Gå til innhold

Rap: GTA3 STYLE!!

Xanitra

Anbefalte innlegg

Ok.. her kommer det for alle som liker Rap,,, Jeg liker det ikke. Nei, jeg hater ikke sjangeren. Tankeløs trash metal som handler om å skyte seg selv er for meg meningsløs musikk.

Men Rap faller lissom mellom to påler.

ALT av rap musikken på GTA3 synes jeg er BRA. Kan ikke beskrive hvorfor jeg synes denne type rap musikk er den eneste innen rap sjangeren som er bra, men sånn er det bare,

Noen som vet hvor jeg kan finne lignende rap musikk ? Artist navn osv. Evt faller denne type rap musikk under en egen sjanger siden jeg liker den så godt?

De som ikke er kjent med musikken på GTA3 trenger ikke svare

PS: Det er her da snakk om GTA3, ikke Vice City som er fordømt med kun 80 talls musikk.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rap fra 80-tallet er helt forskjellig fra rap nå tildags, der de bare rapper om hvor mye penger de har/skal få, alle silikonbertene de harver over osv. På 80-tallet var miljøet helt annerledes, mye mere feelgood-rapping, ikke bare høres mest mulig innsausa i dop-miljøet i byen sin som det er nå. De brukte også mere synth før.

Det var mere å konkurrere i breakdance og kule beats.

Det er flere sanger fra gruppa Run DMC i GTA3/vice city.

De ga ut masse plater på hele 80 og 90-tallet, var de aller første som blandet rap og gitarer. De to første platene er tilnærmet legendariske (Rock box og King of Rock). Er ikke i nærheten av hardrock selv om de har gitar på noen sanger.

Jazzy Jeff & Fresh Prince (ja, will smith) var i samme kategori på sent 80-tall (lenge før han ble tv-kjendis)

Ellers kan du ta en titt på Radio FAQ på http://www.gamefaqs.com (søk på vice city først dah), der er oversikt over all musikken på alle radiokanalene. Står hvilken gruppe også. Er vel Wildstyle som er rappekanalen.

Har ikke allverdens oversikt over 80-tallets rap, men det er mye bra. Public Enemy kan vel også gå under den kategorien, men de er mere tyngre samfunnskritiske, begynnelsen på gangsta rappen vi har nå.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Rap fra 80-tallet er helt forskjellig fra rap nå tildags, der de bare rapper om hvor mye penger de har/skal få, alle silikonbertene de harver over osv. På 80-tallet var miljøet helt annerledes, mye mere feelgood-rapping, ikke bare høres mest mulig innsausa i dop-miljøet i byen sin som det er nå. De brukte også mere synth før.

Det var mere å konkurrere i breakdance og kule beats.

Det er flere sanger fra gruppa Run DMC i GTA3/vice city.

De ga ut masse plater på hele 80 og 90-tallet, var de aller første som blandet rap og gitarer. De to første platene er tilnærmet legendariske (Rock box og King of Rock). Er ikke i nærheten av hardrock selv om de har gitar på noen sanger.

Jazzy Jeff & Fresh Prince (ja, will smith) var i samme kategori på sent 80-tall (lenge før han ble tv-kjendis)

Ellers kan du ta en titt på Radio FAQ på http://www.gamefaqs.com (søk på vice city først dah), der er oversikt over all musikken på alle radiokanalene. Står hvilken gruppe også. Er vel Wildstyle som er rappekanalen.

Har ikke allverdens oversikt over 80-tallets rap, men det er mye bra. Public Enemy kan vel også gå under den kategorien, men de er mere tyngre samfunnskritiske, begynnelsen på gangsta rappen vi har nå.

wow! Meget verdifull og bra info.

Mer hjelp enn det der, får man ikke..

tusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...