Kamerakjøper Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Kjøpte mitt første videokamera for noen dager siden, et Sony dcr-hc40. Vet ikke helt hva jeg kan forvente av et kamera i denne prisklassen, men jeg synes bildene blir alt for lyse, spesielt utendørs når det ikke er sterkt solskinn. F.eks litt etter solnedgang. Da vil jeg at det skal se ut som det er kveld på filmen og ikke gi inntrykk av dagslys. Dette kan justeres manuelt i menyen "Exposure", men blir litt tungvindt når jeg filmer i omgivelser med skiftende lysforhold. Jeg ønsker et kamera som har god automatisk instilling. Har noen dager igjen av angrefristen og vurderer sterkt om jeg skal returnere kameraet. Finnes det bedre alternativ i denne prisklassen, eller er det bare jeg som er litt for kresen? Veldig takknemlig for svar da jeg må bestemme meg i løpet av uken... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ja jeg synes du burde angre kjøpet. Gjør først jobben skikkelig og spill av tapen på TV. Er bildet fortsatt overeksponert? I så fall: Returner kameraet. Det vil være mange i dette forumet som kan fortelle om en nær overjordisk glede ved å få lov til å manipulere absolutt ALLE manuelle innstillingskontroller. De fleste som kjøper videokamera tror jeg likevel filmer på "grønn sone". Og den må derfor være "bra nok". Er filmen overeksponert på TV så returner kameraet. Hvis du har kjøpt det i en butikk så bør de kunne sjekke om det er akkurat ditt kamera det er noe feil med eller om bildene generelt blir slik på denne typen kamera. Lenke til kommentar
Kamerakjøper Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Takk for svar. Har testet litt mer nå i lett overskyet vær. Da ser det bra ut, men når jeg zoomer inn på en vegg som ligger i skyggen er den først mørk og så blir den som opplyst av en sterk lampe når jeg har zoomet inn på kun veggen. Er det normalt? Jeg ville forventet at veggen fortsatt er mørk siden den ligger i skyggen. Er fortsatt i sterk tvil om jeg skal benyttte angrefristen eller ikke. Syns ellers at kameraet tar filmer med god kvalitet. Vet desverre ikke hva jeg kan forvente i denne prisklassen, maks 7000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå