Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PCM. via cd altså?

7379332[/snapback]

 

Når filene man laster ned i utgangspunktet er over cd kvalitet, ser jeg ingen grunn til å skulle kjøpe de på cder. Hvis jeg først gidder bryet med å bruke cd-spiller går det i brente.

 

På beatport fant jeg faen meg en sjelden godbit: Golan Globus - Blazer (Version 2). Herlig trance/progressive låt jeg hørte på GDJB for en to-tre år siden..

 

Er fortsatt en del yndlinger jeg ikke finner noe sted:

 

Bossanova - Stonecold (Afterburn Remix)

Keo - Close Enough (Noel Sanger Remix)

Chable & Bonnici - Ride (King Unique Remix)

 

De jeg har kjøpt hittill:

Factoria feat. Sarah Evans - A Legends Legacy

Golan Globus - Blazer (Version 2)

Haak - Frenzy (MK-S Remix)

Mike Koglin vs. UTO - Yoake (Mike Koglin Remix)

Ross Assenheim - In The Past

Tekitha, Sahara, Armand van Helden - Everytime I Feel (Steve Angello's Oversized Remix)

Steve Angello feat. Dave Armstrong - Groove In U (DJ DLG Remix)

Defiance - Between the Sea and the Sky (Estiva Remix)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Feh:

Because MP3 is a lossy format, it is able to provide a number of different options for its "bit rate" — that is, the number of bits of encoded data that are used to represent each second of audio. Typically, rates chosen are between 128 and 320 kilobit per second. By contrast, uncompressed audio as stored on a compact disc has a bit rate of 1411.2 kbit/s (16 bits/sample × 44100 samples/second × 2 channels).

 

E-Wok: fantastisk låt ;) det er Mike Foyle Presents Statica - Space Guitar faktisk :)

Lenke til kommentar
Feh:

Because MP3 is a lossy format, it is able to provide a number of different options for its "bit rate" — that is, the number of bits of encoded data that are used to represent each second of audio. Typically, rates chosen are between 128 and 320 kilobit per second. By contrast, uncompressed audio as stored on a compact disc has a bit rate of 1411.2 kbit/s (16 bits/sample × 44100 samples/second × 2 channels).

 

E-Wok: fantastisk låt ;) det er Mike Foyle Presents Statica - Space Guitar faktisk :)

7381565[/snapback]

 

Seff. My bad, lest litt for mye til eksamen i det siste ;) Står akkurat det samme i boka mi, bare jeg som tenkte gærnt hehe :D

 

Eneste driten er at det ikke går an å se hvor stor hver fil på en musikk cd er... Men hvis man regner ut fra en bitrate på 1411.2 Kbps, blir det på en cd på 70 min~4200 sek cd: 1411.2/8=176,4 KB/s: 4200 sek*176,4 KB/s=740880 KB/1000=740,88 MB

 

Jeg har mange cder på vel over 70 min som får plass på en 700 MB cd, så en eller annen form for kompresjon bruker de, eller at de bruker færre bits pr. sample

Lenke til kommentar

Må hive meg mer her gitt ;

 

Rollergirl - Dear Jessie (Green Court Mix) :dribble:

 

Vet ikke om det er blitt nevnt, men ;

 

Apoptygma Berzerk - Kathy's Song (Ferry Corsten Remix) :thumbup:

CK & Supreme Dream Team - Dreamer (Litt "Scooter", men kul)

DJ Quicksilver - Bellissima :love:

Ecstatica - Show Me Your Dreams

Encore! - La Disque Jockey :w00t:

Grizz Lee - Only One Scream

Hurley & Todd - Sunstorm

Josh & Miri - Lost In Time :thumbup:

Rank 1 - Airwave :love:

Slinky - The Revenge, + Back In Time :)

Titanic Rave Mix

Vengaboys - Opus 3 In D# :dribble:

DJ Visage - The Return :love:

Ayla - Ayla (Part II)

Floyd - Come Together

hilary_duff-wake_up_(dj_kaya_long-t_remix) - denne har jeg hørt MYE på i det siste :D

 

Jøje, hvor lang denne listen ble. Mye mulig det er noe på lista her som ikke tilsvarer trance, men jeg digger de likevel :p

 

Og favoritt gruppen? Rhapsody Of Fire! Allsidig musikksmak?, ser jaggu slik ut!

:!:

Lenke til kommentar

Feh: 740880 KB/1000=740,88 MB

Hvis du deler på 1024 isteden kommer hver cd da på= 723,52MB og da er vi litt nærmere målet, hvis det er å få plass på en 700MB cd.

 

Vel, når du sjekker sizen på dataen på en cd vil de aldri være mere enn 44bytes (?). Men hvis du converter til til WAV vil ikke det også da være PCM?

 

Og da kan du regne ut eksakt bitrate, hvis du har tracklenght og size. eller så kan du bare t rykke ALT+3 for å sjekke infoen in winamp :D

 

I de siste postene har jeg igrunn bare skrevet og skrevet. så er på tide å poste litt også:

 

Dj Tiësto - Lethal Industry (Lethal Industry (Cj Stone meets Mr. Phillips Remix). Denne mixen er absolutt den beste etter min mening, men tror denne mixen er gankse underrated. Noen som har hørt den egentlig?

 

Sarah Mckahlan - World on Fire (Junkie XL remix)

BT - Force of Gravity (Ferry Corsten Bootleg Remix)

Lili Haydn - Anythin (Gabriel & Dresden 313)

Lenke til kommentar
Feh: 740880 KB/1000=740,88 MB

Hvis du deler på 1024 isteden kommer hver cd da på= 723,52MB og da er vi litt nærmere målet, hvis det er å få plass på en 700MB cd.

 

Vel, når du sjekker sizen på dataen på en cd vil de aldri være mere enn 44bytes (?). Men hvis du  converter til til WAV vil ikke det også da være PCM?

 

Og da kan du regne ut eksakt bitrate, hvis du har tracklenght og size. eller så kan du bare t rykke ALT+3 for å sjekke infoen in winamp :D

 

I de siste postene har jeg igrunn bare skrevet og skrevet. så er på tide å poste litt også:

 

Dj Tiësto - Lethal Industry (Lethal Industry (Cj Stone meets Mr. Phillips Remix). Denne mixen er absolutt den beste etter min mening, men tror denne mixen er gankse underrated. Noen som har hørt den egentlig?

 

Sarah Mckahlan - World on Fire (Junkie XL remix)

BT - Force of Gravity (Ferry Corsten Bootleg Remix)

Lili Haydn - Anythin (Gabriel & Dresden 313)

7383123[/snapback]

 

I winamp fikk jeg til å rippe cden til ukomprimert wav (PCM), den rippet da alle sangene til 1411 kbps wav, men den totale filesizen ble på 803.6 MB. Da er det to muligheter: Enten at cden faktisk er på 800 MB, eller at de har brukt en PCM koding med lavere bitrate (PCM er ikke låst 1411 kbps, kan være helt ned i 8 kHz, 8 bit mono på 7 KB/s til 48 kHz, 16 bit 187 KB/s og det er sikkert 50 andre alternativer).

 

Nytt artist album fra Ton TB:

 

Ton TB - Dream By Daylight

cd1

01 . evolve as one (budapest mix) [07:25]

02 . (so much better than) the real thing [05:45]

03 . acid submersible [06:02]

04 . rebirth [08:30]

05 . seadweller [06:27]

06 . sabotage [06:36]

07 . trip cancelled [08:34]

08 . four quattro [07:24]

09 . jewels in time [06:49]

10 . high and healthy [06:32]

11 . tape elements [06:42]

cd2

01 . unlock your dreams [33:42]

02 . silent witness [09:44]

03 . electronic malfunction [09:32]

04 . dream machine [08:45]

05 . static bullet (jochen miller remix) [07:11]

06 . dream machine (marco v remix) [07:59]

 

Trip Cancelled var den eneste jeg likte egentlig :p Men den var til gjengjeld ganske så fet.

 

Kyau vs. Albert - Are You Fine (Vardran Remix)

Lenke til kommentar
Noen andre som skal på Tiësto i Bergen i morgen?

7395161[/snapback]

Eg e nesten på vei! =)

Berre litt søvn først! Har diska meg fri fra jobben i måro, så tar nok bilen oppover på formiddagen! Slenge innpå noken pils. Seff konsert før videre fest.

Må heim igjen til stord for 25 års dag på Lørdagen, ellers så hadde blitt værendes til søndag!

 

Noken som har ein viss peil på tracklist til konserten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...