter "Whitout you" så såg jeg veldig frem til neste singel men så skuffet den jo seff litt.. Takk gud for Remixes!

Lenke til kommentar

:thumbup:

Også: Se.Ra.Phic - Sunset Rose (Saint Rush remix)

Vet ikke om du allerede har postet det, men:

Se.Ra.Phic - After The Last Breath

Se.Ra.Phic - After The Last Breath (Epic Version)

Se.Ra.Phic - After The Last Breath (Tragida Remix)

dritkos :love: Spesielt Tragida remixen. Samples finnes på www.myspace.com/seraphictrance

crs, vet du om karen kommer med album i år? Er vel på tide nå..

Når sommeren kommer er det kun en sang som gjelder:

Solid Sessions - Janeiro (Pronti & Kalmani Remix)

Alltid.

8729294[/snapback]

The summerch00n for me: Sunlouger - White Sand :cool:

Lenke til kommentar
Eller så syns jeg dette albumet var som Worldwide litt av en skuffelse. Jeg er sjokkert over hvor mange fillere man klarer å fylle et album med om dagen... ER trancescenen virkelig så dårlig om året?

jeg vet folk nevner singler her i hytt og gevær (og bra er det!), men er det noen som har lyst til å nevne noe ferske GODE trancealbum? Helst noe som matcher 99-2000 trancen ;)

For 1-2 år siden da jeg fulgte skikkelig med på trance, var det utrolig mange som var lei av scenen slik som den var, mange ville tilbake til de glade dager med gode melodic og uplifting trance. Hvorfor er det ikke mulig å produsere god musikk lenger, selvom vi lever i 2007?

Bah, frustrasjon :S

8727613[/snapback]

Well put. Det har kommet så ufattelig mange sjangere innenfor trance de siste årene, og det blir vanskeligere å finne det man liker. Vi omtaler trance som var på slutten av 90-tallet som 99-soundet, og det dreide seg oftest om låter med driv i, og som ble styrt av herlige melodier oppå en heftig basslinje. Nå dreier det seg i altfor stor grad om progressiv og vokal sound, og man må lete lenge etter vinnerlåtene. Jeg har gitt opp å kjøpe album, da jeg er enig i det du sier: elendige fillers ødelegger totalinntrykket.

Skal love deg at det er mange som produserer god musikk selv i 2007, men jeg tror veldig mange følger "trenden" og kjører på med samme stil som de store gutta som har vært i bransjen i bøtter av år og behøver variasjon.

Personlig har jeg fått en ny helt, nemlig Bobina;)

Snart kommer det er party med fokus på non-vocal og uplifting trance slik den BØR være...så watch out :D

Lenke til kommentar

Enig med begge. Den gode gamle trancen blir mer og mer skjelden. Alle de som var store, som enda er det, har endret seg helt, og det er ikke bra! :(

Bobina ja. Du har jo sendt noe til meg og det er god musikk. Moro å se han live, selv om det ser ut som han ikke alltid tar helt av :p

EDIT: Stoneface & Terminal gjør jo en god jobb med å lage trance hvor det faktisk er ordentlig melodi i, ikke bare sånn som du hører i bakgrunnen med vokal over som vi så alt for ofte hører.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jada her er gutten som er litt over jomfru på elektronisk musikk-fronten. Et problem jeg har er å skille trance fra ikke-trance. Har lagt merke til noen av sangene som er posta her, men har problemer med å skille msuikken som sagt.

De elektroniske sangene jeg har blitt introdusert for er vel sanger av Paul Oakenfold og DJ Tiesto (med ¨ et sted i navnet). Men hvordan er disse rangert på "trance-lista"?

For eksempel

Tiesto - Illusion

Paul Oakenfold - Ready Steady go

Tiesto - Sparkles

Tiesto - As the rush comes

Paul Oakenfold - Southern Sun

Paul Oakenfold - This is Trance

Er det egentlig trance jeg liker?

Generelt nyeste albumet til Tiesto, Elements of Life (som jeg så noen sa at var "dårlig" og kommerst, er det fjortisstrance/dance?)

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til avdelingen =]

Alt det der kan kalles trance så vidt meg bekjent. Har ikke vært så borti Oakenfold, men Southern Sun er hvertfall Vocal Trance. Prøv forresten Tiësto Remixen (¨skal være over e'en =))

Og så må jeg nevne at det ikke er Tiësto som har As the Rush Comes, det er Gabriel & Dresden Presents Motorcycle - As the Rush Comes

Elements of Life er vel ikke fjortisstrance, det er en del fete sanger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...