Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Han drev vel neppe med ap da, siden han har Cascada i signaturen. Men ellers er jeg enig, det hører ikke hjemme her. Men kan si det på en litt penere måte da. ;)

8641857[/snapback]

Du blir litt lei når du skriver det 3 ganger på hver side...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan gi deg en fin grunn:

Det er ikke trance ffs!

Han drev vel neppe med ap da, siden han har Cascada i signaturen. Men ellers er jeg enig, det hører ikke hjemme her. Men kan si det på en litt penere måte da. ;)

8641857[/snapback]

trodde det der jeg posta var trance jeg men.

det er vertfall ikke dance.

gidder ikke poste no mer her når det er så agresive folk her jeg.

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Om denne tråden skal kunne fortsette på samme måte som den har gjort i et par år nå kreves det en endring i posternes holdning og de lokale trådreglene. Det er totalt uaktuelt å gi noen huden full bare fordi deres forståelse av en musikkategori ikke er helt i sync med elitens. De som har gjort det bør straks lese retningslinjene og gjøre seg forstått med #1 og #2 før videre brudd blir gjort og en moderator reagerer.

Om det er opplevd som et stort problem at musikk i kategorier som dance m.m. blir postet her syntes jeg trådens patroner bør gå sammen og formulere en mer forklarende førstepost med et regelsett alle kan leve med. I denne bør dere oppfordere til en forsiktigere posting av musikk du ikke er sikker på hvilken kategori tilhører ("er dette trance?" *LISTE*) slik at ingen føler at tråden blir ødelagt av både feilposting og medfølgende hissige svar.

Posting av kopibeskyttede musikkfiler eller linker til nedlastingssider eller P2P-sider for slike er heller ikke ønsket og vil bli fjernet.

Lenke til kommentar

Jeg ville sagt at ATB er uplifting trance, så jo den hører til under trance kategorien.

For å si det slik, vi har da ikke begrenset tråden til dutch/epic trance, så forstår ikke problemet med å legge inn andre populære underkategorier av trance.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært så lett å lage en slik liste hadde vi gjort det. Det kommer nye artister hver dag som lager musikk innenfor denne sjangren så å holde seg oppdatert vil være helt umulig. Derfor kan dette bli et problem. Trådstarter er heller ikke aktiv her som han en gang var, så for han å oppdatere blir vel umulig. Du kan gjerne lage en ja/nei-liste over han som er godtatt og ikke, men å nevne 1000 artiser blir litt kjedelig å skrive.

Ja, jeg beklager at jeg flamet noen brukere her, men når folk har nevnet de samme artistene hver gang på flere sider blir jeg irritert etterhvert. Bajshunter og dasscada har vært nevnt 100 ganger og vi sier at det ikke er trance, likevel fortsett de å poste det. Da blir vi lei av å si det alt for mange ganger. Derfor sier jeg og at folk bør ha i alle fall LITT peil på musikken før de poster her, så slipper vi at jeg begynner å flame folk.

Hele trance sjangeren har blitt misbrukt så av dimensjoner at folk ikke vet hva ordentlig trance er lenger. Alle tror dance og eurotrash er trance eller techno (!) for den saks skyld.

Og jeg kommer til å fortsette å rapportere hvis folk fortsetter å poste sånt tull.

Jeg ville sagt at ATB er uplifting trance, så jo den hører til under trance kategorien.

For å si det slik, vi har da ikke begrenset tråden til dutch/epic trance, så forstår ikke problemet med å legge inn andre populære underkategorier av trance.

8643029[/snapback]

Det har ikke jeg sagt heller, og som du ser på forrige side så var ikke ATB noe jeg sa var dritt ;)

EDIT 2: Jeg mener 2 sider tilbake

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

:dontgetit:

Hva skjedde med P.L.U.R, folkens? :(

Okei, for å få en oppklaring:

* Sanger som Cascada, Groove Coverage, Basshunter og Hard Dance Mania albumene, postes HER!

* Hardstyle og andre harde stiler innen for eletronisk musikk, HER!

Og JohndoeMAKT; trådstarter, also known as Xanitra, er ikke akkurat den mest aktive i denne tråden mer, så han er ikke helt klar over problemet og får derfor ikke puttet det inn i førsteposten.. Jeg har såklart sendt han en PM nå, noe en burde tenkt på for lenge siden.. Selv om dette blir gjort garanterer ikke det at uvitende folk spammer tråden med låter som ikke hører hjemme her, men i sin egen tråd. Folk blir selvsagt irritert over dette, når det skjer over og over igjen...

Anyways, hvis du ser dette, gidder du å putte det inn i førsteposten?

[SIZE=10]*[/SIZE] [B][COLOR=red]Sanger som [U]Cascada, Groove Coverage, Basshunter[/U] og [U]Hard Dance Mania albumene[/U], postes[/COLOR][/B] [SIZE=14][URL=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=659279&hl=+dance]HER![/URL][/SIZE]
[SIZE=10]*[/SIZE] [B][COLOR=red]Hardstyle og andre harde stiler innen for eletronisk musikk,[/COLOR][/B] [SIZE=14][URL=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=416321  ]HER![/URL]
[/SIZE]

Lenke til kommentar

Jævli vanskelig å skrive det da.

Herregud.

8641641[/snapback]

nettopp!! og dere klager, det er ikke vårs feil at det er laget en halv million sjangere ut av tre generelle sjangere: rock, pop og jazz!

8641680[/snapback]

Oppstod musikk fra rock, pop og jazz? Så dum jeg har vært :hmm:

8641716[/snapback]

Altå beklager vist det jeg har postet ikkee e trance altså. Ikke lett å vite lengre

Lenke til kommentar

Copy-paster noe jeg skrev fra et annet forum jeg henger på ang Tiesto og at han er "kommersiell"

jeg glemte nemlig hvilket forum jeg var på og spurte Dj_Dark en spm :blush:

Han er kommersiell på den måten at "alle" som har hørt litt om trance vet hvem Tiësto er. Det er vel og bra, men er litt kjedelig for det finnes også mange andre bra artister der ute.

Ser man på produksjonene til Tijs vil jeg ikke kalle mange av dem spesielt kommerse, verken fra Elements of Life, Parade of the athletes, Just Be eller In My Memory.

Nå syns jeg mange av hans skikkelig store slagere kommer fra tiden før han ble kjempepopulær:

Suburbain train

Magik Journey (Old School mixen er fetest)

In My Memory

Lethal Industry

Sparkle

Lord of Trance

Conjure One - Tears From the Moon (Tiesto Mix)

Airscape - L'esperanza (DJ Tiesto remix)

Skin - Faithfulness (Tiesto Remix)

Junkie XL - Breezer (DJ Tiesto Remix)

Balearic Bill - Destination Sunshine (DJ Tiësto Power Mix)

The Roc Project Feat Tina Arena - Never (DJ Tiësto Remix)

Johan Gielen - Velvet Moods (Tiësto Remix)

Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiësto Remix)

Dj Cor Fijneman - Venus (Dj Tiësto Remix)

Delerium - Silence (Dj Tiësto Remix)

Sjekk den listen over remixer han har gjort, den er helt Sinnsyk. I mine øyne er alle disse klassikere, mixene og hans egne produksjoner !!

Jeg kunne ønske han gikk litt tilbake til de gamle røttene sine, ikke det han gjorde med Elements of Life (vel og bra album, men det er ikke den stilen jeg syns han klarer best) For han er nemlig en gud når det kommer til uplifting trance.

Er det ikke Dj_Dark som mildt sager hater Tijs? Si meg, liker du ingen av de overnevne sangene jeg listet opp? Da  syns jeg "synd" på deg :p

En ting til, er det noen som syns diskanten i In The Dark er litt for skarp?

Lenke til kommentar

Vel, hvis du har fulgt med på hva jeg har sagt om Tiësto så har jeg sagt at jeg likte det han gjorde før bedre. Før han ødela seg selv med å være kommers. Derfor liker jeg flere av de sangene du har nevnt der, for de ble laget da han fortsatt "kunne lage god musikk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...