Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å hører på Ferry Corsten - Beautiful om og om igjen. Vokal er bare helt sinnsyk etter min mening...Deilig låt

6238467[/snapback]

 

Den er fantatisk ja! Liker også Freefalling fra albumet. Nydelig sang!

 

--

 

Flippy92: Imponerende innholdsrikt innlegg med mange anbefalninger.. ;):ermm:

Lenke til kommentar
Den er fantatisk ja! Liker også Freefalling fra albumet. Nydelig sang!
Hørte Beautiful for første gang da jeg var på Ferry Corsten 16. mai på Sentrum Scene. Etter det har jeg digga den låten!

 

Har ikke hørt på Freefalling så mye enda.... Man må ofte høre låtene noen ganger før man synes de er skikkelig fete. Liker også Watch Out.

Endret av WonderBjarne
Lenke til kommentar

Ferry Corsten

L.E.F.

 

R-150-668571-1147967034.jpg

 

Sporliste:

01. Intro

02. Are You Ready

03. Fire (feat. Simon Le Bon)

04. L.E.F.

05. Into The Dark (feat. Howard Jones)

06. Galaxia

07. Beautiful (feat. Debra Andrew)

08. Possession (feat. Denise Stahlie)

09. On My Mind (feat. Denise Stahlie)

10. Down On Love (feat. Oz)

11. Forever (feat. Debra Andrew)

12. Watch Out

13. Junk (feat. Guru)

14. Cubikated

15. Freefalling (feat. Denise Stahlie)

 

Bonus-låtene:

Europa - I Love You

Nord-Amerika - Prison Break Theme (Ferry Corsten Breakout Mix)

Japan - Insolation (Ferry Corsten Flashover Mix)

Andre regioner - Daylight

 

 

Dette er Ferrys andre studioalbum. Denne gangen har han fått med seg gjesteartister som Duran Durans Simon Le Bon og Guru fra rap-gruppen Gang Starr. Noe vi fort hører på L.E.F. er at Ferry er en mann som liker å mikse og trikse med forskjellige musikkstiler. I løpet av den drøye timen er vi innom alt fra trance, tech-trance og electro til house og pop.

 

På albumet finner vi også to gamle kjenninger. En remake av Moonmans (et av Ferry Corstens utallige aliaser) Galaxia, samt en ny versjon av Punk, som var å finne på hans forrige album, Right of Way. Men denne gangen har den fått navnet Junk. Man hører også Gurus stemme oppå den klassiske Corsten-melodien.

 

De sangene jeg personlig mener er de sterkeste på dette albumet, er Are You Ready, Down On Love og Watch Out. Det er for mange låter som ikke faller i smak, noe som trekker albumet ned på terningkastet. Kanskje det bare trenger et par gjennomhøringer. Jeg er stor fan av Ferry, men jeg må ærlig innrømme at ingen av studioalbumene hans har falt noe særlig i smak.

 

rod_terning3.jpg

Lenke til kommentar
Beautiful hørte jeg dagen etter første gang han spilte den. Tror jeg var den eneste som sang hele refrenget da han spilte her 16 mai.. Gå forresten inn på ferrycorsten.com --> contests og se photo of the month bildet :D

6241983[/snapback]

 

Noen du kjenner på bildet?

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig til kritikken til Ferr jeg da. Til å være et artist-album så syns jeg dette var virkelig bra. Av de artist albumene som har kommet det i 05/06 så er dette noe av det bedre. Nevner artist albumene til Airwave (Trilogique), Gabriel & Dresden (Gabriel & Dresden), Johan Gielen (Revelations), Marco V (200V), Above & Beyond (Tri-State), M.I.K.E (The Perfect Blend) og Mr. Sam (husker ikke hva albumet het). Mine favoritter av disser er albumet til A&B som jeg syns var utrolig gjennomført og albumet til Marco V.

 

Likte de aller fleste sangene på L.E.F så jeg nevner heller de jeg ikke likte: Fire, In to the Dark, On My Mind, Down on Love, Forever, Junk, Cubicated, Freefalling.

 

Bonus tracket for USA, Prison Break Theme er greit nok, men blei fort lei den sangen, tracket for Japan, Insolation, derimot syns jeg var ganske bra. Skikkelig digg sang. Daylight har jeg ikke hørt.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Beautiful hørte jeg dagen etter første gang han spilte den. Tror jeg var den eneste som sang hele refrenget da han spilte her 16 mai.. Gå forresten inn på ferrycorsten.com --> contests og se photo of the month bildet :D

6241983[/snapback]

 

Noen du kjenner på bildet?

6243517[/snapback]

 

Ja? meg?

 

 

---

 

Cubikated er fet, men kulere før og Freefalling mener jeg er helt klart en av de beste på albumet!

Lenke til kommentar
Beautiful hørte jeg dagen etter første gang han spilte den. Tror jeg var den eneste som sang hele refrenget da han spilte her 16 mai.. Gå forresten inn på ferrycorsten.com --> contests og se photo of the month bildet :D

6241983[/snapback]

 

Noen du kjenner på bildet?

6243517[/snapback]

 

Ja? meg?

 

 

---

 

Cubikated er fet, men kulere før og Freefalling mener jeg er helt klart en av de beste på albumet!

6248167[/snapback]

 

 

Høyre eller venstre?

 

Syns Cubicated er alt for ensformig og slitsom. Freefalling blei for treig :p L.E.F og Beautiful er mine favoritter. Beautiful minner meg om Kai Tracid - Conscious (Ferry Corsten Remix) som forresten er en utrolig deilig låt.

Lenke til kommentar

Belgisk trance/dance er bra! : :thumbup:

- Kate Ryan

- Sylver

- Milc Inc.

- Lasgo

- Ian van Dahl

- Peter Luts

 

Andre:

- 4 strings

- Narcotic Thrust

- DJ Tiesto

- Groove Coverage

- Laava

- Armand van Helden

- Uniting Nations-

- ATB

 

Drit i å komenter mine forslag! Sier ikke at andre skal like dette! :!:

Lenke til kommentar

Ok, min tur:

 

Robert Miles - Children

Mauro Picotto - Like this Like that

Beam - On your Mind

Rank 1 - Awakening

Rank 1 - Breathing (Airwave)

Motorcycle - As the rush comes

Paul Van Dyk - Nothing but you

Ron Van Beuken - Timeless

Gigi D`agostino - Lamour Toujors (el no :p )

Svenson & Gielen - Beachbreeze

Cosmic Gate - Exploration of space

Minimalistix - Close Cover

Armin Van Buuren - Shivers

 

Er de favoriittene som jeg kommer på i farta :hmm:

Kommer sikkert på dobbelt så mange imorra :p

 

Ellers digger jeg det meste fra 4 Strings, Magara & DJ Lee, Cosmic Gate, Mauro Picotto, Kai Tracid, DJ Jean, Tiesto osv.

 

Er egentlig Tidy-fan jeg da, innerst inne. Dvs. det er hardhouse og hardtrance som ligger nærmest hjerte :) Men orker ikke ramse opp nå! Det får vi ta en anna gong.. ;)

 

EDIT: leif

Endret av Fønki
Lenke til kommentar
Noen gode der, andre er cheeeeeeesy

6257824[/snapback]

 

Pffff... Ikke no av det jeg nevnte der er "Cheeeeeesy"

Bare ting folk har hørt om før...

 

Skjønner ikke hvorfor folk har blitt så opptatt av å ikke like ting som er cheezy og litt kommers. Er det kulere å like ting ingen andre liker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...