Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Insigma - Open Your Eyes (Original Mix) <--- originalen er bare 5 ganger bedre enn Sean Tyras mix'en =)

neh..

7083963[/snapback]

Jo, syns stemningen på originalen er så mye bedre, kanskje tyas er hardere osv men langt unna originalen.

Elles De Graaf - Show You My World (Jonas Steur Remix)

Lenke til kommentar

Må bare poste en låt. Er bare så fascinert over hvor mange remixer det er av den :p:

Darren Styles - Save Me (Extended Mix)

Darren Styles - Save Me (Origin Hardcore Version)

Darren Styles - Save Me (CJ Stone Remix)

Darren Styles - Save Me (Flip and Fill Mix)

Darren Styles - Save Me (Friday Night Posse Mix)

Darren Styles - Save Me (Sy & Unknown Remix)

Darren Styles - Save Me (Kenny Hayes Remix)

Darren Styles - Save Me (Technikal Remix)

Darren Styles - Save Me (Hypasonic Remix)

Darren Styles - Save Me (Kenny Hayes Nitelite Mix)

Det samme går får denne (selv om remixene er mye hardere her enn på Save Me):

Darren Styles - Getting Better (HTID Remix) (er det egentlig en miks eller er det originalen?)

Darren Styles - Getting Better (Alex K Remix)

Darren Styles - Getting Better (Squad-E Remix)

Darren Styles - Getting Better (Hypasonic Remix)

Darren Styles - Getting Better (Rezonance Q Remix)

Darren Styles - Getting Better (Re-Con Remix)

Darren Styles - Getting Better (Technikal Remix)

Darren Styles - Getting Better (King of Clubs Remix)

Lenke til kommentar
DbD ftw! Alltid digga dem!

7079311[/snapback]

Bortsett fra at det ikke er dem, men han ;) Mr. Gaz West himself

7081440[/snapback]

duh!! Det visste jeg egentlig!

---

Gutta, i følge Dustwave er DbD fjortis musikk (harddance) og etter hva jeg vet så har alle fjortisene jeg kjenner som liker harddance løp laaangt av gårde når jeg har satt på DbD! DbD = veeeldig hard trance eller hardhouse! Og jeg vil ikke kalle harddance for en samleterm for mange sjangre. Det er en helt spesiell en som alle fjortiser hører på og som DE mener er trance og en samleterm. Er du en selv kanskje?

Lenke til kommentar
Elles De Graaf - Show You My World (Jonas Steur Remix)

7085198[/snapback]

hvordan er den i forhold til Elles De Graaf - Show You My World (Ferry Corsten Mix)

For den er nemlig grisebra!

Er på creamfieldsplata til corsten!

7085651[/snapback]

Jeg synes den er elendig i forhold!

Lenke til kommentar
Gutta, i følge Dustwave er DbD fjortis musikk (harddance) og etter hva jeg vet så har alle fjortisene jeg kjenner som liker harddance løp laaangt av gårde når jeg har satt på DbD!

DbD er Harddance, tydelig at du ikke følger med på scenen forøvrig og ikke titter utenfor periferien musikk-horisonten din. La meg repetere definisjonen av Harddance: Harddance er en term som brukes om de hardere musikksjangerene innen Trance, House, ++ (f.eks Hard-House, Hard-Trance) som har gått bort fra sitt opprinnelige lydbilde så de er ikke fullt så gjenkjennelige lenger. Derfor går de under en samle-term som Harddance

DbD = veeeldig hard trance eller hardhouse! Og jeg vil ikke kalle harddance for en samleterm for mange sjangre. Det er en helt spesiell en som alle fjortiser hører på og som DE mener er trance og en samleterm. Er du en selv kanskje? [/qoute]

Du ser tydeligvis for mye på TV med syngende damer i rosa bikini i en rød bil som reklamere for den nye Harddancemania! CD-serien harddancemania har ingenting med harddance å gjøre! Det at du kaller den CD'en for Harddance viser bare at du har like mangelfull kunnskap som mediene har når kaller all slik musikk Techno. Gjør deg selv en tjeneste: kjøp et mixmag, og let etter plateanmeldelser av Hard-House, Hard-Trance, Hardstyle, Jumpstyle eller lignende. Hvor finner du dem? Jo, under _HARDDANCE_

Endret av Dustwave
Lenke til kommentar
Hard dance is a term that refers to a grouping of modern electronic dance music genres including hard trance, hard house, nu-NRG, hard-NRG, hardstyle, freeform hardcore and jumpstyle. Set to tempos of 145+ bpm, hard dance music is fairly fast and commonly accompanied by a strong drumbeat.

Generally speaking the above genres evolved beyond their original sound. Hard house for example no longer has the 'housey' feel it once had. Taking influences from other intense styles of dance music.

Hence, Hard Dance became a more accurate description of many of the cross over tracks in the above genres.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_dance

Lenke til kommentar
Hard dance is a term that refers to a grouping of modern electronic dance music genres including hard trance, hard house, nu-NRG, hard-NRG, hardstyle, freeform hardcore and jumpstyle. Set to tempos of 145+ bpm, hard dance music is fairly fast and commonly accompanied by a strong drumbeat.

Generally speaking the above genres evolved beyond their original sound. Hard house for example no longer has the 'housey' feel it once had. Taking influences from other intense styles of dance music.

Hence, Hard Dance became a more accurate description of many of the cross over tracks in the above genres.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_dance

7088214[/snapback]

Wikipedia er et sted alle kan skrive så og si hva faen de vil...

HAr aldri hørt det blitt brukt som samle-term jeg heller. Jeg er ingen expert, men jeg vet såpass at hard-dance er spesifik genre.

7088237[/snapback]

Takk!

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Hard House og Hard Trance har smeltet veldig sammen, men alikevel så synes jeg det er Hard House som har kommet nærmere Hard Trance. Se f.eks på hva

Tidy folka (Tidy Boys, Guyver, Lee Haslam, Maddox, Tissera etc. etc.) lager nå om dagen. Jeg vil kalle det Hard Trance. Dog er det fortsatt noen av dem som lager sanger som jeg fortsatt vil kategorisere som Hard House.

Selv om noen smartinger har funnet på å kalle alt for Hard Dance, så kommer ikke jeg til å bruke den samletermen da jeg ikke føler den er definert godt nok. Hard Trance og Hardstyle ligner ikke på hverandre i det hele tatt og derav klarer ikke jeg å kalle begge for en ting de ikke er. Hardstyle har ikke en dritt med dance å gjøre selv om dancen er hard.

Skulle jeg kalt noe for Hard Dance måtte det vært Happy Hardcore/UK (Happy) Hardcore. (Kun fra de senere årene, ikke "chipmunk" tiden).

Mixmag kan godt kalle alt dette for "suppegjøk" for min del, jeg definerer fortsatt disse sjangrene hver for seg.

Tar et eksempel ut fra Ishkur Guiden (selv om jeg på mange punkter er uenig med han også). Han legger også alle disse genrene under Hard Dance, men slik er det med House også, det er flere sub-kategorier. Det jeg vil frem til er når du skal beskrive en sang, så sier du om det er progressive, hard, latin, eller deep house. House er bare prefiksen, så kommer sub genre. Det ville blitt linke dumt å kalle alt dette for House Dance, som det blir å kalle hardstyle etc. for Hard Dance.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at Hard House og Hard Trance har smeltet veldig sammen, men alikevel så synes jeg det er Hard House som har kommet nærmere Hard Trance. Se f.eks på hva

Tidy folka (Tidy Boys, Guyver, Lee Haslam, Maddox, Tissera etc. etc.) lager nå om dagen. Jeg vil kalle det Hard Trance. Dog er det fortsatt noen av dem som lager sanger som jeg fortsatt vil kategorisere som Hard House.

Selv om noen smartinger har funnet på å kalle alt for Hard Dance, så kommer ikke jeg til å bruke den samletermen da jeg ikke føler den er definert godt nok. Hard Trance og Hardstyle ligner ikke på hverandre i det hele tatt og derav klarer ikke jeg å kalle begge for en ting de ikke er. Hardstyle har ikke en dritt med dance å gjøre selv om dancen er hard.

Skulle jeg kalt noe for Hard Dance måtte det vært Happy Hardcore/UK (Happy) Hardcore. (Kun fra de senere årene, ikke "chipmunk" tiden).

Mixmag kan godt kalle alt dette for "suppegjøk" for min del, jeg definerer fortsatt disse sjangrene hver for seg.

Tar et eksempel ut fra Ishkur Guiden (selv om jeg på mange punkter er uenig med han også). Han legger også alle disse genrene under Hard Dance, men slik er det med House også, det er flere sub-kategorier. Det jeg vil frem til er når du skal beskrive en sang, så sier du om det er progressive, hard, latin, eller deep house. House er bare prefiksen, så kommer sub genre. Det ville blitt linke dumt å kalle alt dette for House Dance, som det blir å kalle hardstyle etc. for Hard Dance.

7088427[/snapback]

Hard Trance er også det jeg kaller det og det vil jeg fortsette å kalle det! Bra skrevet Feh!

Lenke til kommentar

regner med du har sett det, det er 19 sider.. :)

Tommy Pulse - Walhalla (Sa.Vee.Oh. Remix)

Alien Skin - Shooting Star (South Mix)

Alien Skin - Shooting Star (North Mix)

skal høre gjennom alle, tror det er mye bra der :)

Endret av Nish
Lenke til kommentar

- Trevor McLachlan feat. Jennie Rix - Rain Down On Me (Ralph Novell Summer Remix)

- DJ Revibe - Bangin' (Trance Mix)

Den sia der skal gjennomsøkes!

----

OG:

Tomonari & Tommy - C Sharp 2005 (Alphazone remix)

Alt Alphazone tar i blir til gull! :)

Endret av Obbjørn The Legend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...