Kvisten Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Omsider er 300D ankommet, med canon EF28-105 3,5-4,5 men- sant - det var vidvinkel da - pga crop faktor 1,6 Har noen et seriøst råd om uorginale linser til 300D ? Ønsker primert en vidvinkel zoom - eller fast objektiv under 20 mm Endret 26. mai 2004 av Kvisten Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Tja, spørs hvor heftig vidvinkel du er ute etter da... Har et Tamron 19-35 objektiv selv, som jeg synes er ganske greit. Gir vel noe tilsvarende 28 eller 29mm med cropfactoren, tenker jeg. Koster rundt 2500, og er en meget bra investering i forhold til prisen, synes jeg. Ellers vil jeg anbefale at du tar en titt på prisguiden her på akam.no, og søker på Tamron, Sigma, Canon og Vivitar-objektiver, med Canon EF fatning, selvsagt. Litt vanskelig å komme med noen konkrete tips nemlig, ettersom du ikke nevner noe prisnivå. Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Omsider er 300D ankommet, med canon EF28-105 3,5-4,5men- sant - det var vidvinkel da - pga crop faktor 1,6 Har noen et seriøst råd om uorginale linser til 300D ? Ønsker primert en vidvinkel zoom - eller fast objektiv under 20 mm Sigma har noen forholdsvis gode. Har lekt litt med Sigma's faste 20mm f/1.8. Den er helt grei. Åpenbart ikke ved sine fulle fem (men fortsatt greit til nød) på f/1.8. Og bare muligheten til f/1.8 de gangene man er i nød er jo gull verdt Den har ikke HSM dog, så fokus er ikke akkurat stillegående. Men prisen er ikke værre enn ~ 3500,- i norge, og det er jo godt for denne linsa Ellers har Sigma en _PERVERST_ vid linse.. 12-24mm! Kjenner brukere på andre forumer som skryter meget av denne, og den koster under 7000, som for den vidvinkelen må ansees å være mer enn godkjent. lysstyrken er ikke noe å hive seg i veggen etter dog.. Men til syvende og sist, skal man først opp mot 7000,- ta en titt på Canons 17-40mm f/4L. Kanskje en av de aller beste zoom'ene Canon har laget, og en av de billigste inngangene til "L"-serien. "Ett knips og du er hekta" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå