Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dsl-modem til dsl-modem+router. Hva med flere iper

Anbefalte innlegg

Har en av de gamle nokia routerne hvor det er fire utganger. Og dermed for tildelt 4 forskjellige IP adresser til de som er knytta til modemet.

Vi flytter nå så har planer om å sette opp et trådløst nettverk. Så skal kjøpe inn en trådløs dsl router. Og lurer på om dere vet om det er noen måte slik at jeg fortsatt kan få tildelt flere iper til pcene i huset. For med en adsl router vil jo denne bare være tilkobla en av portene på adsl modemet. Så er litt redd for at vi alle må dele en ip adresse.. noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en av de gamle nokia routerne hvor det er fire utganger. Og dermed for tildelt 4 forskjellige IP adresser til de som er knytta til modemet.

Du får ikke flere IP med mindrer ISP gir dem til deg, dette modemet har innebyggd en 10Mb/s hub men det er ISP som avgjør antallet.

Dessuten er dette nokia-modemet sært, det virker ikke mot sentraler som f.eks bruker Alcatel og nyere utstyr.

Lenke til kommentar
Du får ikke flere IP med mindrer ISP gir dem til deg, dette modemet har innebyggd en 10Mb/s hub men det er ISP som avgjør antallet.

Dessuten er dette nokia-modemet sært, det virker ikke mot sentraler som f.eks bruker Alcatel og nyere utstyr.

Jeg får 4 forskjellige iper ja. Skal sjekke opp om det funker på den nye sentralen (skal flytte). Men dette er greit. men lurer på om det går ann å stille så jeg får flere iper utifra dsl routern. har jo ikke faste., jeg får kanskje bare høre med bluecom

Lenke til kommentar
men lurer på om det går ann å stille så jeg får flere iper utifra dsl routern. har jo ikke faste., jeg får kanskje bare høre med bluecom

Du har ingen router med mindre du selv har skaffet en, du har et reint ADSL-modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...